node/39951

Έρχεται το Peugeot Le Mans Hypercar σε συνεργασία με την Total

Το αγωνιστικό υπεραυτοκίνητο της Peugeot θα κάνει ντεμπούτο στις πίστες το 2022.

Η Peugeot σε συνεργασία με την Total, δημοσίευσαν τα πρώτα σκίτσα και τεχνικά χαρακτηριστικά για το Le Mans Hypercar Project, ένα αγωνιστικό υπεραυτοκίνητο που εξελίσσεται για συμετοχή σε αγώνες αντοχής και πιο συγκεκριμένα στη νεοσύστατη (και ομώνυμη) κατηγορία LMH.

Όπως δήλωσε ο Jean Philippe Imparato, CEO της Peugeot: «Το Le Mans είναι το ιερό δισκοπότηρο για τον κόσμο της αυτοκίνησης. Είναι ο αγώνας που καθορίζει το νικητή του. Για εμάς, συμβολίζει 3 νίκες αλλά και άπειρο ιδρώτα, δάκρυα και χαρά και ένα απίστευτο κλίμα ομαδικότητας με την Total, με την οποία γιορτάζουμε φέτος 25 χρόνια συνεργασίας.»

Σύμφωνα με την Peugeot, η κατηγορία πρωτοτύπων LMH επιλέχθηκε για την ελευθερία που δίνει σε επίπεδο αεροδυναμικής, επιτρέποντας την ενσωμάτωση της σχεδιαστική γλώσσας της Peugeot. 

Ο Matthias Hossann, υπεύθυνος σχεδιασμού της γαλλικής φήρμας δήλωσε: «Ο σχεδιασμός των αγωνιστικών οχημάτων δεν θα είναι απλά το αποτέλεσμα δοκιμών σε αεροδυναμική σήραγγα, κάτι που μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε ένα εξειδικευμένο και εμβληματικό προιόν, συνδυάζοντας μέγιστη απόδοση και εκφραστικότητα.»

«Τα σκίτσα που βλέπετε είναι τα προσχέδια που έχουν σκοπό να μας βοηθήσουν να εντοπίσουμε τα σημαντικότερα στοιχεία στα οποία θα επικεντρωθούμε. Η υπογραφή με τρεις "νυχιές" στα φώτα και η επιλογή χρωμάτων είναι σύμβολα που θα θέλαμε να ενσωματώσουμε στο υπεραυτοκίνητό μας.»

Peugeot Sport

Στην εξέλιξή συμμετέχει και το τμήμα Peugeot Sport που είναι υπεύθυνο για τα μοντέλα παραγωγής με το έμβλημα Peugeot Sport Engineered αρχής γενομένης από την αντίστοιχη έκδοση του 508.

Σύμφωνα με τον Olivier Jansonnie, τεχνικό διευθυντή του προγράμματος της Peugeot Sport στο WEC, το αγωνιστικό υπεραυτοκίνητο θα είναι είναι υβριδικό με συνδυαστική απόδοση 500 kW (680 PS) και τετρακίνηση - ένας ηλεκτροκινητήρας με 200 kW (272 PS) θα κινεί τον εμπρός άξονα. Το υβριδικό σύστημα καθιστά το Peugeot LMH βαρύτερο από ένα πρωτότυπο της κατηγορίας LMP1, ενώ οι διαστάσεις του θα είναι μεγαλύτερες με μήκος μεταξύ 4,65 m και 5 m και πλάτος μεταξύ 1,9 m και 2,0 m).

To Peugeot Le Mans Hypercar Project θα κάνει το αγωνιστικό του ντεμπούτο το 2022, αφού ολοκληρώσει ένα κύκλο από εξαντλητικές δοκιμές εξέλιξης. Όπως αναφέρει η γαλλική φίρμα, η βασική ιδέα όσον αφορά την αεροδυναμική και το υβριδικό σύστημα κίνησης, όπως και οι βάσεις για το σχεδιασμό έχουν τεθεί, όμως απαιτείται πολλή δουλειά ακόμη μέχρι το όχημα να είναι έτοιμο να βγει στις πίστες.

[Πηγή: Peugeot]

node/40255

Bugatti Bolide: Εξωπραγματικό υπεραυτοκίνητο πίστας [video]

Η Bugatti έκανε το θαύμα της και παρουσίασε ένα όχημα που γυρίζει το Nürburgring σε 5:23.1!

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Bugatti Bolide: Εξωπραγματικό υπεραυτοκίνητο πίστας [video]

Μετά από την επέκταση της γκάμας της Chiron - με τις Chiron Sport, Chiron Pur Sport και Chiron Super Sport 300+ - και την επιστροφή στην τέχνη του coachbuilding με μοντέλα περιορισμένης παραγωγής όπως οι DivoLa Voiture Noire και Centodieci, ο πρόεδρος της Bugatti, Stephan Winkelmann, παρουσίασε ένα ακραίο πρωτότυπο που έχει στόχο τις απόλυτες επιδόσεις στην πίστα.

Η Bugatti Bolide έχει σχεδιαστεί με γνώμονα το ελάχιστο δυνατό βάρος τη μέγιστη παραγωγή κάθετης δύναμης και τη μέγιστη απόδοση από τον quad-turbo W16 8,0 λίτρων της Bugatti. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, με αναλογία 0,67 kg/PS και επιδόσεις αντίστοιχες με ένα μονοθέσιο της Formula 1. Σε προσωμοιώσεις που έκανε η Bugatti, οι χρόνοι της Bolide στο Nürburgring ήταν 5:23.1 και στο Le Mans 3:07.1 (!) Όπως αναφέρει το δελτίο τύπου, η Bolide ενσωματώνει το DNA της Bugatti Type 35, του αγωνιστικού οχήματος που πέτυχε περισσότερες από 2.000 νίκες μεταξύ 1924 και 1930.

Bugatti Bolide

Ας δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος. Η Bolide βασίζεται σε αθρακονημάτινο monocoque πλαίσιο με ακαμψία 350.000 Newton ανά τετραγωνικό mm, και έχει υποπλαίσια από ανοξείδωτο ατσάλι υψηλής αντοχής που προέρχεται από την αεροναυπηγική. Ως αποτέλεσμα εκτενής δίαιτας, το βάρος της Bolide περιορίζεται στα 1.240 kg, δηλαδή σημαντικά χαμηλότερα από τα 1.928 kg της Chiron Pur Sport. Η ασφάλεια είναι προδιαγραφών FIA.

Ο κεντρικά τοποθετημένος quad-turbo W16 8,0 λίτρων έχει δεχθεί μια σειρά από βελτιώσεις (συμπεριλαβανομένων νέων turbo και νέου συστήματος ψύξης) με αποτέλεσμα να αποδίδει 1.850 PS στις 7.000 rpm και 1.850 Nm από τις 2.000 rpm. Αντίστοιχες επεμβάσεις έχουν γίνει στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έτσι ώστε να αποδίδει καλύτερα σε περιβάλλον πίστας. Η ανάρτηση είναι τύπου push-rod, οι τροχοί είναι κατασκευασμένοι από μαγνήσιο με αεροδυναμικά καλύματα, ενώ τα φρένα αποτελούνται από κεραμικούς δίσκους 340 mm εμπρός και 400 mm πίσω. 

Οι αριθμοί που ανακοινώνει η Bugatti όσον αφορά την επιτάχυνση και την επιβράδυνση είναι απλά απίστευτοι:

0-100 kmh: 2,17"
0-200 km/h: 4,36"
0-300 km/h: 7,37"
0-400 km/h: 12,08"
0-500 km/h: 20,16"
0-400-0 km/h: 24,36"
0-500-0 km/h: 33,62"

Bugatti Bolide

Σχεδιαστικά, η Bolide ξεχωρίζει από τις τραβηγμένες αναλογίες της (ύψος 995 mm, πλάτος 1.990 mm και μεταξόνιο 2.750 mm). Το αμάξωμα είναι γεμάτο από εσοχές, πτερύργια και καμπύλες που κατευθύνουν τον αέρα για βέλτιστη ψύξη και παραγωγή κάθετης δύναμης. Μόλις το 40% του αμαξώματος είναι βαμμένο σε απόχρωση French Racing Blue που συνδυάζεται με γυμνό ανθρακόνημα.

Η μάσκα χαρακτηρίζεται από χαμηλό ρύγχος, μεγάλο σπλίτερ που επεκτείνεται γύρω από τις εισαγωγές αέρα και στα φτερά, φώτα LED σχήματος X, παρμρπίζ με έντονη κλίση και μια μεγάλη εισαγωγή αέρα στην οροφή. Στο προφίλ ξεχωρίζουν οι σύνθετοι αεραγωγοί πίσω από τα εμπρός φτερά, στους ώμμους και στα μαρσπιέ, η κλασσική καμπύλη γραμμή που συναντάμε σε όλες της Bugatti και η γαλλική σημαία στα αεροδυναμικά πτερύγια. Πίσω έχουμε μια σταθερή φτερούγα που ακολουθεί τις καμπύλες της ουράς, λεπτά φώτα LED χήματος X, ψηλά τοποθετημένες τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης, μεγάλα ανοίγματα που αφήνουν ακάλυπτα τα εξαιρετικά φαρδιά ελαστικά και ένα τεράστιο διαχύτη στο κάτω μέρος.

Ενδεικτικά, στα 320 km/h η παραγωγή κάθετης δύναμης φτάνει τα 1.800 kg στην πίσω αεροτομή και τα 800kg στο μπροστινό μέρος.

Bugatti Bolide

Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω, είναι λογικό να πιστέψουμε πως αυτό το όχημα θα παραμείνει στον ψηφιακό κόσμο όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Η Bugatti έχει ήδη κατασκευάσει πρωτότυπο και εξετάζει το ενδεχόμενο για μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής της Bolide!

Αν κάτι τέτοιο συμβεί, θα έχουμε να κάνουμε με ένα από τα ταχύτερα οχήματα στον πλανήτη - αν και θεωρούμε δεδομένο πως η χρήση του θα είναι νόμιμη αποκλειστικά σε περιβάλλον πίστας. Είναι σίγουρο επίσης πως αν η Bolide διατεθεί προς πώληση θα έχει μια από τις υψηλότερες τιμές που έχουμε δει σε όχημα παραγωγής.

[Πηγή: Bugatti]

node/40248

2ος Αγώνας Ταχύτητας: Στις 14-15 Νοεμβρίου στα Μέγαρα

Άνοιξαν οι συμμετοχές για τον 2ο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας, που αυτή τη φορά θα περιλαμβάνει και το ΣΟΑΑ Ενιαίο Skoda.

Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

2ος Αγώνας Ταχύτητας: Στις 14-15 Νοεμβρίου στα Μέγαρα

Το φετινό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας ξεκίνησε δυναμικά στις αρχές Οκτωβρίου, με τους οδηγούς να δηλώνουν «παρών» και να ανεβάζουν το θερμόμετρο στα ύψη, παρά την αναγκαστική απουσία θεατών από τις κερκίδες. Σήμερα, η σκέψη όλων ταξιδεύει ήδη στο Σαββατοκύριακο 14-15 Νοεμβρίου, όταν στο Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων η Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής θα διοργανώσει τον 2ο αγώνα του θεσμού. Παράλληλα, αυτή θα είναι και η 2η συνάντηση για το έπαθλο ατομικής χρονομέτρησης Hellenic Time Trial Challenge.

Στην πίστα των Μεγάρων θα βρεθούν λοιπόν στα μέσα Νοεμβρίου τα αγωνιστικά των ομάδων Ν, Α, R και Ε, τα πανίσχυρα αυτοκίνητα της Formula Saloon, τα όμορφα και πάντα εντυπωσιακά Ιστορικά, καθώς και τα Skoda Fabia του ΣΟΑΑ Ενιαίου Skoda. Τις κατηγορίες του Πρωταθλήματος Ταχύτητας θα πλαισιώσουν εκείνες του Hellenic Time Trial Challenge: Stock, Sport και Extreme, με τις επιπλέον κλάσεις Clio Cup, Legends Cup και Crosskart Cup.

Δηλώσεις συμμετοχής υποβάλλονται μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας της ΟΜΑΕ (http://www.e-omae-epa.gr/) μέχρι την Παρασκευή 6 Νοεμβρίου, τόσο για τις κατηγορίες των αγώνων Ταχύτητας όσο και για το HTTC. Το Σωματείο ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α. θα διοργανώσει τον αγώνα σύμφωνα με τις οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού και με βάση το Υγειονομικό Πρωτόκολλο που έχει ορίσει η ΟΜΑΕ, μεριμνώντας για την ασφάλεια όλων των εμπλεκόμενων σε αυτόν. Για την αποφυγή διάδοσης της πανδημίας, δεν επιτρέπεται η παρουσία θεατών.

Ιστορικά

Υποστηρικτές του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ταχύτητας είναι η εταιρεία ειδών γραφείου Skag, καθώς και οι: Axotechniki, A. Makris A.E., Ρεκτιφιέ Original και Linea Sport. Επιπλέον, το ξενοδοχείο IL Desto Studios – Ευθυμίου στο Αλεποχώρι (20 km από την πίστα) προσφέρει στους αγωνιζόμενους την προνομιακή τιμή των €30/δωμάτιο το Σάββατο, με δώρο μία ακόμη διανυκτέρευση την Παρασκευή. Για κρατήσεις οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με τα τηλέφωνα 6932428989 και 2105770879.

[Δελτίο Τύπου ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.]