node/32190

Παγκόσμια πρεμιέρα για το Audi PB18 e-tron

Τρεις ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 680 PS χαρίζουν στο αυτοκίνητο εξαιρετικές επιδόσεις.

Η Audi παρουσίασε το πλήρως ηλεκτροκίνητο PB18 e-tron, ένα σχεδιαστικό και τεχνολογικό concept για τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων του μέλλοντος. To μοντέλο είναι εμπνευσμένο από τις νίκες στο LeMans και δημιουργήθηκε στο νέο σχεδιαστικό κέντρο της Audi, στο Malibu της Καλιφόρνια. Όχι τυχαία, βλέπει για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας λίγο μακρύτερα, στο «Pebble Beach  Automotive Week», με το όνομά του να προκύπτει από τη συντομογραφία της Pebble Beach καθώς και του πιο επιτυχημένου αγωνιστικού στην κατηγορία αγώνων LMP1, του Audi R18 e-tron!

Το Aud iPB18 e-tron ακολουθεί την παραδοσιακή διάταξη ενός σπορ αυτοκινήτου που έχει τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. Με κατάλληλη τοποθέτηση των μπαταριών, το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου βρίσκεται πίσω από τα καθίσματα και μπροστά από τον πίσω άξονα προς όφελος της οδηγικής απόλαυσης. Η χρήση αλουμινίου, ανθρακονημάτων και συνθετικών υλικών διασφαλίζει ένα πολύ ελαφρύ πλαίσιο για το Audi PB18 e-tron. Χάρη και στις νέες, στερεού τύπου (solid-state) μπαταρίες το συνολικό βάρος δεν ξεπερνά τα 1.500 κιλά, όταν το μήκος του αμαξώματος του PB18 e-tron φτάνει τα 4,53 μέτρα, το πλάτος τα 2 μέτρα και το ύψος τα – μόλις - 1,15 μέτρα.

aud

Το πιο ενδιαφέρον ίσως σημείο του Audi PB18 e-tron είναι η θέση οδήγησης! Το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί και «αναπτυχθεί» με τη θέση οδήγησης – κάθισμα, τιμόνι, πεντάλ, πίνακας οργάνων – στο κέντρο, όπως ακριβώς σε ένα μονοθέσιο αγωνιστικό.
Επειδή όμως στόχος των σχεδιαστών και των μηχανικών ήταν και η καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου, δόθηκε η δυνατότητα μετακίνησης της θέσης οδήγησης από το κέντρο προς το πλάι, σε «παραδοσιακή» διάταξη αυτοκινήτου δρόμου. Αυτή η μετακίνηση είναι πολύ εύκολη και γίνεται από τον ίδιο τον οδηγό σε ελάχιστο χρόνο. Στη περίπτωση αυτή υπάρχει χώρος και για συνεπιβάτη, με το κάθισμά του και τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων να αποκαλύπτονται από μία θέση αποθήκευσης στο δάπεδο του οχήματος!

a

Η κινητήρια δύναμη στο Audi PB18 e-tron παρέχεται από τρεις ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες: έναν μπροστά και δύο πίσω, που κινούν ξεχωριστά τον κάθε τροχό, ώστε το Audi PB18 e-tron να έχει τα στοιχεία της quattro μετάδοσης. Στον μπροστινό άξονα η ισχύς φτάνει έως 204 PS, όταν στον πίσω η συνδυασμένη φτάνει τα 476 PS. Η μέγιστη απόδοση φτάνει τα 680 PS και με ενισχυμένη λειτουργία (boosting) ο οδηγός έχει προσωρινά στην διάθεσή του 775 PS. Η συνδυασμένη ροπή έως 84,35 Kgm διασφαλίζει μία επιτάχυνση για τα 0-100 km.h σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα! Μία επίδοση που δε διαφέρει και πολύ από εκείνη ενός πρωτότυπου της κατηγορίας LMP1!

