Toyota: Νέα γενιά RAV4

Toyota: Νέα γενιά RAV4

Στην έκθεση αυτοκίνητου του Λος Άντζελες αποκάλυψε η Toyota την τέταρτη γενιά του RAV4, του ιδρυτή της κατηγορίας των SUV.
Ήταν 1994 όταν η Toyota θέλησε να κατασκευάσει ένα «αστικό» 4x4 και έκτοτε έχουν πουληθεί 4,5 εκ. κομμάτια σε 150 χώρες. Ήταν τόσο μεγάλη η επιτυχία του μοντέλου που σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές ακολούθησαν, με αποτέλεσμα αυτή την στιγμή να υπάρχουν κοντά 20 μοντέλα στην συγκεκριμένη κατηγορία.


Το νέο RAV4 (Recreational Active Vehicle 4WD) είναι μακρύτερο (+205mm), φαρδύτερο (+30mm), αλλά και χαμηλότερο (-25mm) προσδίδοντας στο μοντέλο μια πιο δυναμική σιλουέτα, αυξάνοντας παράλληλα τους χώρους και την πρακτικότητά του. Εμφανισιακώς, ακολουθεί την σχεδιαστική γλώσσα του νέου Auris με τους προφυλακτήρες με τις έντονες ακμές να ακολουθούν τις γραμμές των ώμων του αμαξώματος, ενώ εμπρός υπάρχουν φώτα ημέρας τύπου LED. Νέα είναι και η πίσω πόρτα που πλέον ανοίγει προς τα επάνω και όχι προς το πλάι, ενώ σε μερικές εκδόσεις θα λειτουργεί με μηχανισμό μέσω μπουτόν.
Στο εσωτερικό, οι αλλαγές αφορούν τους χώρους, την πρακτικότητα, την ποιότητα των υλικών και την θέση οδήγησης. Οι χώροι ευνοήθηκαν από την αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, ενώ χάρη στις λεπτότερες πλάτες των εμπρός καθισμάτων οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι καλύτεροι. Το πίσω κάθισμα είναι διαιρούμενο σε ποσοστό 60/40, ενώ με μία κίνηση μπορεί να δημιουργήσει ενιαίο επίπεδο χώρο φόρτωσης με το πορτμπαγκάζ. Το τελευταίο έχει κερδίσει σε μήκος και χωρητικότητα που πλέον φτάνει τα 547 λίτρα, με τον κρυφό χώρο κάτω από αυτόν να είναι 100 λίτρα, ενώ το κατώφλι φόρτωσης είναι χαμηλότερο. Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στην θέση οδήγησης, που πλέον είναι πιο χαμηλά τοποθετημένη αλλά παράλληλα αύξησε και την διαδρομή της σε ύψος για όποιον θέλει να κάθεται ακόμα ψηλότερα. Όλα αυτά σε συνδυασμό με την μελετημένη εργονομία, την ακόμα καλύτερη ορατότητα λόγω λεπτότερων εμπρός κολονών και την διαφορετική κλίση του τιμονιού, δημιουργούν μια πιο σπορ θέση οδήγησης για όποιον το ζητήσει.
Οι κινητήρες που απαρτίζουν την γκάμα του είναι τρεις, ένας βενζινοκινητήρας 2,0 λίτρων με απόδοση 151 ίππους και δύο τουρμποντίζελ 2,0 και 2,2 λίτρων με απόδοση 124 και 150 ίππους αντίστοιχα. Ο βενζινοκινητήρας και ο 2,2 τουρμποντίζελ προσφέρονται με τετρακίνηση, ενώ ο νέος 2λιτρος τουρμποντίζελ τοποθετείται μόνο σε προσθιοκίνητες εκδόσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο 2.0 των 124 ίππων είναι νέος και σε συνδυασμό με το σύστημα stop/start εκπέμπει 127 gr/km CO2.
Αναθεωρημένη είναι και η ρύθμιση της ανάρτησης και του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού με αποτέλεσμα να προσφέρει ,σύμφωνα με τον κατασκευαστή, ακόμα καλύτερη άνεση και σπορ κράτημα. Ταυτόχρονα προσφέρεται και το σύστημα Dynamic Drive που διαθέτει δυνατότητα ρύθμισης Normal και Sport. Αναλυτικότερα, το νέο αυτό σύστημα διαχειρίζεται το αυτόματο σύστημα τετρακίνησης (Dynamic Torque Control AWD), το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (VSC) και το ηλεκτρικό τιμόνι για να βελτιώσει τις επιδόσεις, το κράτημα και την ασφάλεια.
Η αυτόματη τετρακίνηση DTC AWD μοιράζει αυτόματα την ροπή στον εμπρός και τον πίσω άξονα από ποσοστό 100/0 έως 50/50. Εντελώς προσθιοκίνητο (100/0) είναι στην ρύθμιση normal για λόγους οικονομίας καυσίμου και μόνο εάν γλιστρήσουν οι πίσω τροχοί θα στείλει ροπή και στον πίσω άξονα. Με την ρύθμιση Sport (μόνο στα 4x4), το σύστημα μοιράζει την ροπή 90/10 (εμπρός/πίσω) με το που στρίψουν οι τροχοί για να μειώσει το φορτίο των μπροστινών ελαστικών, ενώ σε περίπτωση υποστροφής θα στείλει μέχρι και 50% ροπής στον πίσω άξονα. Ταυτόχρονα, η ρύθμιση Sport βελτιώνει την απόκριση του γκαζιού, μειώνει την υποβοήθηση στο τιμόνι και το αυτόματο κιβώτιο αλλάζει σχέσεις σε υψηλότερες στροφές. Επίσης, υπάρχει και η ρύθμιση Lock για εκτός δρόμου διαδρομές που κατανέμει την ροπή σε ποσοστό 50/50 και μέχρι τα 40 km/h. Διαθέσιμα ακόμα είναι και τα συστήματα Down-Hill Assist και Hill-Start Assist. Το Down-Hill Assist προσφέρεται μόνο στις αυτόματες εκδόσεις και είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε συνθήκες πάγου ή χιονιού καθώς επεμβαίνει στο κιβώτιο, στις στροφές του κινητήρα και το ABS για ασφαλείς καταβάσεις.
Από πλευράς ασφάλειας και του εξοπλισμούς της, το νέο RAV4 τέταρτης γενιάς προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη ακαμψία και ακόμα πιο μελετημένο αμάξωμα για καλύτερα αποτελέσματα σε περίπτωση πρόσκρουσης. Στον βασικό εξοπλισμό συναντάμε καθίσματα αντιβύθισης και 7αερόσακους, μαζί με αυτόν για τα γόνατα του οδηγού, ενώ για πρώτη φορά προσφέρονται τα συστήματα Lane Departure Alert (σύστημα ελέγχου αθέλητης αλλαγής λωρίδας) και Blind Spot Monitor (σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου).

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube