Audi 80 Cabriolet of Lady Di
node/37980

Πουλιέται το Audi 80 Cabriolet της Lady Di

Ο οίκος δημοπρασιών Classic Car Auctions θα προσφέρει ένα πολύ σπέσιαλ lot. To κάμπριο Audi 80 που κάποτε ανήκε στην πριγκίπισσα Diana.

Ένα πολύ ειδικό κομμάτι δημοπρατείται στη Βρετανία. Ένα παλιό Audi 80 Cabriolet του 1994 που ανήκε στην πριγκίπισσα Diana, θα βγει στο σφυρί από τον οίκο Classic Car Auctions. Ένα κομμάτι ξεχωριστό και από το συνδυασμό του Gomera Pearl για το χρώμα της καροσερί και της λευκής, δερμάτινης ταπετσαρίας στην καμπίνα.

Το Audi 80 Cabriolet της Lady Di έχει μόλις 22.000 μίλια (35.400 km) στο οδόμετρο. Αυτό το κάμπριο από τον Ingolstadt έχει μεταφέρει μεταξύ άλλων τους πρίγκιπες William και Harry, ενώ αργότερα περιήλθε στην ιδιοκτησία του Βρετανού πολιτικού σχολιαστή Ian Campbell-Dale.

 Audi 80 Cabriolet of Lady Di

Σύμφωνα με την περιγραφή της αναγγελίας, το Audi 80 Cabriolet διαθέτει πλήρες ιστορικό, πολλά έγγραφα που βεβαιώνουν τους πρώην ιδιοκτήτες του και ενημερωμένο το βιβλίο συντήρησης. Να θυμίσουμε ότι στη συγκεκριμένη έκδοση φορά το 5κύλινδρο μοτέρ των 2,3 λίτρων με τα 133 άλογα και 186 Nm, ενώ συνδυάζεται με αυτόματο 4άρι κιβώτιο.

Η δημοπρασία θα γίνει στο Birmingham κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης «Practical Classics Car and Restauration Show 2020» που θα διαρκέσει από τις 27 έως τις 29 Μαρτίου.

node/39643

Renault 4L 1961-1967: Μπλουτζίν

Πρώτο προσθιοκίνητο για την Billancourt, το R4 ήταν ταυτόχρονα ένα από τα πιο ευφυή αυτοκίνητα της εποχής του. Και ένα από τα πιο λατρεμένα, επίσης.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Γιάννης Κουτσουφλάκης Επικοινωνία

Renault 4L 1961-1967: Μπλουτζίν

«Ας το ονομάσουμε μπλουτζίν, όπως το ρούχο που μπορούμε να φορέσουμε σε κάθε περίσταση». Με αυτά τα λόγια περιέγραψε ο Pierre Dreyfus, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Régie Renault, το αυτοκίνητο που προοριζόταν να αντικαταστήσει το θρυλικό 4CV. Μια προδιαγραφή τόσο σύντομη όσο και απίστευτα φιλόδοξη που θα οδηγoύσε σε ένα άνευ προηγουμένου μείγμα στιβαρότητας και καινοτομίας. 

Εκτός από δημοφιλές και οικονομικό, αυτό το μικρό Renault όφειλε επίσης να δώσει μια δυναμική εικόνα της Régie που ταίριαζε στην εποχή, σημαίνοντας με αυτόν τον τρόπο τη ρήξη με τα παρελθόντα μοντέλα της εταιρείας.

Renault R4 1961-1967
Το τετράγωνο προφίλ και η τεράστια, ευήλια καμπίνα άλωσε επί 32 χρόνια μόδες και κοινωνικές τάξεις. 


Εμπνευσμένοι από τον παράδειγμα του μεγάλου εθνικού αντιπάλου της με το φθηνό και χρηστικό Citroën 2CV, οι μηχανικοί του γραφείου μελετών της Renault βάλθηκαν να παρουσιάσουν χώρους και χρηστικότητα σε πρωτόγνωρο επίπεδο για την εποχή.

Από τα πρώτα βήματα του πρότζεκτ κιόλας, το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε με πέμπτη πόρτα, πίσω κάθισμα με εύκολη αναδίπλωση και πορτμπαγκάζ με επίπεδο πάτωμα που θα διασφάλιζε μεγάλη δυνατότητα φόρτωσης. 

Renault R4 1961-1967
Προερχόμενο από τον παλιό, καλό 4κύλινδρο «Billancourt» του 4CV, το μοτέρ του R4 όση δύναμη του έλειπε την αναπλήρωνε δηλώνοντας αγόγγυστα, καθημερινά και απροβλημάτιστα, «παρών». 


Η βούληση να προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερο χώρο, απαιτούσε την τοποθέτηση του κινητήρα και της μετάδοσης εμπρός. Έτσι, το R4 κατέληξε να γίνει το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της φίρμας. Με το μυαλό στη συμπίεση του κόστους εξέλιξης και παραγωγής, ο παλιός, καλός 4κύλινδρος «Billancourt» του 4CV κλήθηκε στην υπηρεσία και του R4, ενσωματώνοντας όμως μια μικρή επαναστατική καινοτομία.

Φιλόξενο, το R4 όφειλε επίσης να είναι εύκολο στην καθημερινή χρήση. Να είναι με άλλα λόγια, «voiture à vivre», κατά πώς έλεγε το μότο της Renault. Έτσι, εγκαινίασε ένα κλειστό, σφραγισμένο κύκλωμα ψύξης για να ξεχάσεις μια και καλή την αγγαρεία του ελέγχου και την επίσης επίπονη διαδικασία της αφαίρεσης του ψυκτικού την άνοιξη.

Renault R4 1961-1967
Η πέμπτη πόρτα, πουθενά σχεδόν απαντώμενη εκείνη την εποχή, αποκάλυπτε ένα τεράστιο χώρο φόρτωσης με επίπεδο πάτωμα που ήταν και ένα από τα κλειδιά της επιτυχίας του R4.


Δοκιμαζόμενο με απόλυτη μυστικότητα και στις πιο απαιτητικές συνθήκες, το R4 παρουσιάστηκε στον Τύπο τον Ιούλιο του 1961, στους δρόμους της Camargue. Και παρά την αρνητική κριτική για την σιλουέτα του που ήταν λες και κομμένη με μαχαίρι και κάμποσους που ξενέρωσαν και χλεύασαν την πίσω πόρτα, η υποδοχή του από το κοινό ήταν θερμή. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 122 Χρόνια Renault: Voitures à vivre [video]

Μέσα σε λίγες εβδομάδες, το R4 έγινε η καλοκαιρινή ατραξιόν, ενώ το κοινό ανυπομονούσε να το συναντήσει από κοντά στο Σαλόνι του Παρισιού τον Οκτώβριο. Εκεί, η Regie γέμισε το σταντ της με μια ολόκληρη γκάμα. Έτσι το γαλλικό «μπλουτζίν» περιελάμβανε μια οικονομική έκδοση R3 (3CV), της οποίας η καριέρα αποδείχτηκε εφήμερη, το R4 (4CV), το 4L με τα έξι πλευρικά τζάμια, το επαγγελματικό Fourgonnette και τέλος το R4 Super, πιο πολυτελές, με πίσω πόρτα που έφτανε μέχρι χαμηλά αντί της θρυλικής πέμπτης πόρτας.

Renault R3 1961-1962
Το εξαιρετικά σπάνιο R3 ήταν ένα απογυμνωμένο R4 με μοτέρ 603 cc. Με παραγωγή μόνο 2.571 κομμάτια σε ένα χρόνο, σήμερα στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου πιάνει τα 15 χιλιάρικα!


Αυτό το τελευταίο που λανσαρίστηκε εμπορικά τον Μάρτιο του '62, φορούσε μοτέρ με την ισχύ ανεβασμένη στα 32 άλογα. Εκτός από την πόρτα που κατέβαινε χαμηλότερα, ανακλινόμενο ήταν και το κρύσταλλό της, ενώ η καμπίνα πιο φροντισμένη με καθίσματα με πιο παχιά γέμιση και ανακλινόμενο το πίσω. Αργότερα, το R4 Super θα έφτανε φτάνει τα 845 cc χωρίς αύξηση στην ισχύ του, θα φορούσε (όπως και η υπόλοιπη γκάμα) σασμάν φουλ συγχρονιζέ, αλλά το 1963 θα εξαφανιζόταν από τον κατάλογο ύστερα από παραγωγή 33.000 μονάδων.

Renault R4 1961-1967
Τα καθίσματα του R4 ήταν ένας απλός σωληνωτός σκελετός, όπως απλό ήταν και το ταμπλό αλλά με δύο πολύ μεγάλους χώρους για μικροπράγματα.


Το μικρό Renault, πολιτογραφημένο γρήγορα υπό τη γενική ονομασία «4L», όργωνε τις πόλεις και τους κάμπους, άλωνε μόδες και κοινωνικές τάξεις, για να φτάσει τελικά να εξελιχτεί σε ιερό τέρας της γαλλικής αυτοκίνησης. Ύστερα από 32 χρόνια ευδοκίμου υπηρεσίας σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου όμως ήρθε η ώρα να αφυπηρετήσει. Το 1992 λοιπόν υποκλίθηκε στο κοινό του, καθώς πλέον δεν μπορούσε να αντεπεξέλθει στις νέες αντιρρυπαντικές νόρμες. Το κοντέρ της παραγωγής είχε εν τω μεταξύ γράψει πάνω από οκτώ εκατομμύρια αυτοκίνητα!

Το R4 με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά, ατμοσφαιρικός, επικεφαλής βαλβίδες
Χωρητικότητα 747 cc
Τροφοδοσία Ένα καρμπιρατέρ Solex 26 IDS 
Ισχύς* 27 PS/4.700 rpm 
Ροπή* 57 Nm/2.600 rpm
Κιβώτιο Χειροκίνητο 3τάχυτο με λεβιέ στο ταμπλό
Διαστάσεις 3,61 x 1,49 x 1,53 m
Μεταξόνιο 2,42
Πορτμπαγκάζ 480 lt
Ρεζερβουάρ 26 lt
Βάρος 570 kg
Φρένα Ταμπούρα 180 mm εμπρός, ταμπούρα 160 mm πίσω 
Λάστιχα 135-330
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 37,1”
0-400 m 23,4” @ 88,5 km/h
0-1.000 m 45,3” @ 102 km/h
Τελική ταχύτητα 105 km/h
Κατανάλωση 5,7 lt/100 km
Παραγωγή 8.135.424 αυτοκίνητα (1961-1992)
Τιμή σήμερα Από €12.500 έως €20.000 (καλή έως κατάσταση Concours για πρώτης γενιάς ’61-’67)
*Αφορούν R4 ’63 με κινητήρα «Renault Billancourt 680-02»

node/39636

Η διαφήμιση του Audi RS 4 που ενόχλησε το κοινό

Μετά από τα αρνητικά σχόλια των ακολούθων της, η εταιρεία ζήτησε συγγνώμη μέσω νέων αναρτήσεων στο Twitter.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Η διαφήμιση του Audi RS 4 που ενόχλησε το κοινό

Μια διαφήμιση της Audi που δημοσιεύθηκε στο Twitter την Κυριακή προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις του κοινού και την άμεση απάντηση της εταιρείας με μια σειρά απολογητικών αναρτήσεων. Ο λόγος για την φωτογραφία ενός κοριτσιού πολύ μικρής ηλικίας το οποίο στέκεται μπροστά από τη γρίλια του νέου Audi RS 4 φορώντας γυαλιά ηλίου και κρατώντας στο χέρι του μια μπανάνα.

Μέρος του κοινού θεώρησε πως η εικόνα αφήνει σεξουαλικά υπονοούμενα (λόγω του σχήματος της μπανάνας), ενώ οι περισσότεροι άσκησαν κριτική για θέματα ασφαλείας καθώς το παιδί κάθεται πολύ κοντά στη μάσκα του αυτοκινήτου και το μικρό του ύψος (λόγω ηλικίας) το καθιστά μη ορατό από τη θέση του οδηγού.

Απαντώντας στα σχόλια των ακολούθων της, η Audi έγραψε: «Σας ακούμε και ας ξεκαθαρίσουμε αυτό: Νοιαζόμαστε για τα παιδιά. Το Audi RS 4 είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με περισσότερα από 30 συστήματα υποβοήθησης και ασφαλείας συμπεριλαμβανομένου του συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος σε περίπτωση ανάγκης. Για αυτό και το παρουσιάσαμε με διάφορα μέλη μιας οικογένειας στη διαφημιστική καμπάνια.»

«Ελπίζαμε πως θα μπορούσαμε να μεταδώσουμε αυτά τα μηνύματα, δείχνοντας πως ακόμα και οι ποιο αδύναμοι συμμετέχοντες μπορούν να χαλαρώσουν με την τεχνολογία RS. Αυτό ήταν λάθος! Η Audi δεν σκόπευε ποτέ να πληγώσει τα συναισθήματα κανενός.»

«Ζητάμε ταπεινά συγγνώμη για αυτή την εικόνα που δεν είχε ευαισθησία, και σας διαβεβαιώνουμε πως δεν θα χρησιμοποιηθεί ξανά στο μέλλον. Επιπλέον θα διεξάγουμε άμεσα εσωτερική έρευνα για το πώς αυτή η καμπάνια δημιουργήθηκε και αν οι μηχανισμοί ελέγχου έσφαλαν σε αυτή την περίπτωση.»

Ακολουθούν τα tweet της Audi.