Η υγρόψυκτη μπαταρία στερεού τύπου έχει χωρητικότητα 95 kWh και με μία φόρτιση προσφέρει αυτονομία 500 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον κύκλο μετρήσεων WLTP. Το Audi PB18 e-tron έχει σχεδιαστεί για φόρτιση στα 800 volts, κάτι που σημαίνει πως μπορεί να γεμίσει τις μπαταρίες του σε περίπου 15 λεπτά της ώρας. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης μέσω του Audi Wireless Charging (AWC) που συμπεριλαμβάνει μία επαγωγική πλάκα δαπέδου.

aud

Η Audi εξελίσσει οχήματα με ηλεκτρικό ή υβριδικό σύστημα πρόωσης ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του '80. Η πρώτη εμφάνιση ενός αυτοκινήτου της μάρκας που συνδυάζει κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρα ήταν το Audi duo το 1997, το οποίο βασιζόταν στο πλαίσιο ενός A4 Avant.

Σημαντική τεχνολογική εξέλιξη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν το R8 e-tron που παρουσίασε η Audi το 2009 και που το 2012 σημείωσε χρόνο ρεκόρ για ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο North Loop του Nürburgring.

aud

Το 2015, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης η Audi παρουσίασε ένα άλλο πρωτότυπο, το concept e-tron quattro: ο πρόδρομος του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου παραγωγής της μάρκας! Το πρωτότυπο αυτό έχει εξελιχθεί πλέον σε κανονικό μοντέλο παραγωγής, που αποκαλύπτεται σε λιγότερο από ένα μήνα στο Σαν Φρανσίσκο των ΗΠΑ. Ως ένα ριζικά επανασχεδιασμένο SUV με ηλεκτρικό DNA, το e-tron διαθέτει αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP προφέροντας παράλληλα την ευρυχωρία και την άνεση ενός τυπικού μεγάλου αυτοκινήτου της Audi.

TAGS
node/39040

Δείτε το αγωνιστικό Mazda RX-Vision GT3 στην πίστα! [video]

Ο ήχος του περιστροφικού κινητήρα των 570 PS δένει αρμονικά με την επιθετική εμφάνιση του RX-Vision GT3 της Mazda.

Παρασκευή, 22 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Δείτε το αγωνιστικό Mazda RX-Vision GT3 στην πίστα! [video]

Το αγωνιστικό πρωτότυπο Mazda RX-Vision GT3 Concept που είδαμε πρώτη φορά σε σκίτσα το Νοέμβριο του 2019 και σε φωτογραφίες τον Μάρτιο του 2020, έκανε το ντεμπούτο του σε βίντεο, επιτρέποντας μας να το δούμε και να το ακούσουμε για πρώτη φορά μέσα στην πίστα.

Το μοντέλο της Mazda αποτελεί μια ψηφιακή αγωνιστική έκδοση του πρωτοτύπου RX-Vision (2015) η οποία δημιουργήθηκε για το δημοφιλές παιχνίδι Gran Turismo Sport της Polyphony Digital. Αυτό σημαίνει πως δεν θα το δούμε ποτέ στον πραγματικό κόσμο, όμως θα έχουμε τη δυνατότητα να το απολαύσουμε στις οθόνες με εξαιρετική πιστότητα. Όσοι έχουν την κονσόλα Sony Playstation 4 θα μπορέσουν μάλιστα και να το οδηγήσουν καθώς θα είναι διαθέσιμο από χθες, Τετάρτη 21 Μαΐου.

Μπορεί το RX-Vision GT3 Concept να υπάρχει αποκλειστικά μέσα σε ψηφιακό περιβάλλον, όμως αυτό δεν σημαίνει πως δε γνωρίζουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας περιστροφικός κινητήρας με απόδοση 570 PS, ενώ το βάρος του περιορίζεται στα 1.250 kg (αναλογία βάρους 48:52 στους δύο άξονες).

Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει και το επιθετικό αεροδυναμικό πακέτο που περιλαμβάνει φουσκωμένα φτερά, μεγαλύτερες εισαγωγές στους προφυλακτήρες, σπλίτερ, πλευρικές απολήξεις της εξάτμισης, διαχύτη και μια τεράστια φτερούγα από ανθρακονήματα στο πίσω μέρος.

Σας αφήνουμε να απολαύσετε το επίσημο trailer παρουσίασης του αυτοκινήτου.

node/38950

Η Maserati αφιερώνει πρωτότυπο της MC20 στον Sir Stirling Moss

Το νέο μοντέλο της Τρίαινας αποτελεί φόρο τιμής στον Βρετανό θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Τετάρτη, 13 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Η Maserati αφιερώνει πρωτότυπο της MC20 στον Sir Stirling Moss

Η Maserati ανακοίνωσε σήμερα πως το πρωτότυπο της επερχόμενης MC20 θα είναι αφιερωμένο στον Sir Stirling Moss, τον Βρετανό οδηγό αγώνων που απεβίωσε στις 12 Απριλίου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Απεβίωσε ο Sir Stirling Moss σε ηλικία 90 ετών

Η φορεσιά της συγκεκριμένης MC20 θα είναι εμπνευσμένη από το μονοθέσιο Maserati Eldorado που ο Moss οδήγησε για πρώτη φορά στη Monza το 1958.

Ο λόγος που η ανακοίνωση της Τρίαινας έγινε σήμερα, είναι πως στις 13 Μαίου του 1956, ο Stirling Moss κυριάρχησε στο Grand Prix του Μονακό οδηγώντας μια Maserati 250F. Ο Βρετανός είχε παραμείνει στην πρώτη θέση της κατάταξης από την αρχή μέχρι το τέλος του αγώνα, ενώ πίσω του τερμάτισε δεύτερη ακόμα μια 250F με οδηγό τον Jean Behra κάνοντας το ιστορικό 1-2 για την Maserati.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Maserati MC20: Για πρώτη φορά με το αμάξωμα παραγωγής!

Να θυμίσουμε πως ο Moss κέρδισε 16 από τα 66 Grand Prix που συμμετείχε στη Formula 1. Παρόλο που βρέθηκε 4 φορές στη δεύτερη θέση και 3 φορές στην τρίτη θέση της βαθμολογίας, δεν κατάφερε να κερδίσει ένα παγκόσμιο τίτλο για αυτό και του δόθηκε το ψευδώνυμο "Ο βασιλιάς χωρίς στέμμα".

Ο Stirling Moss οδήγησε μονοθέσιο της Maserati για ολόκληρη τη σεζόν του 1956 και για μερικούς ακόμα αγώνες το 1957, ενώ είχε τρέξει σε άλλα πρωταθλήματα με τις Tipo 60 Birdcage, Tipo 61 και 300 S. Ο μόνος που τον κέρδιζε στην F1 ήταν ο teammate του, Juan Manuel Fangio, που κατέκτησε και τον τίτλο του 1957 με Maserati 250F.

Maserati MC20

Όπως αναφέρει η Maserati, η νέα MC20 θα άρεσε στον Sir Striling Moss καθώς είναι ένα αυτοκίνητο που ενσωματώνει τις αξίες της φίρμας όσον αφορά τις επιδόσεις, την οδηγική απόλαυση και την καινοτομία. Επίσης, είναι ταιριαστό μοντέλο για να αφιερωθεί στον διάσημο οδηγό αγώνων καθώς θα σηματοδοτήσει την επιστροφή της Maserati στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, ως ο διάδοχος της MC12.

Ο κινητήρας της MC20 είναι ο πρώτος που σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και θα παράγεται εξολοκλήρου από τη Maserati στη Modena, εισάγοντας την Τρίαινα στην μετα-Ferrari εποχή της. Περισσότερα για το μοντέλο θα γνωρίζουμε μέσα στον Μάιο οπότε είναι προγραμματισμένη και η επίσημη πρεμιέρα του.