node/45135

Πρεμιέρα για το ολοκαίνουργιο Nissan X-Trail

Η αναμονή για την ευρωπαϊκή έκδοση του νέου Nissan X-Trail έλαβε τέλος, με τους Ιάπωνες να αποκαλύπτουν το νέο SUV τους που θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από το Νοέμβριο.

Η Nissan ανοίγει το επόμενο κεφάλαιο στην γκάμα των «εξηλεκτρισμένων» μοντέλων της, με την Ευρωπαϊκή πρεμιέρα της τέταρτης γενιάς του Nissan X-Trail. Ενός από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της με συνολικές πωλήσεις που αγγίζουν τα επτά εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Στη νέα του γενιά, η Nissan έχει βασιστεί στο καθιερωμένο DNA που διατρέχει και τις τρεις προηγούμενες γενιές του X-Trail: μυώδης σχεδιασμός, ευέλικτη χρησιμότητα και προηγμένες δυνατότητες τετρακίνησης. Το νέο X-Trail θα είναι διαθέσιμο τόσο σε διαμορφώσεις με πέντε όσο και με επτά θέσεις στην καμπίνα του, προσφέροντας μια ιδανική επιλογή για τις εξορμήσεις μιας μεγάλης οικογένειας ή παρέας.

Χάρη στη νέα πλατφόρμα CMF-C το νέο X-Trail φιλοδοξεί να ανεβάσει ξανά τον πήχη στην κατηγορία των SUV και υπόσχεται στους δυνητικούς αγοραστές του βελτιωμένη δυναμική απόδοση και προηγμένες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης.

«Η εξέλιξη ενός εμβληματικού μοντέλου όπως το X-Trail είναι τεράστια ευθύνη. Έχει καθιερωθεί ως όχημα για οικογενειακές περιπέτειες και συνεπώς γνωρίζουμε τι εκτιμούν οι πελάτες μας. Για την τέταρτη γενιά X-Trail, θα τους δώσουμε την ικανότητα για περιπέτεια, με ένα προηγμένο ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης σε όλους τους τροχούς, σε συνδυασμό με διαισθητική και βολική τεχνολογία», δήλωσε ο Francois Bailly, αντιπρόεδρος της Nissan Ευρώπης.

Σε επίπεδο εμφάνισης, το νέο SUV ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Nissan με το αμάξωμά του να τονίζεται από χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία όπως η «αιωρούμενη» οροφή και η μάσκα V-motion. Η μπροστινή όψη πλαισιώνεται από εντυπωσιακούς προβολείς που φαίνονται «καλουπωμένοι» στο αμάξωμα του μπροστινού προφυλακτήρα, με έναν συνδυασμό φώτων ημέρας και φλας κατά μήκος της γραμμής κλεισίματος του καπό.

Nissan X-Trail 2022

Στο πλάι, οι μυώδεις θόλοι των τροχών, εμπρός και πίσω, δίνουν μια δυναμική εμφάνιση στο X-Trail, ενώ στη βάση των θυρών, ένα ένθετο χαρακτηριστικό αποπνέει μια αίσθηση ρευστότητας στις καθαρές επιφάνειες των θυρών. Το σχήμα της πίσω κολόνας θυμίζει «πτερύγιο δελφινιού», αποδίδοντας ένταση στο πίσω μέρος, με τα ιδιαίτερης εμφάνισης φώτα να ολοκληρώνουν την πίσω όψη των τριών τετάρτων. Στο πίσω μέρος μια οριζόντια γραμμή βρίσκεται ακριβώς πάνω και κάτω από όπου είναι τοποθετημένη η πινακίδα κυκλοφορίας, ενώ τα διαχωρισμένα πίσω φώτα εξασφαλίζουν μεγάλο άνοιγμα για το πορτμπαγκάζ. Ένα ασημί πάνελ καμπυλώνεται κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, αντανακλώντας τον περιπετειώδη χαρακτήρα του X-Trail.

Τα βασικά αεροδυναμικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν «3D» εκτροπείς ελαστικών  στην κάτω μπροστινή όψη, ενεργό κλείστρο γρίλιας για τον έλεγχο της ροής αέρα στο χώρο του κινητήρα, ειδικό σχήμα κολόνας Α, καλύμματα κάτω από το αμάξωμα για τη διαχείριση της ροής αέρα κάτω από το όχημα και μια μοναδική «κουρτίνα αέρα» που κατευθύνει με ακρίβεια τη ροή του αέρα από το μπροστινό μέρος στις πλευρές του X-Trail. Την εξωτερική του εμφάνιση συμπληρώνουν οι δέκα διαφορετικές χρωματικές επιλογές που συνδυάζονται με πέντε συνδυασμούς διχρωμίας, προσφέροντας στους υποψήφιους αγοραστές 15 παραλλαγές προς επιλογή.

Με τη δύναμη του e-POWER
Το νέο X-Trail είναι το δεύτερο μοντέλο στην ευρωπαϊκή γκάμα της Nissan που θα εξοπλιστεί με το καινοτόμο σύστημα μετάδοσης κίνησης e-POWER της μάρκας. Αποκλειστικά για τη Nissan, το σύστημα e-POWER είναι μια μοναδική προσέγγιση ηλεκτροκίνησης, προσφέροντας την αίσθηση οδήγησης EV, χωρίς την ανάγκη φόρτισης σε πρίζα.

Το σύστημα e-POWER του νέου Nissan X-Trail αποτελείται από μια μπαταρία υψηλής απόδοσης 1,8 kWh και σύστημα μετάδοσης κίνησης ενσωματωμένα με βενζινοκινητήρα 1,5 lt μεταβλητής σχέσης συμπίεσης, γεννήτρια ισχύος, μετατροπέα και μπροστινό ηλεκτροκινητήρα 150 kW. Αυτό το μοναδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης σημαίνει ότι η ισχύς στους τροχούς προέρχεται μόνο από έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος έχει ως αποτέλεσμα την άμεση και γραμμική απόκριση στο γκάζι. Η τελική ισχύ του συστήματος φτάνει τα 213 PS στην έκδοση e-4ORCE!

Το μοναδικό στοιχείο του e-POWER είναι ότι ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ οι τροχοί κινούνται πλήρως από τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί πάντα να λειτουργεί εντός ενός βέλτιστου εύρους στροφών, προσφέροντας εξαιρετική απόδοση στην κατανάλωση καυσίμου σε αστικές συνθήκες.

Χάρη στην «καθαρή» ηλεκτροκίνηση, δεν υπάρχει καθυστέρηση στην απόκριση όπως συμβαίνει με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης ή με ένα παραδοσιακό υβριδικό σύστημα. Η άμεση απόκριση προσφέρει συναρπαστική αίσθηση υψηλής ροπής και ευέλικτη επιτάχυνση για να διευκολύνει το προσπέρασμα ή τους ελιγμούς σε αυτοκινητόδρομο, εμπνέοντας περισσότερη εμπιστοσύνη.

Nissan X-Trail 2022

Αναπόσπαστο στοιχείο του σχεδιασμού στο e-POWER είναι η «γραμμική μελωδία» που διέπει τη λειτουργία του βενζινοκινητήρα, διασφαλίζοντας ότι λειτουργεί στην κατάλληλη ταχύτητα σε σχέση με την ταχύτητα του δρόμου, αποφεύγοντας το φαινόμενο «υψηλών στροφών» των παραδοσιακών υβριδικών, όταν υπάρχει απότομη επιτάχυνση. Ένα δευτερεύον πλεονέκτημα είναι η ποιότητα κύλισης που προσφέρει σύμφωνα με τη Nissan, διασφαλίζοντας ότι ο κινητήρας λειτουργεί μόνο με την ταχύτητα που χρειάζεται, η οποία είναι συνήθως χαμηλή σε αστικές και προαστιακές συνθήκες. Εγγυάται έτσι μια αθόρυβη οδήγηση, όπου για παράδειγμα στα 40 km/h ο ήχος στο αυτοκίνητο μειώνεται κατά 8db σε σύγκριση με ανταγωνιστικά μοντέλα.

e-Pedal Step
Δεδομένου ότι το 70% του χρόνου οδήγησης είναι πιθανό να δαπανηθεί σε προαστιακές περιοχές, η Nissan ανέπτυξε μια εντελώς νέα εμπειρία οδήγησης με ένα πεντάλ που ονομάζεται e-Pedal Step. Σχεδιασμένο για να εξομαλύνει  την επαναλαμβανόμενη καταπόνηση από την αστική οδήγηση, όπου ο οδηγός κινεί συχνά το πόδι του ανάμεσα στο γκάζι και το φρένο, το e-Pedal Step επιτρέπει στους οδηγούς να επιταχύνουν και να φρενάρουν χρησιμοποιώντας μόνο το γκάζι.

Το σύστημα πρέπει πρώτα να ενεργοποιηθεί από το διακόπτη στην κεντρική κονσόλα και, έκτοτε, το γκάζι θα επιταχύνει ως συνήθως. Με την απελευθέρωση του γκαζιού, το e-Pedal Step θα φρενάρει το Χ-Trail στα 0,2 g, αρκετά για να ανάψουν τα φώτα των φρένων και να επιβραδύνει το όχημα. Κάτι τέτοιο διασφαλίζει ότι οι ελιγμοί στάθμευσης με χαμηλή ταχύτητα είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλοί. Η χρήση του e-Pedal γίνεται γρήγορα διαισθητική και το αποτέλεσμα είναι να μειώνεται ο φόρτος του οδηγού κατά την αστική οδήγηση. Με αυτόν τον τρόπο προσφέρεται μια ομαλή και ξεκούραστη εμπειρία οδήγησης.

Η άλλη υβριδική έκδοση
Εκτός από την έκδοση e-POWER, το X-Trail θα είναι διαθέσιμο και με τον υπερτροφοδοτούμενο μεταβλητού λόγου συμπίεσης κινητήρα των 1,5 lt. Με ισχύ 163 PS και 300 Nm ροπής, η έκδοση αυτή θα προσφέρεται μόνο σε κίνηση στους δύο τροχούς, με την ισχύ να μεταδίδεται μέσω του κιβωτίου ταχυτήτων Xtronic. Σε σενάρια οδήγησης με χαλαρή οδήγηση και ελαφριά επιτάχυνση, ο κινητήρας μεταβαίνει σε υψηλή αναλογία συμπίεσης για βελτιστοποιημένη απόδοση καυσίμου, ενώ σε περιπτώσεις όπου χρειάζονται περισσότερες επιδόσεις, ο λόγος συμπίεσης προσαρμόζεται σε χαμηλό επίπεδο.

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι επίσης εξοπλισμένο με υβριδική τεχνολογία 12V. Το σύστημα παρέχει υποβοήθηση ροπής, εκτεταμένο σταμάτημα στο ρελαντί, γρήγορη επανεκκίνηση και διακοπή κίνησης, με οφέλη τόσο για την οικονομία καυσίμου όσο και για την παραγωγή CO2. Κατά την επιβράδυνση, η ενέργεια ανακτάται μέσω της αναγέννησης και αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Στη συνέχεια, αυτή η ανακτηθείσα ενέργεια χρησιμοποιείται για τη λειτουργία των συστημάτων του αυτοκινήτου ενόσω ο κινητήρας είναι σταματημένος (π.χ. σε ένα φανάρι). Επιπλέον, μια ώθηση ροπής περίπου 6 Nm μπορεί να δημιουργηθεί κατά την επιτάχυνση.

Τετρακίνηση e-4ORCE
Το νέο σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE που έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με τα εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα της Nissan είναι διαθέσιμο και στο ολοκαίνουργιο X-Trail που θα διατεθεί στην Ευρώπη. Το e-4ORCE προσφέρει πρόσφυση και σίγουρη επιτάχυνση σε όλες τις συνθήκες, χάρη στην πιο προηγμένη τεχνολογία ελέγχου όλων των τροχών της Nissan.

Το γράμμα «e» στην ονομασία «e-4ORCE» σημαίνει ότι έχουμε να κάνουμε με ένα 100% ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης, το οποίο προκύπτει από τους δυο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 213 PS, που εξασφαλίζουν στη συγκεκριμένη έκδοση του νέου X-Trail επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7’’. Σύμφωνα με την Nissan, το e-4ORCE έχει 10.000 φορές ταχύτερη απόκριση σε σχέση με ένα μηχανικό σύστημα 4WD, ενώ επιπλέον η συνεχής ανακατανομή της ροπής προσφέρει υψηλότερο επίπεδο πρόσφυσης και ασφάλειας. Αξιοσημείωτη επίσης εδώ είναι η προσθήκη αναγεννητικής πέδησης στον πίσω ηλεκτροκινητήρα, σε σχέση με το συνηθισμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση στον εμπρός κινητήρα.

Nissan X-Trail 2022

Αναβαθμισμένο και πιο premium εσωτερικό
Το εσωτερικό του νέου Nissan X-Trail προσφέρει αναβαθμισμένη ατμόσφαιρα και βελτιωμένη χρηστικότητα. Η ποιότητα είναι πολύ καλύτερη από το παρελθόν και έχει δοθεί μεγάλη προσοχή τόσο στην εργονομία όσο και στην απτή ποιότητα των διάφορων διακοπτών και χειριστηρίων.  στους διακόπτες και στα χειριστήρια, προσδίδοντας μια αίσθηση υψηλής ποιότητας.

Στον τομέα της πρακτικότητας, για να διευκολυνθεί η φόρτωση αντικειμένων, η εγκατάσταση παιδικού καθίσματος ή η άνεση στο αυτοκίνητο, η πρόσβαση στα καθίσματα της δεύτερης σειράς είναι πλέον ακόμη πιο εύκολη, λόγω των πίσω θυρών που ανοίγουν σχεδόν στις 90 μοίρες. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων χωρίζεται σε διαμόρφωση 60:40 και μπορεί να μετακινηθεί προς τα εμπρός για να αυξήσει τον χώρο του πορτμπαγκάζ και να επιτρέψει την εύκολη πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων, στην 7θέσια έκδοση.

Στην τελευταία, τα δυο έξτρα καθίσματα «κρύβονται» στο πάτωμα όταν δεν χρησιμοποιούνται και είναι σχεδιασμένα για να φιλοξενούν με άνεση επιβάτες ύψους έως 160 cm. Όταν τα δύο πίσω καθίσματα δεν χρησιμοποιούνται η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 585 lt.

Αναβαθμισμένες είναι και οι τεχνολογίες με τις λειτουργίες του infotainment Nissan Connect να φιλοξενούνται σε μια οθόνη αφής με υψηλότερη ανάλυση και διαγώνιο 12,3’’ που μεταξύ άλλων παρέχει και συμβατότητα με τα Android Auto και Apple CarPlay. Ϊδια διαγώνιο έχει και η οθόνη του ψηφιακού πίνακα οργάνων, ο οποίος πλαισιώνεται από ένα Head-Up Display 10,8’’, το οποίο παρέχει το μεγαλύτερο μέγεθος εικόνας στην κατηγορία.

Αναβαθμισμένη υποστήριξη οδηγού ProPILOT
Το νέο Nissan X-Trail  εξοπλίζεται με την επόμενη γενιά του συστήματος υποστήριξης οδηγού ProPILOT, προσφέροντας μεγαλύτερη υποστήριξη σε ένα ευρύτερο φάσμα περιστάσεων. Έχοντας την κωδική ονομασία  ProPILOT με Navi-link, το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να μειώνει την κόπωση και το άγχος κατά την οδήγηση, ενώ είναι πολύ διαισθητικό στη χρήση.

Το ProPILOT με Navi-link μπορεί να επιταχύνει και να φρενάρει το όχημα σε μία λωρίδα σε αυτοκινητόδρομο. Το σύστημα μπορεί να επιταχύνει το όχημα με καθορισμένη ταχύτητα και μπορεί να φρενάρει το όχημα έως την πλήρη στάση, σε συνθήκες βεβαρυμμένης κυκλοφορίας. Επιπλέον, το σύστημα μπορεί να επανακτήσει αυτόματα την ταχύτητα αν το όχημα έχει σταματήσει για λιγότερο από 3’’ και η κίνηση μπροστά από το αυτοκίνητο έχει εξομαλυνθεί.

Στο ολοκαίνουργιο Nissan X-Trail, το αναβαθμισμένο σύστημα είναι πλέον σε θέση να προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου σύμφωνα με πρόσθετες εξωτερικές συνθήκες: όταν για παράδειγμα το αυτοκίνητο διασχίζει μια ζώνη ορίου χαμηλότερης ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο, το σύστημα μπορεί να διαβάσει οδικές πινακίδες και να λάβει υπόψη τα δεδομένα ορίου ταχύτητας από το σύστημα πλοήγησης, προκειμένου  να επιβραδύνει το όχημα στην κατάλληλη ταχύτητα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι  ο οδηγός δεν χρειάζεται να προσαρμόζει χειροκίνητα την ταχύτητα στο cruise control.

Το σύστημα μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης για να ρυθμίσει την ταχύτητα προσέγγισης σε στροφές ή σε εξόδους από τους αυτοκινητόδρομους. Επιπλέον, το ProPILOT με Navi-link μπορεί τώρα να επικοινωνήσει με τα ραντάρ τυφλών σημείων (blind spot) του X-Trail, επεμβαίνοντας διορθωτικά στο σύστημα διεύθυνσης, προκειμένου  να αποτρέψει έναν ελιγμό αλλαγής λωρίδας, εάν υπάρχει όχημα στη ζώνη τυφλού σημείου.

Χάρη σε μια νέα αναβάθμιση της υπάρχουσας ειδοποίησης Ανίχνευσης Κινούμενου Αντικειμένου, τα φρένα θα ενεργοποιηθούν για να σταματήσουν το αυτοκίνητο εάν εντοπιστεί ένα κινούμενο αντικείμενο μπροστά. Και αν εντοπιστεί ένα κινούμενο αυτοκίνητο ή ένα ακίνητο αντικείμενο κατά την όπισθεν, και σε αυτή την περίπτωση θα σταματήσει το αυτοκίνητο.

Nissan X-Trail 2022

Πρόσθετη ασφάλεια παρέχεται με τη μορφή του Nissan Intelligent Forward Emergency Braking με προγνωστική λειτουργία. Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία ραντάρ, οι αισθητήρες μπορούν να “διαβάσουν” το δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο για να ανιχνεύσουν εάν ένα όχημα φρενάρει ξαφνικά. Το σύστημα θα ενεργοποιήσει τα φρένα για να μειώσει την πιθανότητα σύγκρουσης.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό των τεχνολογιών ασφαλείας στο νέο X-Trail είναι ο νέος κεντρικός αερόσακος, ο οποίος αναπτύσσεται μεταξύ των δύο μπροστινών καθισμάτων, για να εμποδίσει τους επιβάτες της μπροστινής σειράς να έρθουν σε επαφή σε περίπτωση πλευρικής πρόσκρουσης. Ο κεντρικός αερόσακος συμπληρώνει τους αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, καθώς και τους πλευρικούς και τύπου κουρτίνας, όλοι τους στάνταρ στο νέο X-Trail.

Η ασφάλεια τη νύχτα ενισχύεται με την τοποθέτηση προηγμένης τεχνολογίας προβολέων που επιτρέπει στα φωτιστικά σώματα να είναι λεπτά, κάτι που βοηθά στην αεροδυναμική απόδοση του X-Trail, χωρίς να θυσιάζεται η απόδοσή τους. Πρόκειται  για ένα προηγμένο σύστημα προβολέων που προσαρμόζει το σχήμα της δέσμης σύμφωνα με τις συνθήκες του δρόμου και άλλους διερχόμενα οχήματα. Η δέσμη χωρίζεται σε 12 μεμονωμένα στοιχεία που απενεργοποιούνται επιλεκτικά κατά την ανίχνευση ενός επερχόμενου οχήματος. Χάρη σε αυτήν την καινοτομία, μπορεί να προβάλλει μια φωτεινότερη δέσμη όλο και περισσότερο, αλλά το σχήμα αλλάζει αποτελεσματικά, ώστε οι υπόλοιποι οδηγοί στο δρόμο να μην θαμπωθούν.

To νέο Nissan X-Trail θα είναι διαθέσιμο στην χώρα μας από τον ερχόμενο Νοέμβριο με τιμές που θα ξεκινούν από τις €38.590.