O Wankel κινητήρας επέστρεψε και επίσημα σε μοντέλο της Mazda

O Wankel κινητήρας επέστρεψε και επίσημα σε μοντέλο της Mazda

Το νέο Mazda MX-30 e-Skyactive R-EV επαναφέρει στο προσκήνιο τη χρήση του περιστροφικού κινητήρα από την ιαπωνική εταιρεία 11 ολόκληρα χρόνια μετά το RX8…

Ήταν 22 Ιουνίου του 2012 όταν το τελευταίο μοντέλο της Mazda με περιστροφικό κινητήρα περνούσε και επίσημα, στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Ήταν φυσικά το RX-8, τo 2012. Σήμερα όμως, η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε την παραγωγή του νέου MX-30 e-Skyactive R-EV το οποίο κρύβει κάτω από το όμορφο περιτύλιγμα του ένα σοφιστικέ plug-in hybrid σύστημα κίνησης με έναν «μικρό» περιστροφικό κινητήρα βενζίνης. 

Το MX-30 e-Skyactive R-EV φέρει μπαταρία 17,8 kWh, περιστροφικό κινητήρα βενζίνης 830 cc και ηλεκτροκινητήρα 170 PS.

Ο πρωτοποριακός περιστροφικός κινητήρας των 830 cc της Mazda λειτουργεί ως γεννήτρια για την μπαταρία του οχήματος, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας καλείται να μεταφέρει την ισχύ στους τροχούς.

Mazda MX30

Η Mazda υποστηρίζει ότι η απόφαση της να εντάξει τον περιστροφικό κινητήρα στο σύστημα κίνησης του νέου MX-30 ήταν λόγω της εντυπωσιακής αναλογίας ισχύος/μεγέθους. Με πλάτος 840 mm, ο κινητήρας διαθέτει ρότορα πλάτους μόλις 76 mm με ακτίνα 120 mm. 

Είναι επίσης 15 kg ελαφρύτερος από τον κινητήρα Renesis του Mazda RX-8 και χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό καυσίμου και σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR) για βελτίωση της απόδοσης και μείωση των εκπομπών.

Mazda MX30

Σε συνδυασμό, το ρεζερβουάρ καυσίμου των 50 lt και τη μπαταρία που εφοδιάζει το μοντέλο, η αυτονομία ξεπερνά τα 640 km, με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να περιορίζονται στα 21 g/km. 

Το MX-30 e-Skyactive R-EV θα κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά σε μικτό κύκλο για 85 km, ενώ σε αστικό περιβάλλον οι Ιάπωνες υποστηρίζουν ότι η ηλεκτρική αυτονομία αυξάνεται στα 110 km!

Η μπαταρία του μοντέλου δύναται να φορτίσει σε 90 λεπτά, σε φορτιστή 7,2 kWh, σε 50 λεπτά σε 11άρι ή σε 25 λεπτά σε φορτιστή 36 kWh.

Mazda MX30

H Mazda έχει «κυκλοφορήσει» 1,99 εκατ. μοντέλα στην ιστορία της με περιστροφικό κινητήρα, ευελπιστώντας ότι σύντομα θα σπάσει το φράγμα των 2 εκατ. οχημάτων με την έναρξη της παραγωγής του MX-30 e-Skyactive R-EV.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube