Υδρογονοκίνητη Mercedes-Benz GLC από το 2017

Υδρογονοκίνητη Mercedes-Benz GLC από το 2017

Η Mercedes ανακοινώνει ότι ετοιμάζει μια έκδοση τoυ μεσαίου της SUV με ενεργειακή κυψέλη υδρογόνου.

Η Mercedes-Benz προγραμματίζει να λανσάρει στην αγορά, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια,  το πρώτο της υδρογονοκίνητο μοντέλο κανονικής παραγωγής. 

Ο Thomas Weber, επικεφαλής Έρευνας κι Εξέλιξης της Mercedes, δήλωσε στο «αδελφό» μας AUTOCAR ότι η εταιρεία έχει οριστικοποιήσει τις μηχανολογικές παραμέτρους του νέου μοντέλου, το οποίο φημολογείται ότι θα βασίζεται στην πρόσφατα λανσαρισμένη GLC.

«Έχουμε στόχο μια συνδυασμένη αυτονομία –με την ενεργειακή κυψέλη και την μπαταρία– μέχρι 600 km, κι ένα χρόνο ανεφοδιασμού των δεξαμενών υδρογόνου της τάξεως των 3 λεπτών», είπε ο Weber.

Το νέο μοντέλο θα ονομάζεται GLC F-Cell. Προγραμματίζεται να αποκαλυφθεί στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 2017 και να διατεθεί στην αγορά την επόμενη χρονιά. Αναμένεται να προσφερθεί σε πελάτες επιλεγμένων αγορών, είτε με μηνιαία χρονομίσθωση είτε με κανονική αγορά. Η τιμή (στην Ευρώπη) αναμένεται να είναι γύρω στα 70.000-72.000 ευρώ.

Οι ανταγωνιστές για την GLC F-Cell περιλαμβάνουν τα πρόσφατα λανσαρισμένα Toyota Mirai και Honda FCV Clarity. Ένα ακόμα υδρογονοκίνητο μοντέλο αναμένεται να παρουσιαστεί από την BMW, που πρόσφατα ανακοίνωσε τα σχέδιά της να λανσάρει το πρώτο της μοντέλο με ενεργειακή κυψέλη έως το 2020

Παρότι τα πρώτα υδρογονοκίνητα πρωτότυπα της Mercedes ήταν βασισμένα στην B-Class, o Weber λέει ότι το κόστος της ενεργειακής κυψέλης υδρογόνου, που εξακολουθεί να είναι υψηλό, κάνει την τοποθέτησή της εμπορικά βιώσιμη μόνο σε ακριβότερα μοντέλα υψηλών κατηγοριών.

«Η τεχνολογία αυτή έχει ωριμάσει πολύ τα τελευταία χρόνια», λέει ο Weber, «σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις και την απόδοση, αλλά παραμένει σε βρεφικό στάδιο και είναι ακόμα αρκετά ακριβή με τα μέτρα των συμβατικών συστημάτων κίνησης».

Μεταξύ των εξαρτημάτων που θα εμφανιστούν στο νέο μοντέλο είναι και μια νέα ενεργειακή κυψέλη, η οποία σχεδιάζεται να τοποθετηθεί κάτω από το εμπρός καπό της GLC, όπως ήταν το σχέδιο και για την πειραματική B-Class F-Cell (φωτ. κάτω).

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube