node/36110

KIA Stinger GT420: Ένα πρωτότυπο σχεδιασμένο για την πίστα

Με ισχυρότερο κινητήρα, διαφορετική ανάρτηση και χαμηλότερο βάρος.

Η KIA παρουσίασε το Stinger GT420, ένα μοναδικό πρωτότυπο που εξελίχθηκε για χρήση σε πίστα με εκτενή δίαιτα, περισσότερη ισχύ και νέο στήσιμο της ανάρτησης. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δοκιμάζουμε το Kia Stinger 3.3 T-GDI στην Αυστραλία

Ως βάση για την κατασκευή του μοντέλου που ανέλαβε η KIA Μ.Βρετανίας και το κέντρο έρευνας και εξέλιξης της κορεάτικης φίρμας στο Rüsselsheim της Γερμανίας, χρησιμοποιήθηκε ένα Stinger προ-παραγωγής με μακρά θητεία ως δημοσιογραφικό όχημα.

KIA Stinger GT420

Εξωτερικά, το Stinger GT420 ξεχωρίζει χάρη στα αγωνιστικού τύπου γραφικά που αναφέρουν τα ονόματα των εταιρειών που πρόσφεραν ανταλλακτικά για την εξέλιξή του. Σε σχέση με το μοντέλο παραγωγής οι διαφορές εντοπίζονται στο νέο σπλίτερ, τις επιπλέον εισαγωγές αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα που εξυπηρετούν την ψύξη των φρένων, το μεγαλύτερο πίσω διαχύτη και την επέκταση της αεροτομής.

Οι ζάντες OZ Racing Leggera 19" είναι ελαφρύτερες κατά 5kg σε σχέση με τις εργοστασιακές και φορούν ελαστικά Pirelli Trofeo-R. Πίσω τους κρύβονται φρένα της Brembo με εξαπίστονες δαγκάνες και δίσκους 380mm εμπρός. 

KIA Stinger

Από το εσωτερικό έχουν αφαιρεθεί όλα τα μη απαραίτητα στοιχεία (αερόσακοι, πίσω καθίσματα, ηλεκρτικά παράθυρα, ηχοσύστημα, επενδύσεις κτλ), κάτι που έχει ως αποτέλεσμα το GT420 να ζυγίζει 150 kg λιγότερο από το μοντέλο παραγωγής. Ενδεικτικό είναι πως  μόνο η μπαταρία Lite Blox γλιτώνει 22 kg σε σχέση με την εργοστασιακή.

Μπροστά τοποθετήθηκαν αγωνιστικά καθίσματα της Sparco με ζώνες τεσσάρων σημείων, ενώ ένα πλήρες ρολ κέιτζ ενισχύει την ασφάλεια σε περίπτωση ανατροπής.

KIA Stinger

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο twin-turbo κινητήρας V6 3,3 λίτρων που πλέον αποδίδει 428 PS (+58 PS) και 560 Nm ροπής (+50 Nm). Οι επεμβάσεις που οδήγησαν στην αύξηση της ισχύος αφορούν επαναπρογραμματισμό του ECU, μπουζί της HKS, φίλτρο αέρα της K&N και εξάτμιση της Miltek Sport χωρίς καταλύτη. Επιπλέον, το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων έχει διαφορετική χαρτογράφηση και βελτιωμένο σύστημα ψύξης για να αντέχει την αυξημένη πίεση της χρήσης σε πίστα.

Σημαντικές αλλαγές έχει υποστεί και η ανάρτηση η οποία αποτελείται από ελατήρια Eibach Pro με σφιχτότερη ρύθμιση και αμορτισέρ Mando. Το αρνητικό κάμπερ στους εμπρός τροχούς έχει αυξηθεί στις 2,5 μοίρες, οι αντιστρεπτικές έχουν αυξημένο πάχος 25 mm και 17 mm πίσω, ενώ στον πίσω άξονα έχουν προστεθεί επιπλέον δοκοί για αυξημένη ακαμψία. Τέλος, τα συστήματα ABS και ESP έχουν επαναρυθμιστεί για να να είναι λιγότερο παρεμβατικά σε περιβάλλον πίστας.

KIA Stinger GT420

Το GT420 δεν είναι κάποιο μοντέλο που προορίζεται για την παραγωγή, όσο μια άσκηση εξέλιξης των μηχανικών της KIA που στον ελεύθερό του χρόνο θέλησαν να δοκιμάσουν τα όρια της πλατφόρμας του Stinger.

Παρόλα αυτά, αν κρίνουμε από τις εργατοώρες και τους πόρους που δαπανήθηκαν για την εξέλιξή του πρωτοτύπου, είναι πολύ πιθανό τα ευρήματα να χρησιμοποιηθούν σε κάποιο μελλοντικό σπορ μοντέλο της εταιρείας.

node/39644

Οι τιμές του ανανεωμένου KIA Stonic στην Ελλάδα [video]

Η φρεσκαρισμένη έκδοση του KIA Stonic είναι πλέον διαθέσιμη για παραγγελία

Πέμπτη, 06 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Οι τιμές του ανανεωμένου KIA Stonic στην Ελλάδα [video]

Μπορεί το ανανεωμένο KIA Stonic να παρουσιάστηκε μόλις χθες, όμως η ελληνική αντιπροσωπεία της KIA έχει ήδη ανακοινώσει τις τιμές του στην επίσημη ιστοσελίδα της που ξεκινούν από τα €14.190.

Εμφανισιακά, το B-SUV της KIA απέκτησε ανασχεδιασμένα φώτα full LED που εξυγχρονίζουν την ήδη μοντέρνα εμφάνισή του. Περισσότερες είναι και οι επιλογές εξατομίκευσης με 9 εξωτερικές αποχρώσεις και 20 συνδυασμούς διχρωμίας με την οροφή. Στην καμπίνα βρίσκουμε μεγαλύτερη οθόνη αφής 8" για το infotainment και ηχοσύστημα με 6 ηχεία (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις), μια προαιρετική οθόνη 4,2" στον πίνακα οργάνων και 4 επιλογές εσωτερικών αποχρώσεων.

Η σημαντικότερη αναβάθμιση για το Stonic αφορά την εμπλουτισμένη γκάμα κινητήρων. Αυτή περιλαμβάνει τον ατμοσφαιρικό 1,2 λίτρων με 84 PS, τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο 1.0 T-GDi με 100 PS και το νέο, ήπια υβριδικό EcoDynamics+ 1.0 T-GDi με 100 PS ή 120 PS που υποστηρίζεται από μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια BIGS. Από πλευράς κιβωτίων έχουμε χειροκίνητο 5 σχέσεων (1.2), 6 σχέσεων (1.0 T-GDi), αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 DCT (1.0 Τ-GDi και 1.0 Hybrid) αλλά και το νέο κιβώτιο intelligent Manual Transmission (iMT).

Το ανανεωμένο Stonic διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού - GL Inmotion, GL Optimum και GLS Platinum. Στον εξοπλισμό της κορυφαίας έκδοσης GLS Platinum βρίσκουμε μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου 17”, αυτόματο κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι, προβολείς ομίλχης, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, ηλεκτρικά αναδιπλόυμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας και το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης (ADAS) το οποίο περιλαμβάνει τα ΑΕΒ - Αυτόνομο φρενάρισμα σε αστικές & υπεραστικές συνθήκες, LKAS - Σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, FCA - Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, DAW - Προειδοποίηση απόσπασης προσοχής οδηγού, HBA - Αυτόματη εναλλαγή προβολέων, BCW - Σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης τυφλού σημείου και RCCW - Σύστημα προειδοποίησης πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας.

Ακολουθεί ο πίνακας με τις τιμές όλων των εκδόσεων:

Έκδοση Τιμή
1.2 84hp GL Inmotion €14.190
1.2 84hp GL Optimum €15.390
1.0T 100hp GL Inmotion €15.990
1.0T 100hp GL Optimum €17.190
1.0T 100hp GLS Platinum €18.690
1.0T 100hp 7DCT GL Inmotion €17.390
1.0T 100hp 7DCT GL Optimum €18.590
1.0T 100hp 7DCT GLS Platinum €20.090
1.0T 100hp GL Optimum 48V Hybrid €17.890
1.0T 100hp GLS Platinum 48V Hybrid €19.390
1.0T 120hp 7DCT GL Optimum 48V Hybrid €20.090
1.0T 120hp 7DCT GLS Platinum 48V Hybrid €21.590

[Πηγή: KIA]

node/39648

Σχεδιαστική σπουδή για το επόμενο Citroën C3

Ο Kleber Silva μας δείχνει πώς θα είναι η επόμενη γενιά του μικρομεσαίου της γαλλικής εταιρείας.

Πέμπτη, 06 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Σχεδιαστική σπουδή για το επόμενο Citroën C3

Εντελώς διαφορετικό θα είναι -σύμφωνα με τον γνωστό σχεδιαστή Kleber Silva- το μελλοντικό Citroen C3.

Αν πιστέψουμε την σχεδιαστική προσέγγιση του σχεδιαστή, το αυτοκίνητο δεν θα θυμίζει σε τίποτα το σημερινό C3, καθώς θα χάσει την «καμπυλωτή» του εμφάνιση και θα αποκτήσει περισσότερες ακμές και θα γίνει πιο «επιθετικό». 

Να θυμίσουμε ότι η Citroën παρουσίασε τον Φεβρουάριο το ανανεωμένο C3, το οποίο δέχεται ένα διακριτικό facelift μετά από 4 χρόνια στην αγορά και αφού η σημερινή γενιά του έχει σημειώσει ήδη 750.000 πωλήσεις (συνολικά όλες οι γενιές C3 μετρούν 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις).

c3

Το νέο C3 θα χρησιμοποιεί ως βάση την πλατφόρμα CMP του νέου Peugeot 208 και το Opel Corsa. Ως εκ τούτου θεωρείται περισσότερο από βέβαιο ότι στη γκάμα του θα περιλαμβάνει και μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση που θα βασίζεται στις αντίστοιχες των e-208 και Corsa-e. 

Kάπως έτσι το ηλεκτρικό C3 αναμένεται να εφοδιάζεται με μπαταρία 50 kWh που θα προσφέρει αυτονομία περίπου 330 km. Ο ηλεκτροκινητήρας θα αποδίδει ισχύ 136 PS και ροπή 260 Nm.

Το εμπορικό λανσάρισμα του αυτοκινήτου αναμένεται προς τα τέλη του 2021.