node/34435

GFG Style Kangaroo

Ηλεκτροκίνητο hyper-SUV με τετρακίνηση και τετραδιεύθυνση

Η GFG των Giorgetto και Fabrizio Giugaro παρουσίασε το Kangaroo, ένα πλήρως ηλεκτροκίνητο, διθέσιο hyper-SUV το οποίο προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις σε κάθε τύπο εδάφους.

Το Kangaroo θυμίζει έντονα το Italdesign Parcour, ένα αντίστοιχο πρωτότυπο supercar παντός εδάφους που είχε παρουσιαστεί το 2013 στην Έκθεση Γενεύης. Φαίνεται πως μετά την ανεξαρτητοποίηση τους από την Italdesign και μετά την ίδρυση της GFG το 2015, πατέρας και γιος πιστεύουν ακόμα στην ιδέα ενός hyper-suv για αυτό και την εξέλιξαν περαιτέρω.

GFG

Το τετρακίνητο Kangaroo βασίζεται σε μια ηλεκτροκίνητη πλατφόρμα που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την κινεζική CH Auto και περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες ισχύος 180 kW, προσφέροντας συνδυαστική ισχύ 490 PS και 69,3 kgm ροπής. Σύμφωνα με την εταιρεία, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 3,8" ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 km/h. Επίσης, χάρη στην μπαταρία 90 Kwh η αυτονομία ξεπερνά τα 450 km ανάμεσα σε κάθε φόρτιση.

Η υδραυλική ανάρτηση από αλουμίνιο και υψηλής αντοχής χάλυβα με ρυθμιζόμενα τριπλά αμορτισέρ, μπορεί να μεταβάλει την απόσταση από το έδαφος κατά 120mm σε τρεις λειτουργίες: Racing (140mm), Road (190mm) και Off-road (260mm), αλλάζοντας παράλληλα τη σκληρότητα των ελατηρίων και τη γωνία καμπέρ των τροχών. Επίσης, το όχημα εξοπλίζεται με υδραυλικό σύστημα τετραδιεύθυνσης το οποίο προσφέρει μικρό κύκλο στροφής ακόμη και με τους τεράστιους τροχούς 22" με ελαστικά Pirelli Scorpion 285/45 R22.

GFG

Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και βασίζεται σε ένα αλουμινένιο space frame σασί ενώ τα πλευρικά τζάμια είναι φτιαγμένα από polycarbonate. Στο εμπρός μέρος, το μεγάλο σπλιτερ αλλάζει μορφή ανάλογα με τη χρήση, προσφέροντας γωνία προσέγγισης μέχρι και 26°. 

Στο προφίλ, οι αναλογίες παραπέμπουν σε κεντρομήχανο supercar όπως και οι γωνίες του αμαξώματος, με το καμπύλο γυάλινο κάλυμμα της καμπίνας να μας θυμίζει παλαιότερα πρωτότυπα της Italdesign. Οι θύρες είναι αντισυμβατικές, συνδυάζοντας τζάμια σε στυλ "gullwing" και πόρτες "scissor-doors" που ανοίγουν περιστροφικά προς τα πάνω. Πίσω τους, οι κάθετες εσοχές που παραπέμπουν σε εισαγωγές αέρα είναι οι τάπες για τις θύρες φόρτισης μιας και δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης.

Στην ουρά, ξεχωρίζει η απουσία παρμπρίζ, τα επιθετικά φωτιστικά σώματα που σχηματίζονται από τις προεκτάσεις των πίσω φτερών και η μεγάλη εσοχή από κάτω τους η οποία διαθέτει πληθώρα στοιχείων LED που λειτουργούν και ως φλας. Τέλος, το κομμάτι που προεξέχει στην οροφή φιλοξενεί κάμερες και αισθητήρες για τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης.

GFG

Στο εσωτερικό μπορούν να φιλοξενηθούν δύο επιβάτες, στα άνετα καθίσματα με σκελετό από ανθρακονήματα. Το ταμπλό έχει 3 ξεχωριστές οθόνες, μια για να ελέγχει ο οδηγός τον περιβάλλοντα χώρο, μια για τις λειτουργίες του αυτοκινήτου και μια τρίτη για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Η καμπίνα έχει επενδύσεις από δέρμα Poltrona Frau, ύφασμα Kult και αλουμίνιο ενώ δε λείπουν και δύο ποτηροθήκες για τους επιβαίνοντες.

