Subaru: Αυτός είναι ο λόγος που το BRZ δεν έχει turbo

Subaru: Αυτός είναι ο λόγος που το BRZ δεν έχει turbo

Η Subaru εξηγεί γιατί το BRZ δεύτερης γενιάς παραμένει ατμοσφαιρικό.

Η δεύτερη γενιά του Subaru BRZ που παρουσιάστηκε πριν από λίγες μέρες, παραμένει πιστή στο δόγμα του ατμοσφαιρικού κινητήρα παρόλο που ένα μέρος του κοινού ζητούσε την προσθήκη turbo. Ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της Subaru, Dominick Infante, εξήγησε για ποιο λόγο η εταιρεία επέλεξε να μην τοποθετήσει υπερτροφοδοτόυμενο μοτέρ στο σπορ πισωκίνητο μοντέλο της.

Να θυμίσουμε πως το νέο Subaru BRZ φορά boxer κινητήρα 2,4 λίτρων που αποδίδει 231 PS και 250 Nm. Ο ίδιος κινητήρας με κωδική ονομασία FA24 χρησιμοποιείται στο Ascent - ένα επταθέσιο SUV για την αμερικανική αγορά - στο οποίο είναι υπερτροφοδοτούμενος. Γιατί λοιπόν η Subaru δεν τοποθέτησε το ίδιο μοτέρ στο σπορτσκαρ της; 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο: Νέο Subaru BRZ [video]

Όπως δήλωσε ο Dominick Infante στο Road & Track, αυτό συνέβη γιατί το turbo βρίσκεται κάτω από τον κινητήρα, με αποτέλεσμα να μην επιτρέπει την τοποθέτησή του αρκετά χαμηλά. Το νέο BRZ φημίζεται για το χαμηλό κέντρο βάρους που του χαρίζει ακόμα καλύτερο κράτημα από τον προκάτοχό του, κάτι που μπορούσε να γίνει εφικτό μόνο αν τα μηχανικά μέρη τοποθετούνταν όσο το δυνατόν χαμηλότερα. Έτσι, οι μηχανικοί της ιαπωνικής φίρμας προτίμησαν να θυσιάσουν την επιπλέον δύναμη προκειμένου να έχουν μια πιο δυναμική οδική συμπεριφορά, η οποία αποτελεί και το βασικό χαρακτηριστικό του μοντέλου.

Εκτός από αυτό, η επιλογή του ατμοσφαιρικού κινητήρα εξοικονομεί βάρος αλλά και κόστος, δύο μεταβλητές που είναι επίσης πολύ σημαντικές για το BRZ που έπρεπε να παραμείνει προσιτό και ελαφρύ.

BRZ Engine

Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του (FA20), ο νέος κινητήρας (FA24) έχει μεγαλύτερο κυβισμό (2,4 έναντι 2,0 λίτρα), περισσότερη ισχύ (231 PS έναντι 208 PS) και αυξημένη ροπή (250 Nm έναντι 212 Nm). Επιπλέον το νέο μοτέρ στροφάρει μέχρι τις 7.500 rpm, δηλαδή 100 rpm περισσότερες από τον απερχόμενο δίλιτρο, συνεχίζει να βγάζει τη μέγιστη ισχύ στις 7.000 rpm ενώ η μέγιστη ροπή εμφανίζεται πολύ χαμηλότερα - στις 3.700 rpm αντί για τις 6.400 rpm.

Λαμβάνοντας υπόψην όλα αυτά, είναι σίγουρο πως το νέο BRZ θα προσφέρει μια πολύ διαφορετική εμπειρία οδήγησης η οποία θα ικανοποιήσει μεγάλη μερίδα όσων ζητούσαν περισσότερη δύναμη από την πρώτη γενιά.

[Πηγή: Road & Track]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube