Nissan IMs Concept

το όραμα της ιαπωνικής εταιρείας για το "elevated sports sedan" του μέλλοντος

H Nissan παρουσίασε στην έκθεση του Detroit το πρωτότυπο IMs, ένα πλήρως αυτόνομο και ηλεκτροκίνητο sports sedan με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, το οποίο μας προϊδεάζει για τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Nissan και τις τεχνολογίες του οράματος Nissan Intelligent Mobility που πρόκειται να δούμε στα μελλοντικά μοντέλα της.

Το IMs βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα με δύο ηλεκτροκινητήρες (εμπρός και πίσω) που αποδίδουν 489 PS / 81,6 kgm ροπής, ενώ η αυτονομία φτάνει τα 611km χάρη στην μπαταρία χωρητικότητας 115 kWh. Η ενεργή αερανάρτηση διαβάζει το δρόμο και συνδυάζει άνεση με δυναμική οδηγική συμπεριφορά σε συνεργασία με το σύστημα τετρακίνησης. Ο οδηγός μπορεί ανα πάσα στιγμή να δώσει τον έλεγχο της οδήγησης στο όχημα το οποίο εξοπλίζεται με τεχνολογία πλήρους αυτόνομης οδήγησης.

Nissan IMs Cooncept

Αισθητικά, η σιλουέτα του IMs ακολουθεί τη λογική τριών όγκων (sedan) με ιδιαίτερη έμφαση στην καμπίνα που καταλαμβάνει το μεγαλύτερο χώρο και τεράστιους θόλους που φιλοξενούν ζάντες 22 ιντσών με ελαστικά επιδόσεων Michelin 255/40R22. Στο εμπρός μέρος, τα φωτιστικά σώματα Vmotion υποκαθιστούν την έλλειψη γρίλιας και οι απλές γραμμές περιμετρικά του αμαξώματος αποπνέουν δυναμικότητα, συμβάλλοντας παράλληλα στην αεροδυναμική.

Τα λεπτά κολονάκια σε συνδυασμό με την έλλειψη B-Pillar και την πανοραμική οροφή με παραδοσιακό μοτίβο Japanese Asanoha και μεγάλη κλίση στο πίσω μέρος, προσφέρουν ιδανική ορατότητα και ελαφραίνουν αισθητικά το όχημα. Όπως αναφέρουν οι σχεδιαστές του, οι αναλογίες του IMs διαφέρουν σημαντικά από τα σημερινά μοντέλα διατηρώντας μια σπορ εμφάνιση χωρίς να θυσιάζονται οι χώροι για τα κεφάλια και τα πόδια των επιβατών, ο χώρος αποσκευών και η ορατότητα.

Nissan IMs Concept

Το αυξημένο ύψος του πρωτοτύπου διευκολύνει την πρόσβαση στο εσωτερικό με τους επιβάτες να κάθονται ψηλά, κάτι που όπως γνωρίζουμε από τις πωλήσεις των SUV είναι πολύ ελκυστικό για το αγοραστικό κοινό. Παράλληλα, εξαιρετική είναι η εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων χάρη στο μακρύ μεταξόνιο (2900mm), την έλλειψη κεντρικής κονσόλας και το ευνοϊκό packaging της ηλεκτροκίνητης πλατφόρμας.

Εκτός από την αίσθηση ευρυχωρίας, έμφαση δόθηκε και στην premium εικόνα της καμπίνας με τις σκουρόχρωμες υφασμάτινες επενδύσεις να κάνουν αντίθεση με τις χρυσές λεπτομέρειες. Στο πίσω μέρος, η αναδίπλωση των πλευρικών θέσεων δημιουργεί την "Premier Seat", ένα άνετο, κεντρικά τοποθετημένο κάθισμα που παραπέμπει σε θρόνο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον οδηγό όταν το όχημα βρίσκεται σε πλήρως αυτόνομη λειτουργία. Το φουτουριστικό πλέγμα kumiko πίσω από τις πολλαπλές οθόνες στο ταμπλό, δημιουργήθηκε με την βοήθεια τρισδιάστατων εκτυπωτών και είναι ένα από τα highlights του εσωτερικού.

To IMs είναι μια σχεδιαστική μελέτη και δεν προορίζεται για την παραγωγή, όμως δεν είναι απίθανο στο μέλλον να δούμε κάποιο sedan της Nissan με παρόμοια αισθητική προσέγγιση.