Το πρωτότυπο που είναι πλήρως λειτουργικό και έχει ήδη δοκιμαστεί στο χιόνι, θα κάνει πρεμιέρα στην Έκθεση Γενεύης η οποία ανοίγει τις πύλες της σε λίγες μέρες.

node/39676
Cadillac Lyriq

Νέα Cadillac Lyriq: Το αμερικανικό e-SUV σε (σχεδόν) τελική μορφή

Γνωστή για τις επιδόσεις της στους θερμικούς κινητήρες, η Cadillac άλλαξε τον προσανατολισμό της και εισήλθε στην ηλεκτρική εποχή. Η Lyriq εγκαινιάζει αυτό το νέο κεφάλαιο για την αμερικανική φίρμα.

Κυριακή, 09 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Νέα Cadillac Lyriq: Το αμερικανικό e-SUV σε (σχεδόν) τελική μορφή

Η Cadillac είχε αποκτήσει εδώ και καιρό φήμη για τη στροφή της προς μικρότερους κινητήρες που πήγαιναν αντάμα με το επίσης downsizing στο μέγεθος των αυτοκινήτων της. Με την τάση αυτή να αποτελεί πλέον «περυσινά, ξινά σταφύλια», φαίνεται ότι πλέον κινείται σε μια νέα πορεία που θα την τοποθετήσει ως την premium φίρμα-ηλεκτρική αιχμή του ομίλου της General Motors. Και για να εγκαινιάσει αυτόν τον νέο προσανατολισμό, η Cadillac αποκαλύπτει τη Lyriq στη σχεδόν τελική μορφή της.

Βέβαια, η Lyriq ή καλύτερα το είδος αυτοκινήτου που αντιπροσωπεύει, δεν αποτελεί έκπληξη: Για την άφιξή της στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η φίρμα του Detroit παρουσιάζει ένα ηλεκτρικό SUV. Μια πολύ δημοφιλής μορφή, ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες όπου η αγορά κυριαρχείται από το Tesla Model X, το αιώνιο σημείο αναφοράς που οφείλει η Lyriq να κατατροπώσει. Και για να φτάσει σε αυτή την πλεονεκτική θέση, η Cadillac πιέζει τα… ποτενσιόμετρα στο μάξιμουμ.

Cadillac Lyriq

Αυτό ισχύει σφόδρα και για το στιλ, καθώς το αμερικανικό SUV ξεπατικώνει το Cadillac EV Concept, το πρωτότυπο που ανακοίνωσε τη Lyriq το 2019. Επομένως, βρίσκουμε έναν αδρό σχεδιασμό με έντονες γωνίες και ακμές, και μια πτυχωτή πρόσοψη με τεράστια νικελένια (και φωτιζόμενη) μάσκα -μια υποτιθέμενη κληρονομιά από τις Cadillac Eldorado και DeVille από τις δεκαετίες του ’50 και του ’60.

Παρόλο που η Lyriq βρίσκεται ακόμα στο στάδιο του show car (κάτι μεταξύ πρωτοτύπου και παραγωγής), το ηλεκτρικό SUV πιθανότατα θα διατηρήσει όλη την πλαστική φορεσιά του στο μοντέλο παραγωγής που θα λανσαριστεί το 2023.

Cadillac Lyriq

Το αμερικανικό SUV θα έρθει να τοποθετηθεί στην γκάμα της Cadillac μεταξύ των XT5 και XT6, κάτι που μας δίνει τη ένδειξη του μήκους της Lyriq που αναμένεται στα 4,9 m. Αυτό όμως το κάνει 14 πόντους πιο κοντό από το Tesla Model X, το οποίο είναι και ο εμπορικός στόχος του. Λεπτομέρειες σχετικά με τη χωροταξία της καμπίνας δεν έχουν ακόμη δοθεί στη δημοσιότητα, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι επιβάτες δεν θα πάσχουν από έλλειψη χώρου. Μια παρτίδα στην οποία η Lyriq θα παίξει τα ρέστα της, με μια καμπίνα σχετικά λιτή και χωρίς τούνελ μετάδοσης.

Η Lyriq θα εξοπλίζεται με μια οθόνη με την υψηλότερη πυκνότητα πίξελ στον κόσμο. Έτσι, στην καμπίνα, μια τεράστια καμπύλη οθόνη 33 ιντσών θα κλέβει την παράσταση. Η Cadillac δεν έχει δημοσιοποιήσει καμία πληροφορία σχετικά, αλλά θα μπορούσε να βασιστεί στην τεχνολογία P-OLED που είναι ήδη γνωστή από την Cadillac Escalade και υποστηρίζει/εμφανίζει ένα δισεκατομμύριο χρώματα. Μια επίδοση, 64 φορές καλύτερη από οποιοδήποτε αντίστοιχο σύστημα, διαθέσιμο σε αυτοκίνητο σήμερα. Ένα τεχνολογικό προβάδισμα που θα συνοδεύεται από σύστημα ήχου AKG με 19 ηχεία.

Cadillac Lyriq

Στα «μηχανολογικά» στοιχεία της Lyriq τώρα, το e-SUV της Cadillac θα διαθέτει συστοιχία μπαταριών Ultium, τοποθετημένη στο πάτωμα, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη κατανομή βάρους 50:50, ενώ η «χημεία» της περιορίζει τη χρήση κοβαλτίου.

Με χωρητικότητα 100 kWh, θα μπορούσε να πετύχει αυτονομία μέχρι 480 km. Επίδοση όμως που δεν είναι ανταγωνιστική για να αντιμετωπίσει τα 500+ km του Tesla Model X. Το οποίο αναμφίβολα θα έχει εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό έως το 2023.

Cadillac Lyriq

Οι υπόλοιπες προδιαγραφές, ιδίως όσον αφορά την ισχύ και την απόδοση, αποτελούν ακόμη γνώση μόνο της Cadillac. Ωστόσο, η αμερικανική φίρμα ανακοινώνει ταχεία επαναφόρτιση που θα μπορεί να ανταποκριθεί σε ισχύ 150 kW, ενώ ο ενσωματωμένος φορτιστής AC θα φτάνει τα 19 kW.

Η Cadillac Lyriq παραγωγής θα παρουσιαστεί σε κοινό και Τύπο το 2022, με το εμπορικό λανσάρισμα να έχει προγραμματιστεί έναν χρόνο αργότερα. Η γκάμα της Lyriq θα περιλαμβάνει ένα βασικό, προσθιοκίνητο μοντέλο και έκδοση 4x4 με δύο ηλεκτρομοτέρ.

node/39648

Σχεδιαστική σπουδή για το επόμενο Citroën C3

Ο Kleber Silva μας δείχνει πώς θα είναι η επόμενη γενιά του μικρομεσαίου της γαλλικής εταιρείας.

Πέμπτη, 06 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Σχεδιαστική σπουδή για το επόμενο Citroën C3

Εντελώς διαφορετικό θα είναι -σύμφωνα με τον γνωστό σχεδιαστή Kleber Silva- το μελλοντικό Citroen C3.

Αν πιστέψουμε την σχεδιαστική προσέγγιση του σχεδιαστή, το αυτοκίνητο δεν θα θυμίζει σε τίποτα το σημερινό C3, καθώς θα χάσει την «καμπυλωτή» του εμφάνιση και θα αποκτήσει περισσότερες ακμές και θα γίνει πιο «επιθετικό». 

Να θυμίσουμε ότι η Citroën παρουσίασε τον Φεβρουάριο το ανανεωμένο C3, το οποίο δέχεται ένα διακριτικό facelift μετά από 4 χρόνια στην αγορά και αφού η σημερινή γενιά του έχει σημειώσει ήδη 750.000 πωλήσεις (συνολικά όλες οι γενιές C3 μετρούν 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις).

c3

Το νέο C3 θα χρησιμοποιεί ως βάση την πλατφόρμα CMP του νέου Peugeot 208 και το Opel Corsa. Ως εκ τούτου θεωρείται περισσότερο από βέβαιο ότι στη γκάμα του θα περιλαμβάνει και μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση που θα βασίζεται στις αντίστοιχες των e-208 και Corsa-e. 

Kάπως έτσι το ηλεκτρικό C3 αναμένεται να εφοδιάζεται με μπαταρία 50 kWh που θα προσφέρει αυτονομία περίπου 330 km. Ο ηλεκτροκινητήρας θα αποδίδει ισχύ 136 PS και ροπή 260 Nm.

Το εμπορικό λανσάρισμα του αυτοκινήτου αναμένεται προς τα τέλη του 2021.