node/41584

Best of Concept Cars: Lamborghini Calà (1995)

Με σχεδιασμό δια χειρός Italdesign, η Calà έδειξε το δρόμο για τη σύγχρονη αναγέννηση της Lamborghini.

Η Lamborghini Calà ήταν ένα πρωτότυπο που παρουσιάστηκε το 1995 στην Έκθεση Γενεύης προετοιµάζοντας τον κόσµο για ένα δεύτερο µοντέλο στη γκάµα της εταιρείας που θα τοποθετούνταν δίπλα από τη Diablo και ακριβώς απέναντι από την ανταγωνιστική Ferrari F355.

Η δομή της ήταν εξ ολοκλήρου αλουµινένια και κινείτο από έναν V10 4,0 lt που απέδιδε πάνω από 400 PS τοποθετηµένο στο κέντρο. Η επιτάχυνση 0-100 km/h διαρκούσε περίπου 5" και η τελική έφτανε τα 298 km/h.

Με την Calà, η Italdesign του Giorgetto Giugiaro πρότεινε µια εξελιγµένη σχεδιαστική ταυτότητα για τη Lamborghini. Οι στρογγυλεµένες γωνίες και τα σχήµατα εµπνευσµένα από τη φύση, είχαν µεγάλη απόσταση από το ακανθώδες στιλ του Marcello Gandini. Όµως, ως γνήσια Lamborghini, διατηρούσε το σφηνοειδές σχήµα του προφίλ και τον πληθωρικό χαρακτήρα.

Lamborghini Cala

Τα στοιχεία που έκαναν την Calà να ξεχωρίζει ήταν τα φωτιστικά σώµατα µε τριγωνικό σχήµα και ενσωµατωµένες εισαγωγές αέρα, το έντονα κεκλιµένο παρµπρίζ, οι επιπλέον αεραγωγοί που προεξείχαν πάνω από τους πίσω ώµους, τα πίσω φώτα που ακολουθούσαν τις καµπύλες των φουσκωµένων φτερών, η µεγάλη αεροτοµή και η αφαιρούµενη οροφή τύπου «τάργκα».

Τελικά, λόγω των οικονοµικών προβληµάτων της ασιατικής Megatech που ήταν ο τότε ιδιοκτήτης της Lamborghini, η Calà δεν έφτασε στην παραγωγή αν και βρισκόταν πολύ κοντά από πλευράς εξέλιξης. Ουσιαστικά, η Gallardo (2003) που ακολούθησε την εξαγορά της φίρµας από το VW Group απετέλεσε τη µετενσάρκωση του πρωτοτύπου και έγινε το πιο εµπορικό µοντέλο στην ιστορία της Lamborghini µε 14.022 πωλήσεις, ενώ η επιτυχία της συνεχίστηκε από τη διάδοχό της, την Huracan (2014).