Ο χιονιάς στις ΗΠΑ έθεσε εκτός μάχης τα ηλεκτρικά οχήματα!

Ο χιονιάς στις ΗΠΑ έθεσε εκτός μάχης τα ηλεκτρικά οχήματα!

O βαρύς χιονιάς που έπληξε τις ΗΠΑ, απέδειξε στην πράξη ότι η μετάβαση στην εποχή της πλήρους ηλεκτροκίνησης θέλει πολύ χρόνο και μπόλικη δουλειά, για να στεφθεί με επιτυχία.

Η πολιτεία της Νέας Υόρκης έχει δεσμευτεί ότι έως το 2040 θα είναι κλιματικά ουδέτερη. Αυτό σημαίνει πως όλα τα οχήματα που θα κυκλοφορούν εντός των «τειχών» της, θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά ώστε να μην ρυπαίνουν κατά την κίνηση τους. 

Πέραν όμως των επιβατικών οχημάτων, ηλεκτρικά θα πρέπει να είναι και όλα τα οχήματα που ανήκουν στο στόλο της πολιτείας! Όπως τα λεωφορεία (για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς), τα πυροσβεστικά, τα απορριμματοφόρα, τα εκχιονιστικά μηχανήματα κ.α. 

Καλά όλα αυτά στη θεωρία αλλά όπως αποδείχθηκε στην πράξη, η επιθυμία από τις πραγματικές ανάγκες απέχει αισθητά. Η Νέα Υόρκη χρειάζεται μίνιμουμ 6.000 ηλεκτρικά οχήματα βαρέως τύπου από λεωφορεία έως απορριμματοφόρα και εκχιονιστικά για να μπορέσει να καλύψει τις ανάγκες της. 

new york

Τα οχήματα αυτά θα πρέπει να εξασφαλίζουν στους κατοίκους ότι θα καλύπτουν τον οδικό ιστό της πολιτείας με ασφάλεια, ένα δίκτυο δηλαδή που ξεπερνά τα 30.577 km. Ορισμένες δημόσιες υπηρεσίες της Νεας Υόρκης έχουν ήδη προμηθευτεί τέτοιου είδους ηλεκτρικά οχήματα. Όπως απορριμματοφόρα και εκχιονιστικά μηχανήματα. 

Τα εν λόγω οχήματα μάλιστα κάθε άλλο παρά φθηνά είναι καθώς ένα ηλεκτρικό απορριμματοφόρα για παράδειγμα κοστίζει $523.000! Ξεπερνώντας και το θέμα του κόστους, αποδείχθηκε πως στην πράξη και ειδικά σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης όπως αυτές των τελευταίων ημερών στις ΗΠΑ, τα ηλεκτρικά αυτά οχήματα δε στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων!

Τα ηλεκτρικά εκχιονιστικά μηχανήματα δε λειτούργησαν παραπάνω από 4 συνεχόμενες ώρες, ενώ όσα ηλεκτρικά απορριμματοφόρα κατάφεραν να κινηθούν στις τόσο χαμηλές θερμοκρασίες δεν είχαν την απαραίτητη δύναμη ώστε να «αλέσουν» τα σκουπίδια με το χιόνι που είχε συσσωρευτεί πάνω τους!

Ακόμα όμως κι αν όλα λειτουργούσαν στην εντέλεια, τα βαρέα οχήματα αυτού του είδους χρειάζονται συχνή φόρτιση σε ισχυρούς ταχυφορτιστές, που ακόμα και στη Νέα Υόρκη το τμήμα καθαριότητας για παράδειγμα, διαθέτει μόλις 13!

new york

Το πιο εύστοχο σχόλιο όμως έγινε από τον πρόεδρο του σωματείου εργαζομένων στις υπηρεσίες καθαριότητας της πολιτείας της Νέας Υόρκης, Harry Nespoli. «Δε θα το κρύψω ότι είμαι ανήσυχος και προβληματισμένος. Αποδείχθηκε πως κάτω από συνθήκες σαν κι αυτές, που αντιμετωπίζουμε κάθε χρόνο σχεδόν, τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι σε θέση να καλύψουν τις ανάγκες μας. Επίσης, δε μπορούν να βγάλουν όχι μια βάρδια αλλά ούτε ένα 4ωρο χωρίς να χρειαστούν φόρτιση. Και ποιος θα περιμένει τόση ώρα για να επαναφορτίσουν; Αμφιβάλλω πλέον εάν αυτό το εγχείρημα μπορεί να πετύχει».

Ακολούθως το θέμα έθιξε από μια άλλη σκοπιά και ένας οδηγός εκχιονιστικού μηχανήματος ο οποίος δήλωσε τα εξής: «Το παλιό μου (ντίζελ) εκχιονιστικό έκανε την δουλειά του άψογα. Ποτέ δεν αντιμετώπισα κανένα απολύτως πρόβλημα. Με αυτό (το ηλεκτρικό) πέραν του γεγονότος ότι έπειτα από μερικές ώρες δε μπορούσα να το χρησιμοποιήσω, δεν ακούγεται καθόλου. Αυτό σημαίνει πως εάν βρίσκεται ένας συνάνθρωπος μας εγκλωβισμένος στα χιόνια είναι σίγουρο ότι δε θα προλάβει να αντιδράσει». 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube

Videos από το DRIVE