node/36483

Mazda e-TPV: Ένα ηλεκτρικό CX-30 επεκτεινόμενης αυτονομίας

Με βάση το CX-30, το Mazda e-TPV συνδυάζει μια μικρή μπαταρία με έναν περιστροφικό κινητήρα που υποστηρίζει την επεκτεινόμενη αυτονομία. Το πρωτότυπο που προαναγγέλλει ένα προσεχές μοντέλο θα ντεμπουτάρει τον επόμενο μήνα στο Τόκιο Motor Show.

Διστακτική επί μακρόν στην αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία, η Mazda βουτάει επίσημα στα βαθιά, αποκαλύπτοντας τα αποτελέσματα της δουλειάς της μέσω του «Electric Test Prototype Vehicle», του e-TPV, ενός πρωτοτύπου με πρωτότυπη διαμόρφωση.

Ενώ η ηλεκτροκίνηση τείνει να γίνει ένας αγώνας ισχύος και αυτονομίας, η Mazda φαίνεται να πλέει κόντρα στο ρεύμα με μια φιλοσοφία που τελικά βρίσκεται αρκετά κοντά σε εκείνη του μικρού Honda e. Με συνολική ενεργειακή χωρητικότητα 35,5kWh, η μπαταρία δίνει μόνο 200 km αυτονομίας, που είναι δύο φορές μικρότερη από αυτή που προσφέρουν η Hyundai και η Kia στο e-Niro και το ηλεκτρικό Soul αντίστοιχα.

Mazda e-TPV

Όσον αφορά το θερμικό μοτέρ, η ιαπωνική φίρμα παραμένει επίσης «νηφάλια». Με την ισχύ περιορισμένη στα 140 άλογα και τη ροπή στα 265 Nm, ο ηλεκτροκινητήρας της Mazda μπορεί να συνδυαστεί με έναν περιστροφικό κινητήρα Wankel, τύπος μοτέρ που έχει συμβάλλει σημαντικά στη φήμη της μάρκας.

Θα λέγαμε ότι χρησιμοποιεί την ίδια αρχή με την παλιά BMW i3. Περιορισμένο σε χωρητικότητα περίπου στα 600 cc, το μοτέρ Wankel δεν προορίζεται για να κινεί τους τροχούς, αλλά επέχει θέση extender που λειτουργεί με σταθερές στροφές.

Mazda e-TPV

Εάν και ο κατασκευαστής δεν δίνει στοιχεία για την αυτονομία που προσφέρεται από την επέκταση αυτή, η διαμόρφωση είναι ενδιαφέρουσα επειδή επιτρέπει στο αυτοκίνητο να διατηρεί την ευελιξία χρήσης παρά τη «μικρή» μπαταρία.

Για τη Mazda, το πρωτότυπο e-TPV είναι ένα πρώτο βήμα προς την ηλεκτρική τεχνολογία που προδιαγράφει τη διαμόρφωση μιας μελλοντικής γκάμας μοντέλων. Αναμενόμενο τον επόμενο μήνα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκυο, εκτιμάται ότι η παραγωγή του θα ξεκινήσει το 2020. Και πιθανότατα θα συμπληρωθεί γρήγορα από μια γκάμα επαναφορτιζόμενων υβριδικών, της οποίας η εμπορική δραστηριοποίηση αναμένεται το 2021 ή το 2022.

Mazda e-TPV

node/39349

Δείτε το teaser της Mazda για τον νέο τούρμπο κινητήρα της

Θα λανσαριστεί στις 8 Ιουλίου στις ΗΠΑ - Άγνωστο αν θα «φορεθεί» στην Ευρώπη. 

Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Δείτε το teaser της Mazda για τον νέο τούρμπο κινητήρα της

Η Mazda έδωσε στη δημοσιότητα ένα βίντεο- teaser για τον νέο τούρμπο κινητήρα της που θα αποκαλυφθεί στις 8 Ιουλίου στις ΗΠΑ. 
Ετσι επιβεβαιώνει τις πληοροφορίες που είχαν διαρρεύσει, δίχως όμως να αναφέρεται σαφώς σε ποιο μοντέλο της θα τοποθετηθεί με τις πληροφορίες να μιλούν για το Mazda3. 
Οι ίδιες πληροφορίες θέλουν τον κινητήρα αυτόν να συνδυάζεται με τετρακίνηση και αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. 

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ όλα τα μοντέλα της Mazda στην Ελλάδα - Τιμές, εκδόσεις, τεχνικά χαρακτηριστικά

Ουσιαστικά θα έχουμε να κάνουμε με την κορυφαία έκδοση του Mazda3 και ο κινητήρας αυτός θα είναι ο Skyactiv-G των 2,5 λίτρων που φορούν τα Mazda6, CX-5 και CX-9. O κινητήρας αυτός αποδίδει από 230 μέχρι 250 άλογα, ανάλογα με την έκδοση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Mazda3 2.0 Skyactiv-X mHybrid AT
 
Εν αναμονή λοιπόν για να δούμε στις 8 Ιουλίου τα τεχνικά του χαρακτηριστικά και επίσης για να μάθουμε αν η εταιρεία από Hiroshima σκοπεύει να φέρει αυτόν τον κινητήρα και στην Ευρώπη, κάτι που προς το παρόν θεωρείται μάλλον απίθανο. 
 

node/39295

Πώς θα ήταν ένα σύγχρονο FΙΑΤ X1/9;

Ανεξάρτητος σχεδιαστής από την Ιταλία οραματίζεται την αναβίωση του FIAT X1/9.

Παρασκευή, 19 Ιουνίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Πώς θα ήταν ένα σύγχρονο FΙΑΤ X1/9;

Ο Mirko Pavan από την Ιταλία εργάζεται ως σχεδιαστής αυτοκινήτων στον οίκο Pininfarina, όμως όπως και άλλοι συνάδελφοί του αρέσκεται στο να δημιουργεί project και στον ελεύθερό του χρόνο. Ένα παράδειγμα είναι η αναβίωση του FΙΑΤ X1/9 1(972-1989) με τη μορφή ενός σύγχρονου ρόουντστερ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ FΙΑΤ X1/9 1972-1989 [video]

Όπως αναφέρει ο σχεδιαστής, χρησιμοποίησε το δημιούργημα του Bertone ως πηγή έμπνευσης καθώς το θεωρεί αριστούργημα. Στόχος του ήταν να δημιουργήσει ένα minimal και vintage όχημα που να έχει την αίσθηση ενός αγωνιστικού.

FIAT X1/9

Όπως βλέπουμε από τα ψηφιακά renderings του τρισδιάστατου μοντέλου, οι διαστάσεις και οι αναλογίες του παραπέμπουν όντως στο X1/9, όμως το αμάξωμα είναι γεμάτο από καμπύλες σε αντίθεση με το πιο γωνιώδες σχέδιο του Nuccio Bertone.

Στο εμπρός μέρος τα pop-up φώτα έχουν δώσει τη θέση τους σε LED γραφικά που ενσωματώνονται στη γρίλια μαζί με το ρετρό σήμα της FIAT, ενώ χαμηλότερα βρίσκουμε μια εισαγωγή αέρα και ένα μεγάλο ανθρακονημάτινο σπλίτερ. Οι τροχοί μεγάλης διαμέτρου με τους αεροδυναμικούς δίσκους για ζάντες αφήνουν το αποτύπωμά τους στο αμάξωμα υπό τη μορφή των φουσκωμένων φτερών που ξεπροβάλλουν από το χαμηλό καπό. Η γραμμή των παραθύρων και το "σκαμμένο" πίσω παρμπρζ είναι σχεδιαστικές αναφορές στο X1/9, όπως και το κάθετο κόψιμο της ουράς με τα τετραγωνισμένα φώτα LED και τον τεράστιο διαχύτη.

Σε αυτό το σημείο να διευκρινίσουμε πως το project του Mirko δεν σχετίζεται με την FIAT και αποτελεί απλά μια σχεδιαστική άσκηση σε ψηφιακό περιβάλλον. Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε προσπάθεια αναβίωσης του X1/9 καθώς το 2016, η Idecore είχε παρουσιάσει ένα αντίστοιχο project.