Renault EZ-POD: Αυτόνομο και ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο

Renault EZ-POD: Αυτόνομο και ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο

Καταλαμβάνοντας μόλις 3 τετραγωνικά μέτρα μπορεί να κινείται αυτόνομα και ευέλικτα ακόμα και σε εσωτερικούς χώρους.

Η Renault παρουσίασε το EZ-POD ένα πλήρως αυτόνομο ηλεκτρικό πρωτότυπο σχεδιασμένο για να μεταφέρει ανθρώπους και αντικείμενα σε μικρές αποστάσεις εντός της πόλης.

Το EZ-POD έχει πολύ μικρές εξωτερικές διαστάσεις που του επιτρέπουν να κινείται άνετα μέσα στα στενά των πόλεων αλλά και σε κλειστούς χώρους όπως πάρκινγκ, ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα κ.α. Ενδεικτικό είναι ότι καταλαμβάνει μόλις 3 τετραγωνικά μέτρα και χάρη στη χαμηλή του ταχύτητα και τα προηγμένα συστήματα αυτόνομης οδήγησης μπορεί να κινείται με ασφάλεια ακόμα και ανάμεσα σε πεζούς. 

Το πρωτότυπο βασίζεται στην πλήρως ηλεκτροκίνητη πλατφόρμα του Renault Twizy αλλά η Renault δεν αποκάλυψε τεχνικά χαρακτηριστικά για τις μπαταρίες ή τα ηλεκτρικά μοτέρ. Ο εξοπλισμός για αυτόνομη οδήγηση περιλαμβάνει μία κάμερα, ένα Lidar, δύο ραντάρ μικρής και μεγάλης εμβέλειας, δύο κεραίες και ένας αισθητήρας GPS στην οροφή.

Renault EZ POD

Οι σχεδιαστές της Renault εμπνεύστηκαν από τις γραμμές του πρωτοτύπου EZ-GO επιλέγοντας ένα συμμετρικό αμάξωμα με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και πανομοιότυπο εμπρός και πίσω μέρος. Στην επιβατική έκδοση που βλέπουμε στις φωτογραφίες, η δεξιά πλευρά του οχήματος είναι ανοιχτή για ευκολότερη είσοδο και έξοδο των επιβατών, και παρόλο που η καμπίνα είναι σκεπασμένη δεν υπάρχει πόρτα.

Στο πολύχρωμο εσωτερικό του EZ-POD δεν βρίσκουμε χειριστήρια οδήγησης καθώς το όχημα είναι πλήρως αυτόνομο. Τα δύο καθίσματα που προέρχονται από το Twizy είναι τοποθετημένα με μια μικρή κλίση προς την ανοιχτή πλευρά του αμαξώματος. Στην καμπίνα υπάρχουν και δύο οθόνες στις οποίες παρουσιάζονται όλες οι πληροφορίες για το ταξίδι ενώ υπάρχει και εσωτερικός φωτισμός που καλωσορίζει ή αποχαιρετά τους επιβάτες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Renault EZ-FLEX: Ένα ηλεκτροκίνητο βαν για την πόλη

Το EZ-POD όπως και τα προηγούμενα πρωτότυπα EZ-GO και EZ-PRO της Renault δεν προορίζονται για την παραγωγή αλλά είναι σχεδιαστικές μελέτες με τις οποίες η γαλλική εταιρεία δοκιμάζει καινοτόμες λύσεις για τις μεταφορικές ανάγκες του μέλλοντος. Εξάλλου, σύμφωνα με την Renault, η αγορά γύρω από τις υπηρεσίες μεταφοράς ανθρώπων και αντικειμένων αναμένεται να φτάσει τα 11 δισεκατομμύρια ευρώ το 2020.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube