node/40005

Έρχεται το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Honda

To Honda SUV e:concept μας προετοιμάζει για αντίστοιχο μοντέλο παραγωγής που θα κυκλοφορήσει στην αγορά της Κίνας.

Η Honda παρουσίασε στην έκθεση Auto China στο Πεκίνο το πρωτότυπο SUV e:concept, το οποίο αποτελεί προπομπό του πρώτου ηλεκτρικού SUV παραγωγής της ιαπωνικής φίρμας που θα κυκλοφορήσει στην αγορά της Κίνας.

Το SUV e:concept εισάγει μια διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Honda. Εντύπωση προκαλεί το τρίθυρο αμάξωμα το οποίο πιθανότατα δεν θα περάσει και στην έκδοση παραγωγής. 

Στη μάσκα ξεχωρίζουν τα λεπτά φώτα που ενώνονται με μια λωρίδα LED στη βάση του καπό, η απουσία γρίλιας που υποδηλώνει τον ηλεκτρικό χαρακτήρα του οχήματος και οι μεγάλες εισαγωγές αέρα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Στο προφίλ οι γραμμές είναι λιττές με την character line να ενώνει τα εμπρός με τα πίσω φώτα. Από πλευράς σιλουέτας έχουμε μακρύ καπό με μεγάλο εμπρός πρόβολο, αεροδυναμικό παρμπρίζ, τροχούς μεγάλης διαμέτρου και έντονη κλίση στο πίσω παρμπρίζ. Η ουρά ακολουθεί το ίδιο θέμα με τη μάσκα (ενιαία πίσω φώτα LED και εσοχές στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα).

Honda SUV

Όλο το αμάξωμα χαρακτηρίζεται από διχρωμία, με μαύρη απόχρωση για το κάτω μέρος των προφυλακτήρων, τα μαρσπιέ, τα τόξα στους θόλους των τροχών, τα κολωνάκια και την οροφή.

Η Honda δεν αποκάλυψε περισσότερες πληροφορίες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος πέραν του ότι θα χρησιμοποιεί αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και θα εξοπλίζεται με τη νέα γενιά συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού Honda Sensing και τεχνολογίας infotainment Honda Connect με τεχνητή νοημοσύνη.

[Πηγή: Honda]

node/40259
Range Rover Evoque P300e

Η Jaguar Land Rover προετοιμάζεται για τα πρόστιμα CO₂

Η Jaguar Land Rover προέβλεψε εκατό εκατομμύρια στερλίνες εν αναμονή των προστίμων που προβλέπεται να επιβληθούν στον βρετανικό όμιλο, καθώς βρίσκεται πίσω από τους στόχους του στο CO₂.

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Η Jaguar Land Rover προετοιμάζεται για τα πρόστιμα CO₂

Μεταξύ dieselgate και Brexit, πρέπει να παραδεχτούμε, ο καιρός δεν είναι καλός για την Jaguar Land Rover. Ο βρετανικός όμιλος πρέπει να λανσάρει γρήγορα μαζικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα προκειμένου να μειώσει τον μέσο CO2 της γκάμας της που σήμερα είναι ένας από τους υψηλότερους στην Ευρώπη

Ο βρετανικός όμιλος γνωρίζει επίσης ότι θα πρέπει βραχυπρόθεσμα να πληρώσει πρόστιμα στην Ευρώπη για την παρουσία του στην Γηραιά Ήπειρο και τις υπερβολικά υψηλές εκπομπές του σε CO2.

Έτσι, η JLR έχει προβλέψει £100 εκατ. γι’ αυτή την επιβάρυνση, καθώς το πλαίσιο κάθε άλλο παρά ευνοϊκό είναι με την προσωρινή αναστολή στις παραδόσεις των Range Rover Evoque P300e και Land Rover Discovery Sport P300e. Δύο μοντέλων με ισχυρές δυνατότητες πωλήσεων, τα οποία θα επέτρεπαν στην JLR να μειώσει γρήγορα τον μέσο όρο της σε CO2.

Χωρίς τα δύο κρίσιμα αυτά μοντέλα, τα οποία θα πρέπει να περάσουν από μια μικρή αναβάθμιση, η Jaguar και η Land Rover θα πρέπει να κάνουν υπομονή. Η I-Pace από μόνη της δεν μπορεί να κάνει θαύματα, παρά το μεγάλο μπόνους που χορηγείται σε αυτοκίνητα με λιγότερο από 50 g/km CO2 και το οποίο θα διατηρηθεί μέχρι το 2022.

node/40255

Bugatti Bolide: Εξωπραγματικό υπεραυτοκίνητο πίστας [video]

Η Bugatti έκανε το θαύμα της και παρουσίασε ένα όχημα που γυρίζει το Nürburgring σε 5:23.1!

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Bugatti Bolide: Εξωπραγματικό υπεραυτοκίνητο πίστας [video]

Μετά από την επέκταση της γκάμας της Chiron - με τις Chiron Sport, Chiron Pur Sport και Chiron Super Sport 300+ - και την επιστροφή στην τέχνη του coachbuilding με μοντέλα περιορισμένης παραγωγής όπως οι DivoLa Voiture Noire και Centodieci, ο πρόεδρος της Bugatti, Stephan Winkelmann, παρουσίασε ένα ακραίο πρωτότυπο που έχει στόχο τις απόλυτες επιδόσεις στην πίστα.

Η Bugatti Bolide έχει σχεδιαστεί με γνώμονα το ελάχιστο δυνατό βάρος τη μέγιστη παραγωγή κάθετης δύναμης και τη μέγιστη απόδοση από τον quad-turbo W16 8,0 λίτρων της Bugatti. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, με αναλογία 0,67 kg/PS και επιδόσεις αντίστοιχες με ένα μονοθέσιο της Formula 1. Σε προσωμοιώσεις που έκανε η Bugatti, οι χρόνοι της Bolide στο Nürburgring ήταν 5:23.1 και στο Le Mans 3:07.1 (!) Όπως αναφέρει το δελτίο τύπου, η Bolide ενσωματώνει το DNA της Bugatti Type 35, του αγωνιστικού οχήματος που πέτυχε περισσότερες από 2.000 νίκες μεταξύ 1924 και 1930.

Bugatti Bolide

Ας δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος. Η Bolide βασίζεται σε αθρακονημάτινο monocoque πλαίσιο με ακαμψία 350.000 Newton ανά τετραγωνικό mm, και έχει υποπλαίσια από ανοξείδωτο ατσάλι υψηλής αντοχής που προέρχεται από την αεροναυπηγική. Ως αποτέλεσμα εκτενής δίαιτας, το βάρος της Bolide περιορίζεται στα 1.240 kg, δηλαδή σημαντικά χαμηλότερα από τα 1.928 kg της Chiron Pur Sport. Η ασφάλεια είναι προδιαγραφών FIA.

Ο κεντρικά τοποθετημένος quad-turbo W16 8,0 λίτρων έχει δεχθεί μια σειρά από βελτιώσεις (συμπεριλαβανομένων νέων turbo και νέου συστήματος ψύξης) με αποτέλεσμα να αποδίδει 1.850 PS στις 7.000 rpm και 1.850 Nm από τις 2.000 rpm. Αντίστοιχες επεμβάσεις έχουν γίνει στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έτσι ώστε να αποδίδει καλύτερα σε περιβάλλον πίστας. Η ανάρτηση είναι τύπου push-rod, οι τροχοί είναι κατασκευασμένοι από μαγνήσιο με αεροδυναμικά καλύματα, ενώ τα φρένα αποτελούνται από κεραμικούς δίσκους 340 mm εμπρός και 400 mm πίσω. 

Οι αριθμοί που ανακοινώνει η Bugatti όσον αφορά την επιτάχυνση και την επιβράδυνση είναι απλά απίστευτοι:

0-100 kmh: 2,17"
0-200 km/h: 4,36"
0-300 km/h: 7,37"
0-400 km/h: 12,08"
0-500 km/h: 20,16"
0-400-0 km/h: 24,36"
0-500-0 km/h: 33,62"

Bugatti Bolide

Σχεδιαστικά, η Bolide ξεχωρίζει από τις τραβηγμένες αναλογίες της (ύψος 995 mm, πλάτος 1.990 mm και μεταξόνιο 2.750 mm). Το αμάξωμα είναι γεμάτο από εσοχές, πτερύργια και καμπύλες που κατευθύνουν τον αέρα για βέλτιστη ψύξη και παραγωγή κάθετης δύναμης. Μόλις το 40% του αμαξώματος είναι βαμμένο σε απόχρωση French Racing Blue που συνδυάζεται με γυμνό ανθρακόνημα.

Η μάσκα χαρακτηρίζεται από χαμηλό ρύγχος, μεγάλο σπλίτερ που επεκτείνεται γύρω από τις εισαγωγές αέρα και στα φτερά, φώτα LED σχήματος X, παρμρπίζ με έντονη κλίση και μια μεγάλη εισαγωγή αέρα στην οροφή. Στο προφίλ ξεχωρίζουν οι σύνθετοι αεραγωγοί πίσω από τα εμπρός φτερά, στους ώμμους και στα μαρσπιέ, η κλασσική καμπύλη γραμμή που συναντάμε σε όλες της Bugatti και η γαλλική σημαία στα αεροδυναμικά πτερύγια. Πίσω έχουμε μια σταθερή φτερούγα που ακολουθεί τις καμπύλες της ουράς, λεπτά φώτα LED χήματος X, ψηλά τοποθετημένες τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης, μεγάλα ανοίγματα που αφήνουν ακάλυπτα τα εξαιρετικά φαρδιά ελαστικά και ένα τεράστιο διαχύτη στο κάτω μέρος.

Ενδεικτικά, στα 320 km/h η παραγωγή κάθετης δύναμης φτάνει τα 1.800 kg στην πίσω αεροτομή και τα 800kg στο μπροστινό μέρος.

Bugatti Bolide

Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω, είναι λογικό να πιστέψουμε πως αυτό το όχημα θα παραμείνει στον ψηφιακό κόσμο όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Η Bugatti έχει ήδη κατασκευάσει πρωτότυπο και εξετάζει το ενδεχόμενο για μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής της Bolide!

Αν κάτι τέτοιο συμβεί, θα έχουμε να κάνουμε με ένα από τα ταχύτερα οχήματα στον πλανήτη - αν και θεωρούμε δεδομένο πως η χρήση του θα είναι νόμιμη αποκλειστικά σε περιβάλλον πίστας. Είναι σίγουρο επίσης πως αν η Bolide διατεθεί προς πώληση θα έχει μια από τις υψηλότερες τιμές που έχουμε δει σε όχημα παραγωγής.

[Πηγή: Bugatti]