Όταν ένα ταπεινό Opel Omega έγινε το ταχύτερο 4πορτο του κόσμου

Όταν ένα ταπεινό Opel Omega έγινε το ταχύτερο 4πορτο του κόσμου

Με 377 ίππους, δύο τούρμπο και χειροκίνητο 6άρι, το Opel Lotus Omega διέλυσε τους κανόνες: Ένα ταπεινό Opel που πήγαινε πιο γρήγορα από Ferrari, κουβαλούσε την οικογένεια -χώρια που τρόμαξε μέχρι και τις αστυνομίες της Ευρώπης!

Στα τέλη της δεκαετίας του ’80, οι Blitz παρουσίασαν το Opel Omega. Μια καλοσχεδιασμένη, τεχνολογικά ώριμη μπερλίνα, με εξαιρετική αεροδυναμική (Cx μόλις 0,28) και συμπαθητικό οδηγικό χαρακτήρα -χωρίς, όμως να προκαλεί κι ανατριχίλα. Ωστόσο, κάτι ετοιμαζόταν στο παρασκήνιο. Κάτι μεγάλο.

Η General Motors, ιδιοκτήτρια τόσο της Opel όσο και της Lotus, είχε ένα τολμηρό σχέδιο: Να δημιουργήσει το απόλυτο σούπερ σεντάν. Και κάπως έτσι, οι τεχνικοί στο Hethel της Αγγλίας -όπου το χώμα μυρίζει βενζίνη και οι καρδιές χτυπούν στο ρυθμό των στροφών- πήραν ένα «αθώο» Omega και το μεταμόρφωσαν σε πύραυλο εδάφους-εδάφους: Το Opel Lotus Omega ή Vauxhall Lotus Carlton για τους Βρετανούς.

Opel Lotus Omega -μια γερμανική σιλουέτα με βρετανική ψυχή και καρδιά από φωτιά

Opel Lotus Omega

Ο 6κυλινδρος σε σειρά κινητήρας των Γερμανών, με χυτοσιδηρό μπλοκ, υπερκυβίστηκε στα 3,6 λίτρα και φόρεσε δύο τούρμπο Garrett T25 -ένα για κάθε τριάδα κυλίνδρων. Στροφαλοφόρος και έμβολα ειδικής κατασκευής από τη Lotus, διπλά συστήματα εισαγωγής, ψεκασμός της Rochester και διπλός καταλύτης σερβιρίστηκαν κι αυτά στο μενού Το αποτέλεσμα; 377 ίπποι και μια τιτάνια ροπή που έφτασε τα 569 Nm. Το 1990, ήταν περισσότερο κι απ’ ό,τι πρόσφερε μια Ferrari Testarossa.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πέντε αυτοκίνητα-θρύλοι που προσφέρονταν σε ένα μόνο χρώμα

Η Lotus δεν σταμάτησε στον κινητήρα. Ενίσχυσε το αμάξωμα, μετακίνησε το βάρος πιο πίσω, έβαλε νέο εμπρός σύστημα ανάρτησης και ανεξάρτητο πίσω πολλαπλών συνδέσμων, τοποθέτησε φρένα της AP Racing και εφοδίασε το αυτοκίνητο με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο από την Corvette ZR-1. Στο πίσω διαφορικό, τοποθετήθηκε μπλοκέ διαφορικό της αυστραλέζικης Holden.

Opel Lotus Omega

Όλα αυτά κρυμμένα κάτω από έναν αεροδυναμικό -αλλά ουδόλως κραυγαλέο- μανδύα. Ένα μικρό σπόιλερ, λίγοι αεραγωγοί, φουσκωμένα φτερά και 17άρες ζάντες. Σαν μια εταιρική μπερλίνα από στέλεχος-μερακλή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Opel, 110+ χρόνια 4βάλβιδα μοτέρ

Και οι επιδόσεις; 0-100 σε 5,8", τελική 284 km/h και 1.000 μ. από στάση σε 24,5". Τιμές που έστελναν σπίθες στα μάτια κάθε οδηγού και… πανικό στις αρχές. Διότι ναι, αυτή η οικογενειακή μπερλίνα μπορούσε να ταπεινώσει σούπερκαρ -με τέσσερις επιβάτες, αποσκευές και την άνεση ενός executive γραφείου.

Opel Lotus Omega

Δεν άργησαν όμως να εμφανιστούν και τα σκοτεινά σύννεφα. Στη Βρετανία, μια Carlton Lotus με πινακίδα «40RA» έγινε διαβόητη: Χρησιμοποιήθηκε από συμμορία για ληστείες, καθώς ούτε περιπολικά ούτε ελικόπτερα μπορούσαν να την πιάσουν. Τα ταμπλόιντ εξαγριώθηκαν. Η κοινή γνώμη στράφηκε εναντίον της. Το Opel Lotus Omega ήταν ένα αυτοκίνητο πολύ γρήγορο για τους δρόμους.

Από τα 1.100 που επρόκειτο να κατασκευαστούν, τελικά πουλήθηκαν μόλις 950. Η τιμή του ήταν άλλωστε εξωφρενική: Πάνω από 130.000 σημερινά ευρώ.

Opel Lotus Omega

Και σήμερα; Ένα καλό κομμάτι ξεκινά από τις €90.000. Όχι απλώς συλλεκτικό, αλλά σύμβολο μιας εποχής όπου το όνειρο δεν έπρεπε απαραίτητα να έχει σήμα από Maranello ή Zuffenhausen. Έφτανε ένα lightning bolt στο καπό και μερικά μαγικά χέρια από το Hethel.

Ποιος ξέρει… Ίσως η Opel, τώρα υπό τη σκέπη του Ομίλου Stellantis, ξαναβρεί το θάρρος. Ίσως σε μερικά χρόνια, ένα ηλεκτρικό Grandland των 1.000 ίππων να τα βάζει με Tesla Model S Plaid. Αλλά μέχρι τότε, το Opel Lotus Omega θα παραμένει ένα από τα πιο τρελά και υπέροχα κεφάλαια της αυτοκινητικής ιστορίας.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube