Peugeot 205 GTi με 200 ίππους!

Peugeot 205 GTi με 200 ίππους!

Ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της γαλλικής φίρμας, το Peugeot 205 GTi, μπήκε στο «χειρουργείο» και βγήκε πιο σύγχρονο. 

Το Peugeot 205 GTi ήταν ένα από τα πλέον εμβληματικά αυτοκίνητα της εποχής του και ίσως το πιο συµµετοχικό της κατηγορίας του. Γι' αυτό και δικαίως αποτέλεσε σημείο αναφοράς στις δεκαετίες που ακολούθησαν καθώς ελάχιστα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα κατάφεραν να φτάσουν σε ανάλογο επίπεδο επικοινωνίας µε τον οδηγό τους.

Το Peugeot 205 GTi λανσαρίστηκε το 1984 με 4κύλινδρο κινητήρα 1,6 lt και ισχύ 105 ίππων. Το 1986 το 1.6 ανέβηκε στα 115 άλογα και προστέθηκε μια έκδοση 1,9 lt με 130 ίππους στην οποία αναβάθμισε μεταξύ άλλων και τα φρένα, με δισκόφρενα και στους δυο άξονες.

Ένα τέτοιο Peugeot 205 GTi έπεσε στα χέρια της Tolman Engineering στο Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία όχι μόνο το αποκατέστησε πλήρως, αλλά το αναβάθμισε με πολλά σύγχρονα στοιχεία, αυξάνοντας παράλληλα την ιπποδύναμή του στους 200 ίππους.

Ο στόχος της Tolman Engineering ήταν να δημιουργήσει ένα Peugeot 205 GTi που να παραπέμπει στην εποχή στην οποία αναφέρεται το αυτοκίνητο, αλλά παράλληλα να προσφέρει πολλά περισσότερα από τότε.

Έτσι ο 4κύλινδρος 1,9 lt φόρεσε νέους εκκεντροφόρους, κυλινδροκεφαλή 16 βαλβίδων και αναβαθμισμένη εξάτμιση. Το αποτέλεσμα είναι οι 200 ίπποι που προείπαμε και ένα 0-100 km/h σε 6,5''!

Peugeot 205 GTi

Η εταιρεία αναβάθμισε επίσης και το χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων με αποτέλεσμα μια πολύ πιο θετική αίσθηση στις αλλαγές ταχυτήτων. Προαιρετικά, μπορεί να τοποθετηθεί και ένα διαφορικό Quaife Automatic Torque Biasing για ακόμα καλύτερη πρόσφυση.

Η ανάρτηση φόρεσε αμορτισέρ με την υπογραφή της Bilstein και αναβαθμίστηκε με ρυθμιζόμενους κάτω βραχίονες και αντιστρεπτική ράβδο πίσω, ενώ τα φρένα απέκτησαν δαγκάνες της AP Racing. 

Peugeot 205 GTi

Εξωτερικά διατηρήθηκε η κλασική γραμμή του Peugeot 205 GTi με τους προβολείς LED να είναι σχεδόν η μόνη σημαντική αλλαγή. Αντίθετα το εσωτερικό εκσυγχρονίστηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό. Ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων Motec LCD και οθόνη αφής infotainment είναι δύο από τις πιο σημαντικές διαθέσιμες επιλογές.

Κατά την προετοιμασία του αυτοκινήτου, η Tolman Engineering έγδυσε πλήρως το αυτοκίνητο, κρατώντας το γυμνό μέταλλο που πέρασε από αντιδιαβρωτική προστασία και κεραμική επίστρωση. Από την αρχή μέχρι το τέλος, κάθε στάδιο της επεξεργασίας διήρκεσε περίπου 700 ώρες.

Το αναβαθμισμένο Peugeot 205 GTi της Tolman Engineering ξεκινά από 55.000 στερλίνες (συν οι αναλογούντες φόροι), με την εταιρεία να είναι έτοιμη να προχωρήσει και σε άλλες αποκαταστάσεις hot hatches της δεκαετίας του '80 και του '90.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube