node/35284

«Πόλεμος» για τα ηλεκτρικά πατίνια στις πρωτεύουσες της Ευρώπης

Νομοθετικές ρυθμίσεις φέρνει το υπουργείο Μεταφορών - Τα μέτρα που έχει ανακοινώσει η Γαλλία και η Γερμανία. 

Είναι μόδα ή ένας νέος τρόπος οικολογικής μετακίνησης μέσα στις πόλεις; 
Όπως και νάχει τα ηλεκτρικά πατίνια (σκούτερ κατ' άλλους) έχουν κυριεύσεις πολλές από τις πρωτεύουσες της Ευρώπη, που μπροστά στην έκρηξη χρήσης τους θέλουν να βάλουν κανόνες στην κυκλοφορία τους.
Και αυτό διότι πέρα από το να κινούνται ανεξέλεγκτα σε δρόμους και πεζοδρόμια, έχουν γίνει πολλές φορές και αιτία πρόκλησης ατυχημάτων. 

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ εννέα εταιρείες –μεταξύ των οποίων και οι καλιφορνέζικες Lime και Bird– λειτουργούν σήμερα περίπου 15.000 ηλεκτρικά πατίνια στο Παρίσι. Ο αριθμός αυτός εκτιμάται ότι θα αυξηθεί στα 40.000 μέχρι το τέλος του έτους. Εταιρείες όπως οι Bolt, Wind και Voi έχουν επίσης ρίξει στην κυκλοφορία εκατοντάδες «τροτινέτ».

Οι εταιρείες θα πρέπει να πληρώνουν ετήσιο τέλος ύψους τουλάχιστον 50 ευρώ ανά ηλεκτρικό πατίνι για τα πρώτα 499. Το τέλος θα φτάνει τα 65 ευρώ ανά πατίνι για τις εταιρείες που έχουν περισσότερα από 3.000.

Τον Δεκέμβριο, ο δήμος της Μαδρίτης διέταξε τις εταιρείες Voi, Wind και Lime να απομακρύνουν τα ηλεκτρικά πατίνια τους από τους δρόμους, με το σκεπτικό ότι δεν τηρούσαν τον κανονισμό που όριζε σε ποιες περιοχές επιτρεπόταν να κυκλοφορούν.

xia

Οι όροι κυκλοφορίας στη Γερμανία 

Στη Γερμανία πάντως η κυβέρνηση ενέκρινε σήμερα την κυκλοφορία όχι μόνο των «οχημάτων με ηλεκτροκίνηση χωρίς κάθισμα» αλλά και των ηλεκτρικών «μονόκυκλων» στους δρόμους, που θα μπορούν να «συμβιώνουν» στο εξής με τους πεζούς και τους ποδηλάτες.

«Θέλουμε να ανοίξουμε νέους δρόμους για μια πιο σύγχρονη, υγιεινή και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών, τονίζοντας το «τεράστιο δυναμικό» των ηλεκτρικών πατινιών. Σύμφωνα με τον υπουργό, πρόκειται για «μια πραγματική εναλλακτική λύση, ιδανική για να καλύψει κανείς το τελευταίο χιλιόμετρο από τον σταθμό του μετρό ή τη στάση του λεωφορείου μέχρι το σπίτι του ή την εργασία του».

Το ρυθμιστικό πλαίσιο που εγκρίθηκε διαχωρίζει τα πατίνια η ταχύτητα των οποίων δεν υπερβαίνει τα 12 χιλιόμετρα (επιτρέπεται να τα χρησιμοποιούν και παιδιά, από 12 ετών και άνω, αλλά μόνο στα πεζοδρόμια) και εκείνα που φτάνουν τα 20 χιλιόμετρα (για άτομα άνω των14 ετών και μπορούν να κυκλοφορούν στους ποδηλατόδρομους).

«Αν τα ηλεκτρικά πατίνια επιτραπούν στα πεζοδρόμια, θα αυξηθούν τα δυστυχήματα», προέβλεψε ωστόσο στην εφημερίδα Neuen Osnabrucker Zeitung ένα στέλεχος ασφαλιστικής εταιρείας. Η ταχύτητα των 11,9 χιλιομέτρων την ώρα, εξήγησε, είναι «τουλάχιστον διπλάσια από εκείνη με την οποία κυκλοφορούν οι πεζοί» και επομένως για τους τελευταίους συνιστά κίνδυνο.

«Τα ηλεκτρικά πατίνια θα προκαλέσουν μια νέα ζώνη συγκρούσεων» στο αστικό τοπίο που «είναι ήδη επιβαρυμένο», σχολίασε εκπρόσωπος του αστυνομικού συνδικάτου GdP.

Από τα τέλη του 2017 τουλάχιστον 1.500 άνθρωποι νοσηλεύτηκαν στις ΗΠΑ εξαιτίας ατυχήμάτων με ηλεκτρικά πατίνια, ανέφερε τον Φεβρουάριο ο οργανισμός Consumer Reports ενώ αμερικανικά μέσα ενημέρωσης έκαναν λόγο για τέσσερα θανατηφόρα δυστυχήματα.

ppati

Τι κάνουν στο Παρίσι

Στο Παρίσι δραστηριοποιούνται 10 εταιρείες ηλεκτρικών πατινιών. Τα παράπονα από τη χρήση τους είναι και πολλά και συνεχή ενώ δεν λείπουν και τα ατυχήματα. 
Ετσι η Γαλλία αναγκάστηκε να προχωρήσει σε νομοθετικές ρυθμίσεις για τη χρήση τους, ενώ δράση αναλαμβάνει και η γαλλική αστυνομία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Παρίσι επιβάλλονται πρόστιμα 135 ευρώ για κυκλοφορία επί πεζοδρομίου (όπως στα ποδήλατα) και 35 ευρώ για ακατάλληλη στάθμευση.

Επίσης, από το νέο νόμο που καθιέρωσε η Γαλλία, προβλέπονται μεταξύ άλλων, τα εξής:

-Η χρήση του πεζοδρομίου θα γίνεται αποκλειστικά χωρίς ηλεκτροκίνηση (εκτός εάν οι Δήμαρχοι το επιτρέπουν).
-Η κυκλοφορία των ηλεκτρικών σκούτερ επιτρέπεται στους ποδηλατόδρομους,  ενώ εάν δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι θα μπορούν να χρησιμοποιούν οδούς με όριο ταχύτητας τα 50 km/h.
- Προβλέπεται καθολική απαγόρευση της κυκλοφορίας εάν το πατίνι δεν έχει «κόφτη» στα 25 km/h. Στην περίπτωση αυτή προβλέπεται πρόστιμο 1.500 ευρώ!
-Ελάχιστη ηλικία οδήγησης από τα 8 έτη και υποχρεωτική χρήση κράνους για τα παιδιά που είναι κάτω των 12 ετών.
-Απαγόρευση χρήσης ακουστικών.
-Υποχρεωτικά: φώτα, φρένα, κλάξον.

Τι μελετά για την Ελλάδα το υπουργείο Μεταφορών 

Νομοθετικές ρυθμίσεις για τα ηλεκτρικά πατίνια – σκούτερ, μελετά το υπουργείο  Μεταφορών, το οποίο σκοπεύει να θέσει συγκεκριμένους κανόνες για την λειτουργία τους, εντάσσοντάς τα στα «Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα» (ΕΠΗΟ).

Αυτό ανακοίνωσε ο διευθυντής Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας του υπουργείου Μεταφορών, κ. Μάνος Παρίσης, σε εκδήλωση του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) για την μικροκινητικότητα.

«Επί του παρόντος, δεν υφίσταται απαίτηση για καταγραφή ή ταξινόμηση των ηλεκτρικών σκούτερ», ανέφερε ο κ. Παρίσης, προσθέτοντας ότι και ότι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) δεν μπορεί να ρυθμίσει πλήρως τη λειτουργία τους.

Ωστόσο, στάθηκε κυρίως στις διαφοροποιήσεις που ήδη υπάρχουν στις εθνικές νομοθεσίες των κρατών – μελών της Ε.Ε για τα ΕΠΗΟ.

«Παρά τις επιμέρους διαφοροποιήσεις, η όποια προσπάθεια ρύθμισης της κυκλοφορίας των οχημάτων αυτών, είναι σκόπιμο να λαμβάνει υπόψη της την ταχύτητα με την οποία κινούνται ή μπορούν να αναπτύξουν, ώστε να διασφαλιστεί το απαιτούμενο προστατευμένο περιβάλλον κυκλοφορίας για τον οδηγό και τους λοιπούς χρήστες», ανέφερε ο κ. Παρίσης.

Επίσης, θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι υπάρχει σαφής διαχωρισμός των χρηστών, ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης.

tin

Οι σκέψεις

Στο σημείο αυτό, αποκάλυψε ότι είναι πολύ πιθανό να ακολουθηθεί και στην Ελλάδα το μοντέλο διαχωρισμού των πατινιών, ανάλογα με την ταχύτητα που αναπτύσσουν και συγκεκριμένα:

-Για ταχύτητα έως 6 km/h, τα ηλεκτρικά πατίνια - σκούτερ θα μπορούσαν να ενταχθούν στην κατηγορία των πεζών.
-Για ταχύτητα έως 25 km/h, τα πατίνια θα μπορούσαν να ενταχθούν στην κατηγορία των μηχανοκίνητων ποδηλάτων.
-Για ταχύτητα άνω των 25 km/h, θα πρέπει να ληφθούν αυστηρότατα μέτρα που θα φτάνουν έως και την απαγόρευση της κυκλοφορίας τους.

Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Παρίση, υπάρχουν κι άλλα ζητήματα που θα πρέπει να  αντιμετωπιστούν όπως:

- Η σχεδιαστική ταχύτητα ή ταχύτητα κυκλοφορίας ή η ισχύς του κινητήρα.
-Πώς και ποιος θα πιστοποιεί τις τεχνικές προδιαγραφές τους (π.χ. την ταχύτητα).
- Η μεγάλης έκτασης ανεξέλεγκτη εισαγωγή – παραεισαγωγή στην ελληνική αγορά.
- Η ηλικία του χρήστη.
- Η ανάγκη ταυτοποίησης οχήματος και χρήστη.
- Η δυνατότητα έλεγχου στο δρόμο, η επιβολή κυρώσεων, ο έλεγχος της ταχύτητας.
- Η θέσπιση ελαχίστων απαιτήσεων από τις εταιρείες ενοικίασης.
- Ο εξοπλισμός προστασίας του χρήστη, όπως το κράνος κ.λ.π.

Ορισμένα από τα παραπάνω θεωρούνται από το υπουργείο Μεταφορών σημαντικά ζητήματα, δεδομένου ότι υπάρχουν εισηγήσεις να επιτρέπεται η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών μόνο στους ποδηλατόδρομους και να καταστεί υποχρεωτική η χρήση κράνους. Πάντως, οι ποδηλατόδρομοι στην Αθήνα είναι ελάχιστοι, ενώ και τα πεζοδρόμια της πόλης στο 80% δεν καν έχουν το απαιτούμενο πλάτος!

Σημειώνεται, ότι μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να υπάρξει συνάντηση εκπροσώπων των υπουργείων Μεταφορών των κρατών – μελών της Ε.Ε, ώστε να δοθούν κατευθυντήριες οδηγίες, καθώς τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν πλέον διαδοθεί σε αρκετές πόλεις της Ευρώπης.

TAGS
node/39472
Nissan Ariya logo

Η Nissan αποκαλύπτει το νέο σήμα της

Η νέο ηλεκτρικό SUV της ιαπωνικής εταιρείας, το Ariya, εγκαινιάζει σε αυτοκίνητο παραγωγής τον νέο, απλοποιημένου σχεδίου, λογότυπο της Nissan.

Τετάρτη, 15 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Η Nissan αποκαλύπτει το νέο σήμα της

Ύστερα από τη FIAT και την Opel, ήρθε η σειρά της Nissan να αποκαλύψει τον νέο λογότυπό της. Τι κοινό έχει με των άλλων δύο: Εγκαινιάστηκε από ένα σημαντικό μοντέλο παραγωγής που ανοίγει νέο κεφάλαιο στη ιστορία του κάθε κατασκευαστή

Έτσι για την τορινέζικη εταιρεία ήταν το ηλεκτρικό 500, για τους Blitz το Mokka 2 και για τους Ιάπωνες το Ariya. Το νέο ηλεκτρικό SUV λοιπόν ανέλαβε σημαιοφόρος του αναπροσανατολισμού της εταιρείας, εγκαινιάζοντας ταυτόχρονα τη νέα πλατφόρμα CMF-EV που θα αποτελέσει φορέα-πασπαρτού για τη Συμμαχία.

Ένα άλλο κοινό σημείο μεταξύ της Nissan και των άλλων δύο εταιρειών που αναφέραμε εδώ: Ο λογότυπος απλοποιήθηκε. Το έμβλημα που χρησιμοποιείται για την επικοινωνία του Ασιάτη κατασκευαστή (βλ. στην κάτω φωτογραφία) εκλεπτύνθηκε στα άκρα, ακολουθώντας την τάση της επίπεδης σχεδίασης, με τα γράμματα της επιγραφής «Nissan» να χωρίζουν τον κύκλο σε δύο ημικύκλια που στις άκρες τους «στηρίζονται» από οριζόντια ευθύγραμμα τμήματα. Επιπλέον, τα ημικύκλια δεν έχουν σαφές όριο μέσω ενός φαινομένου αυξηφαούς. Το γενικό σχήμα πάντως παραμένει πιστό σε αυτό που γνωρίζουμε από τα τέλη της δεκαετίας του ’80.

Nissan new logo

Στο αυτοκίνητο διατηρείται όμως η τρισδιάστατη εμφάνιση και ειδικά το πλήρες περίγραμμα και η βάση στήριξης για τα γράμματα. Ωστόσο, στο εμπρός μέρος του Ariya, και μελλοντικά στα άλλα EV της Nissan, ο λογότυπος έχει οπίσθιο φωτισμό που τονίζει τον απλοποιημένο σχεδιασμό. Η ανέκδοτη είδηση γι’ αυτό το λόγκο είναι ότι φωτίζεται με 20 LED, τα οποία αντιστοιχούν στον αριθμό των ετών που πέρασαν από τον τελευταίο ανασχεδιασμό του λογότυπου.

Η Nissan ξεκίνησε με τον ανασχεδιασμό του λογοτύπου το 2017, με προδιαγραφές υπό τις λέξεις-κλειδιά «λεπτό, ελαφρύ και ευέλικτο». Ο στόχος ήταν να αντικατοπτριστούν «οι σημαντικές αλλαγές στην κοινωνία τις τελευταίες δύο δεκαετίες», ξεκινώντας προφανώς από την ψηφιοποίηση. Ο νέος λογότυπος εξετάστηκε για πρώτη φορά σε φωτιζόμενη έκδοση για τα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας.

node/39469

Επίσημο: Nissan Ariya [video]

Το πρώτο ηλεκτρικό crossover της Nissan ονομάζεται Ariya και έχει αυτονομία έως 500 km.

Τετάρτη, 15 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Επίσημο: Nissan Ariya [video]

Μετά από τα teaser της προηγούμενης εβδομάδας, η Nissan παρουσίασε μέσω διαδικτυακής πρεμιέρας στη Yokohama το Ariya - ένα αμιγώς ηλεκτρικό coupé crossover που εισάγει την ιαπωνική εταιρεία στη νέα της εποχή.

Το πρώτο ηλεκτρικό crossover της Nissan αποτελεί την έκδοση παραγωγής του ομώνυμου πρωτοτύπου από το 2019 και βασίζεται σε μια ολοκαίνουρια ηλεκτρική πλατφόρμα της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi.

Nissan Ariya

Σχεδιαστικά, το Ariya ακολουθεί πιστά τις γραμμές του πρωτοτύπου παρουσιάζοντας την εξελιγμένη σχεδιαστική ταυτότητα της Nissan - Timeless Japanese Futurism. Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί η καλυμμένη γρίλια V-Motion που αποτελεί προστατευτική ασπίδα για τους αισθητήρες των συστημάτων υποβοήθησης ProPILOT, φέρει το ανασχεδιασμένο και φωτιζόμενο έμβλημα της Nissan και πλαισιώνεται από λεπτά φώτα LED.

Στο προφίλ ξεχωρίζουν οι πεντάκτινες ζάντες 19" (προαιρετικά 20"), η οριζόντια character line που διατρέψει όλο το μήκος του, η μυώδης εσοχή στις πόρτες, οι τονισμένοι θόλοι των τροχών με τόξα σε μαύρη απόχρωση (όπως και τα μαρπσιέ, η οροφή, οι καθρέφτες, τα κολωνάκια και οι προεκτάσεις των προφυλακτήρων) και η έντονη κλίση της οροφής προς τα πίσω που χαρίζει στο Ariya μια coupé σιλουέτα.

Nissan Ariya

Πίσω, τα φώτα ενώνονται με μια λωρίδα LED και δημιιουργούν έντονες πτυγχώσεις στο αμάξωμα, το έντονα κεκλιμένο πίσω παρμρπίζ σκεπάζεται από μια μεγάλη αεροτομή, στην οροφή υπάρχουν δύο κεραίες τύπου "καρχαρία" ενώ η πόρτα του χώρου αποσκευών κατεβαίνει χαμηλά στον προφυλακτήρα με το αεροδυναμικό τελείωμα.

Για το μοντέλο της παρουσίασης επιλέχθηκε η νέα εξωτερική απόχρωση "Akatsuki" που συμβολίζει την αυγή μιας νέας εποχής για την αυτοκίνηση, και συνδυάζεται με μαύρες λεπτομέρειες.

Το Ariya τοποθετείται στην κατηγορία των C-SUV από πλευράς μεγέθους, με μήκος 4.595 mm, πλάτος 1.850 mm, ύψος 1.660 mm και μεταξόνιο 2.775 mm ενώ το βάρος του κυμαίνεται μεταξύ 1,8 και 2,3 τόννους ανάλογα με την έκδοση.

Nissan Ariya

Η Nissan περιγράφει την πενταθέσια καμπίνα του Ariya σαν "τον χώρο της καφετέριας μέσα σε ένα αστρόπλοιο". Η εικόνα είναι λιττή, με δύο μεγάλες οθόνες 12,3"  σε ένα ενιαίο πάνελ, έγχρωμο head-up diplay, απουσία κεντρικής κονσόλας, flatt-bottom τιμόνι με δύο ακτίνες και ενσωματωμένα πλήκτρα, μια λωρίδα που καλύπτει όλο το πλάτος του ταμπλό και ενσωματώνει τους αεραγωγούς, χειριστήρια αφής για τον κλιματισμό με απτική ανάδραση, ένα λεβιέ στο κεντρικό τούνελ, συρρόμενο τραπεζάκι, πρακτικούς αποθηκευτούς χώρους, ηλιοροφή και λεπτά καθίσματα Zero Gravity seats. Επιπλέον, το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας διαθέτει προσωπικό βοηθό που αναγνωρίζει σύνθετες φωνητικές εντολές.

Χάρη στο επίπεδο πάτωμα και την τοποθέτηση του κλιματισμού κάτω από το εμπρός καπό, η καμπίνα είναι ιδιαίτερα ευρύχωρη, ενώ οι τεχνικοί της Nissan έδωσαν μεγάλη έμφαση στην ηχομόνωση

 

Nissan Ariya

Το Ariya θα διατεθεί συνολικά σε πέντε διαφορετικές εκδόσεις ισχύος (218 PS, 242 PS, 279 PS, 306 PS και 394 PS) με δύο μεγέθη μπαταρίας (63 kWh και 87 kW), και αυτονομία που κυμαίνεται από 340 km έως και 500 km ανάλογα με την έκδοση (WLTP). Όλα τα μοντέλα υποστηρίζουν γρήγορη φόρτιση έως και 130 kW.

Οι δύο λιγότερο ισχυρές εκδόσεις είναι προσθιοκίνητες ενώ οι υπόλοιπες τέσσερις συνδυάζονται με το νέο σύστημα e-4ORCE της Nissan που έχει τη δυνατότητα ενεργής κατανομής της ροπής και της ανάκτησης ενέργειας και στους τέσσερις τροχούς.

Η ισχυρότερη τετρακίνητη έκδοση Ariya e-4ORCE 87kWh Performance προσφέρει τις καλύτερες επιδόσεις, με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,1" και τελική ταχύτητα 200 km/h ενώ η αυτονομία της φτάνει τα 400 km και η δυνατότητα ρυμούλκησης τα 1.500 kg.

Η Nissan κάνει λόγω για εξαιρετικό κράτημα χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους και την σχεδόν ιδανική κατανομή του, αλλά και τη ρύθμιση της ανάρτησης (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) που συνδυάζει σταθερότητα και άνεση. Ο οδηγός έχει πρόσβαση σε τρια προγράμματα οδήγησης - Standard, Sport και ECO ενώ στα τετρακίνητα μοντέλα υπάρχει και η λειτουργία Snow.

Nissan Ariya

Από τον εξοπλισμό του Ariya δεν θα μπορούσε να λείπει το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης ProPILOT της Nissan που προσφέρει δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης. Το ProPILOT Park βοηθά στο παρκάρισμα σε συνδυασμό με την περιμετρική θέαση Intelligent Around View Monitor και το e-Pedal επιτρέπει οδήγηση με χρήση μόνο του ενός πεντάλ.

Η Nissan δεν αποκάλυψε πότε αναμένεται να κυκλοφορήσει το Ariya στην αγορά της Ευρώπης, κάτι το οποίο θα ανακοινωθεί μαζί με την τιμή του μοντέλου μέσα στους επόμενους μήνες.

[Πηγή: Nissan]