Mazda e-TPV: Ένα ηλεκτρικό CX-30 επεκτεινόμενης αυτονομίας

Mazda e-TPV: Ένα ηλεκτρικό CX-30 επεκτεινόμενης αυτονομίας

Με βάση το CX-30, το Mazda e-TPV συνδυάζει μια μικρή μπαταρία με έναν περιστροφικό κινητήρα που υποστηρίζει την επεκτεινόμενη αυτονομία. Το πρωτότυπο που προαναγγέλλει ένα προσεχές μοντέλο θα ντεμπουτάρει τον επόμενο μήνα στο Τόκιο Motor Show.

Διστακτική επί μακρόν στην αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία, η Mazda βουτάει επίσημα στα βαθιά, αποκαλύπτοντας τα αποτελέσματα της δουλειάς της μέσω του «Electric Test Prototype Vehicle», του e-TPV, ενός πρωτοτύπου με πρωτότυπη διαμόρφωση.

Ενώ η ηλεκτροκίνηση τείνει να γίνει ένας αγώνας ισχύος και αυτονομίας, η Mazda φαίνεται να πλέει κόντρα στο ρεύμα με μια φιλοσοφία που τελικά βρίσκεται αρκετά κοντά σε εκείνη του μικρού Honda e. Με συνολική ενεργειακή χωρητικότητα 35,5kWh, η μπαταρία δίνει μόνο 200 km αυτονομίας, που είναι δύο φορές μικρότερη από αυτή που προσφέρουν η Hyundai και η Kia στο e-Niro και το ηλεκτρικό Soul αντίστοιχα.

Mazda e-TPV

Όσον αφορά το θερμικό μοτέρ, η ιαπωνική φίρμα παραμένει επίσης «νηφάλια». Με την ισχύ περιορισμένη στα 140 άλογα και τη ροπή στα 265 Nm, ο ηλεκτροκινητήρας της Mazda μπορεί να συνδυαστεί με έναν περιστροφικό κινητήρα Wankel, τύπος μοτέρ που έχει συμβάλλει σημαντικά στη φήμη της μάρκας.

Θα λέγαμε ότι χρησιμοποιεί την ίδια αρχή με την παλιά BMW i3. Περιορισμένο σε χωρητικότητα περίπου στα 600 cc, το μοτέρ Wankel δεν προορίζεται για να κινεί τους τροχούς, αλλά επέχει θέση extender που λειτουργεί με σταθερές στροφές.

Mazda e-TPV

Εάν και ο κατασκευαστής δεν δίνει στοιχεία για την αυτονομία που προσφέρεται από την επέκταση αυτή, η διαμόρφωση είναι ενδιαφέρουσα επειδή επιτρέπει στο αυτοκίνητο να διατηρεί την ευελιξία χρήσης παρά τη «μικρή» μπαταρία.

Για τη Mazda, το πρωτότυπο e-TPV είναι ένα πρώτο βήμα προς την ηλεκτρική τεχνολογία που προδιαγράφει τη διαμόρφωση μιας μελλοντικής γκάμας μοντέλων. Αναμενόμενο τον επόμενο μήνα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκυο, εκτιμάται ότι η παραγωγή του θα ξεκινήσει το 2020. Και πιθανότατα θα συμπληρωθεί γρήγορα από μια γκάμα επαναφορτιζόμενων υβριδικών, της οποίας η εμπορική δραστηριοποίηση αναμένεται το 2021 ή το 2022.

Mazda e-TPV

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube