Best of Concept Cars: Maserati Birdcage 75th (2005)

Best of Concept Cars: Maserati Birdcage 75th (2005)

Η σύγχρονη Birdcage βασίστηκε στα μηχανικά μέρη της Maserati MC12 (2004) με κινητήρα V12 6,0 λίτρων απόδοσης 700 PS.

Στην έκθεση Γενεύης το 2005, ο Pininfarina παρουσίασε το πρωτότυπο Maserati Birdcage 75th με αφορμή την 75η επέτειο ίδρυσης του και ως φόρο τιμής στην Ιταλική “Αναγέννηση” του σχεδιασμού αυτοκινήτων μεταξύ ‘50 και ‘70. 

Έμπνευση για το πρωτότυπο αποτέλεσαν οι αγωνιστικές Maserati Tipo 60/61/63 με το παρατσούκλι Birdcage, οι οποίες ξεχώριζαν χάρη στο καινοτόμο σωληνωτό χωροδικτύωμα και το χαμηλό τους αμάξωμα.

Η σύγχρονη Birdcage βασίστηκε στα μηχανικά μέρη της Maserati MC12 (2004), με monocoque πλαίσιο από ανθρακονήματα και κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα V12 6,0 λίτρων απόδοσης 700 PS.

Maserati

Υπεύθυνοι για το σχεδιασμό ήταν οι Ken Okuyama και Lowie Vermeersch, ο οποίοι επέλεξαν την πρόταση του Jason Castriotta. Η Birdcage χαρακτηρίζεται από τις αντισυμβατικές αναλογίες και συνδυάζει τα σχήματα της σταγόνας και του φτερού. Η γραμμή της οροφής που ξεκινά από τη μάσκα και το παρμπρίζ και φτάνει μέχρι το διάφανο κάλυμμα του κινητήρα και την ουρά, διακόπτεται μόνο από τους υπερτονισμένους θόλους των τροχών διαμέτρου 20” εμπρός και 22” πίσω.

Η μαύρη απόχρωση στις εσοχές της μάσκας και των μαρσπιέ, σε συνδυασμό με τις σκουρόχρωμες γυάλινες επιφάνειες κάνουν αντίθεση με το κατάλευκο αμάξωμα, τονίζοντας την ελαφρότητά του. Την εικόνα συμπληρώνουν η τρίαινα στη γρίλια, τα λεπτά φώτα LED, η χαμηλή μέση γραμμή, οι ενεργές αεροτομές και οι κεντρικά τοποθετημένες απολήξεις της εξάτμισης.

Maserati

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία του πρωτοτύπου είναι ότι το μισό τμήμα του εμπρός μέρους ανοίγει προς τα εμπρός δίνοντας πρόσβαση στη διθέσια καμπίνα. Εκεί βρίσκουμε επενδύσεις από μπλε σουέτ, σπορ τιμόνι με ενσωματωμένη οθόνη, ένα διάφανο head up display με καμπύλο σχήμα που καλύπτει όλο το ταμπλό και προηγμένη τεχνολογία συνδεσιμότητας της Motorola. 

Η Maserati Birdcage 75th δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή καθώς δημιουργήθηκε ως σχεδιαστική μελέτη ονειρικού αυτοκινήτου, η οποία συνεχίζει μέχρι και σήμερα να εξάπτει τη φαντασία μας.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube