node/40969

Toyota FJ-E: Σκληροτράχηλο 4x4 με νοσταλγική σχεδίαση

Η σύγχρονη μετενσάρκωση του Toyota FJ40 Land Cruiser από τη δεκαετία του '60 είναι έργο του ανεξάρτητου σχεδιαστή Sean Hadley.

Τι θα γινόταν αν η Toyota έβγαζε ανταγωνιστή του Jeep Wrangler και του Ford Bronco με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης; Την απάντηση σε αυτό το ερώτημα μας δίνει σε θεωρητικό επίπεδο ο ανεξάρτητος σχεδιαστής Sean Hadley με το ψηφιακό πρωτότυπο FJ-E.

Ο Αμερικανός σχεδιαστής αυτοκινήτων, απόφοιτος του Art Center College of Design στην Pasadena, εμπνεύστηκε από το εμβληματικό FJ40 Land Cruiser της δεκαετίας του '60 και το πιο πρόσφατο FJ Cruiser που είδαμε σε μορφή πρωτοτύπου το 2003 (η έκδοση παραγωγής ήταν διαθέσιμη μεταξύ 2006 και 2017). Όπως δηλώνει είναι λάτρης της φύσης και του camping, οπότε σχεδίασε ένα όχημα που ενδείκνυται για εκτός δρόμου εξερευνήσεις, ταξίδια και περιπέτειες.

Toyota FJ-E

Το FJ-E βασίζεται σε μια ηλεκτρική πλατφόρμα τύπου skateboard με μπαταρία 100 kW ενσωματωμένη στο πάτωμα, τέσσερις ηλεκτροκινητήρες και ανεξάρτητη ανάρτηση. Το ψηφιακό μοντέλο έχει μήκος 4.445 mm, πλάτος 1.880 mm, ύψος 1.880 mm, μεταξόνιο 2.921 mm και εντυπωσιακή απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 356 mm (!). Οι μεγάλοι τροχοί με εκτός δρόμου ελαστικά, οι σχεδόν ανύπαρκτοι πρόβολοι και οι προστατευτικές ποδιές/προφυλακτήρες, χαρίζουν στο FJ-E εκτός δρόμου δυνατότητες που θα ζήλευε κάθε τετρακίνητο όχημα.

Σχεδιαστικά, η μάσκα του FJ-E με τα στρογγυλά φώτα που πλαισιώνουν την ορθογώνια γρίλια και τα φλας πάνω στα φτερά παραπέμπει έντονα στο FJ40. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο στο σχεδόν επίπεδο καπό που αποτελεί κάλυμμα του εμπρόσθιου χώρου αποσκευών (frunk) είναι οι φορητές μπαταρίες με ενσωματωμένες χειρολαβές.

Toyota FJ-E

Στο προφίλ, το μυώδες αμάξωμα έχει εσοχές πίσω από τους τετραγωνισμένους θόλους των τροχών και τονισμένους ώμους. Η γραμμή των παραθύρων, το σχεδόν κάθετο παρμπρίζ, οι πόρτες που ανοίγουν αντικρυστά και η πρακτική σχάρα οροφής είναι ξεκάθαρες αναφορές στο FJ Cruiser. Το ματ πράσινο αμάξωμα κάνει αντίθεση με την γκρι απόχρωση σε ζάντες, φτερά, μαρσπιέ, οροφή και πίσω κάλυμμα, επικοινωνώντας τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου.

Όπως ισχύει και για τα καθαρόαιμα 4X4 που κυκλοφορούν σήμερα (Jeep Wrangler, Ford Bronco κτλ), το αμάξωμα του Toyota FJ-E έχει αφαιρούμενα μέρη που επιτρέπουν τρεις διαφορετικές παραλλαγές - Urban (πλήρως κλειστή καμπίνα για καθημερινή χρήση), Overlanding (προσθήκη σχάρας οροφής και εξωτερικής ρεζέρβας στο πίσω μέρος για μεγαλύτερα ταξίδια) και Desert (αφαίρεση οροφής, καλύμματος της καρότσας και αντικατάσταση των θυρών με μεταλλικά πλαίσια για μια ανοιχτή εμπειρία οδήγησης στη φύση).

Toyota FJ-E

Στο εσωτερικό η σχεδίαση είναι λιτή με μια οθόνη να καλύπτει το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό και ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το φουτουριστικό τιμόνι που έχει ενσωματωμένα πλήκτρα και διακόπτες. Η καμπίνα με ανθεκτικές επενδύσεις που καθαρίζονται εύκολα, μπορεί να φιλοξενήσει έως και τέσσερις επιβάτες με περιορισμένο χώρο για τους πίσω που παραπέμπει σε crew cab pick-up. Εξάλλου, με την αφαίρεση του άνω πίσω τμήματος, το FJ-E μετατρέπεται σε πραγματικό pick-up με ανοιχτή καρότσα που έχει μάλιστα και συρτάρια πάνω από τα φτερά και τον πίσω προφυλακτήρα.

Κάπου εδώ πρέπει να αναφέρουμε πως το project του Sean Hadley δεν έχει καμία σχέση με την Toyota, ούτε προορίζεται για την παραγωγή. Παρόλα αυτά μας δείχνει το όραμα του σχεδιαστή για την υποθετική επιστροφή της ιαπωνικής εταιρείας στην κατηγορία των compact σκληροτράχηλων 4x4, κάτι όχι και τόσο απίθανο καθώς έχει την τεχνογνωσία που χρειάζεται για να χτυπήσει τον ανταγωνισμό. Αν σας άρεσε αυτή η σχεδιαστική μελέτη μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του δημιουργού ή να τον ακολουθήσετε στο Instagram.

[Πηγή: CarExpert.com.au]