Test: VW Beetle

Test: VW Beetle

Αυτό είναι το νέο VW Beetle. Το αυτοκίνητο που θα διαδεχθεί... το διάδοχο του θρυλικού Beetle της δεκαετίας του ’30. Ο ολοκαίνουργιος «Σκαραβαίος» βασίζεται σε νέο πάτωµα, την πλατφόρμα Α5 του Golf VI, και έχει εξ ολοκλήρου νέα εµφάνιση. Aπό το όνοµά του έχει χάσει το xαρακτηρισµό New που είχε το σηµερινό Beetle.
Το καινούργιο Beetle, το είχαµε δει στις εκθέσεις της Σανγκάης και της Νέας Υόρκης και θα αντικαταστήσει από τις αρχές τον Οκτώβριο το New Beetle, το οποίο έχει πλέον 14 χρόνια στους τροχούς του.
Αισθητικά, το καινούργιο Beetle διά χειρός Da’ Silva εντυπωσιάζει. Φαίνεται από µακριά πως είναι πιο γεροδεµένο και µε µεγαλύτερες διαστάσεις. Στη VW εργάστηκαν επάνω σε ένα νέο σχέδιο και όχι στην τελειοποίηση του υπάρχοντος, προκειµένου να δηµιουργήσουν ένα πιο δυναµικό σχήµα, το οποίο θα ελκύσει περισσότερους άντρες αγοραστές. Βέβαια τα βασικά αισθητικά στοιχεία του Beetle παραµένουν, προκειµένου το αυτοκίνητο να µην χάσει το χαρακτήρα του. Κύριο συστατικά του τελευταίου τα ευµεγέθη στρογγυλά φώτα εµπρός και πίσω και τα φτερά που εξέχουν από το αµάξωµα. Όσον αφορά τις διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι µεγαλύτερες: Μήκος 4,28 m (+15,2 cm) και πλάτος 1,81 m (+ 8,4 cm). Αντίθετα, για να δείχνει πιο σπορ, το ύψος έχει µειωθεί στα 1,49 m (-12 cm). Μεγαλύτερα είναι επίσης τα µετατρόχια και το µεταξόνιο που έφτασε τα 2,54 m (+ 2,2 cm)
Μπαίνοντας στο εσωτερικό βρίσκεσαι αντιµέτωπος µε ένα ασυνήθιστα ψηλά τοποθετηµένο ταµπλό. Ο σχεδιασµός µιµείται αυτόν του αυθεντικού Beetle, µε σύγχρονο τρόπο βέβαια. Το πιο ρετρό στοιχείο του είναι το πάνω ντουλαπάκι στην πλευρά του συνοδηγού. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από τρία κυκλικά όργανα, µε το ταχύµετρο σε περίοπτη θέση. Αλλα τρία επίσης κυκλικά οργανάκια υπάρχουν στο κέντρο του ταµπλό –στάνταρ στις πλουσιότερες εκδόσεις Design και Sport. Το τιµόνι προέρχεται  από το Golf, όπως και το σύστηµα κλιµατισµού, µε µικρές αλλαγές στους διακόπτες. Στην καµπίνα χωρούν τέσσερις ενήλικες και η χωρητικότητα του πορτµπαγκάζ είναι 310 λίτρα, τιµή καλή για το είδος του αυτοκινήτου, που µε την αναδίπλωση των πίσω καθισµάτων αυξάνεται στα 905.
Τα διαθέσιμα μοτέρ είναι πέντε: 1.2 TSI με 105 PS, 1.4 TSI με 160 και 2λιτρο TSI με 200 PS. Ακόμη υπάρχουν ένα δίλιτρο ντίζελ με 140 ίππους και ένα 1.600άρι με 105. Στην επίσημη παρουσίαση του Beetle στο Βερολίνο οδηγήσαµε το 2λιτρο TSI που συνεργάζεται προαιρετικά µε 6άρι κιβώτιο DSG –το 6άρι µηχανικό κιβώτιο είναι στάνταρ. Είναι ακριβώς ο ίδιος συνδυασµός που συναντήσαµε και στο Golf GTI πέµπτης γενιάς, εποµένως αποτελεί µία καλή βάση για το Beetle. Ο νέος Σκαραβαίος αποδείχτηκε πολύ γρήγορος, τόσο στις από στάση όσο και στις ρεπρίζ, µε το µοτέρ να ανεβάζει χωρίς δισταγµό στροφές µέχρι τις 7.000 σ.α.λ. που είναι και ο κόφτης. Σύµφωνα µε τη VW για τα 0-100 km/h, το Beetle χρειάζεται 7,5 sec (0,6 sec πιο αργό από τα επίσηµα νούµερα του Golf GTi VI), και φτάνει τα 224 km/h τελικής ταχύτητας. Η κατανάλωσή σύµφωνα µε τη VW δεν ξεπερνά κατά µέσο όρο τα 7,4 λίτρα/100 km.
Η ποιότητα κύλισης του καινούργιου Beetle είναι καλή, αλλά όχι σε σηµείο που να φτάνει τα υψηλά στάνταρ του κορυφαίου Golf σε αυτό τον τοµέα. Επιπλέον, το τιµόνι µε τη νέα ηλεκτροµηχανική υποβοήθηση στερείται ακρίβειας. Παρόλα αυτά, η ανάρτηση διαχειρίζεται αποτελεσµατικά το µεγαλύτερο βάρος, παρέχοντας δυναµική ισορροπία και κράτηµα µακράν καλύτερο από το υφιστάµενο Beetle.
Βέβαια, το ζητούµενο για το νέο Beetle δεν είναι να υποσκελίσει σε κύλιση και δυναµικά χαρακτηριστικά το Golf. Περισσότερη σηµασία έχει το στιλ και η πλούσια γκάμα και πόσο αυτά θα κερδίσουν νέους και άνδρες αγοραστές. Για του λόγου το ασφαλές, η δήλωση του Alain Favey, διευθυντή πωλήσεων και μάρκετινγκ Ευρώπης της VW, δεν αφήνει περιθώριο για παρερμηνείες: «Το Beetle του 2012 είναι βασικό μοντέλο για την γκάμα μας».
Στην Ελλάδα περιμένουμε το νέο Beetle τον προσεχή Οκτώβριο που στην έκδοση 1.2 TSI θα ξεκινά από τα 18.000 ευρώ.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube