Η μοναδική Porsche Boxster Bergspyder

Η μοναδική Porsche Boxster Bergspyder

Ένα πρωτότυπο του 2015 με αναφορές στην αγωνιστική Porsche 909 Bergspyder του 1968

Η Porsche έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες και πληροφορίες για ένα πολύ ενδιαφέρον πρωτότυπο που εξελίχθηκε το 2015, όμως δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή. Η Porsche Boxster Bergspyder ήταν μια ειδική έκδοση της 981 Boxster που σχεδιάστηκε στα πρότυπα της αγωνιστικής 909 Bergspyder του 1968.

Η σειρά αγωνιστικών Bergspyder της δεκαετίας του '60 είχε σχεδιαστεί με γνώμονα το χαμηλότερο δυνατό βάρος, και συμμετείχε στο πρωτάθλημα αναβάσεων European Hillclimb championship. Τα μοντέλα αυτά ήταν παραλλαγές των 906 (1966), 910 (1966-1967), 907 (1967-1968) και 908 (1968-1971) που εξελίχθηκαν από τον Ferdinand Piëch και σημείωσαν μεγάλη επιτυχία στους αγώνες αντοχής εκείνης της περιόδου, οδηγώντας στην απόλυτη Porsche 917 (1969-1971) η οποία έμεινε στην ιστορία ως ένα από τα καλύτερα αγωνιστικά όλων των εποχών. Η 909 Bergspyder (1968) φορούσε έναν οχτακύλινδρο boxer κινητήρα με απόδοση 275 PS ενώ ζύγιζε μόλις 384 kg, όντας το ελαφρύτερο αγωνιστικό στην ιστορία της Porsche.

Porsche

Επιστρέφοντας στο σήμερα, ή μάλλον στο 2015, οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Porsche βασίστηκαν στην 981 Boxster για να κατασκευάσουν μια ειδική έκδοση - φόρο τιμής στο αγωνιστικό αναβάσεων.

Το πρώτο βήμα ήταν να αφαιρέσουν την οροφή, το παρμπρίζ και το κάθισμα του συνοδηγού, τοποθετώντας ένα κάλυμμα που μετέτρεψε την Boxster σε μονοθέσιο, ένα κοντό και ασύμμετρο παρμπρίζ που αγκάλιαζε τη θέση του οδηγού, ένα αλουμινένιο τόξο πίσω από το κάθισμα του και ανασχεδιασμένη ουρά. Τα νέα τμήματα ήταν κατασκευασμένα από ανθρακονήματα όπως και το καπό της Boxster. Στο εσωτερικό, ο πίνακας οργάνων και το κάθισμα του οδηγού προέρχονταν από την κορυφαία 918 Spyder, ενώ ένα αφαιρούμενο κάλυμμα προστάτευε το cockpit από τη σκόνη. Η πόρτα δεν άνοιγε ενώ προστέθηκε και ένας νέος αποθηκευτικός χώρος για το κράνος του οδηγού.

Για το εξωτερικό επιλέχθηκε μια λευκή απόχρωση με γραφικά σε πράσινο χρώμα και μαύρες ζάντες που είναι ξεκάθαρη αναφορά στην 909 Bergspyder.

Porsche 981 Bergspyder

Ως αποτέλεσμα των μετατροπών, η Boxster Bergspyder ζύγιζε 1.099 kg. Ο boxer κινητήρας 3,8 λίτρων με απόδοση 393 PS προερχόταν από την Cayman GT4 και χάριζε στο ανοικτό μοντέλο αναλογία 2,8 κιλών ανά ίππο. Έτσι, η επιτάχυνση 0-100km/h ολοκληρωνόταν σε περίπου 4" και ο χρόνος του μοντέλου στο Nürburgring πλησίαζε τα 7:30.

Ο λόγος που η Boxster Bergspyder δεν προχώρησε τελικά στην παραγωγή, ήταν πως λόγω των μετατροπών δεν μπορούσε να πάρει έγκριση τύπου σε όλες τις χώρες, κάτι που θα επηρέαζε τις πωλήσεις. Παρόλα αυτά το μοναδικό λειτουργικό πρωτότυπο που είναι μέρος της συλλογής του μουσείου της Porsche, θα κάνει την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στη φετινή ανάβαση του Gaisberg.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube