NK1: Μια αναγεννημένη 3 Series ανοίγει τον δρόμο της ηλεκτροκίνησης για την BMW

NK1: Μια αναγεννημένη 3 Series ανοίγει τον δρόμο της ηλεκτροκίνησης για την BMW

To πρώτο μοντέλο της νέας πλατφόρμας «Νeue Klasse» της BMW θα είναι σεντάν με μεγάλη αυτονομία, νέα ηλεκτρικά μοτέρ και θα κατασκευάζεται με υλικά φιλικά προς το περιβάλλον.

Η BMW θα εγκαινιάσει την τρίτη φάση της στρατηγικής της προς την ηλεκτροκίνηση το 2025 με ένα σεντάν που θα πρωτοστατήσει στην νέα γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων της. Το νέο μοντέλο θα φέρει νέα ηλεκτρικά μοτέρ, μεγάλη αυτονομία, δυνατότητα ταχείας φόρτισης, θα κατασκευάζεται με υλικά φιλικά προς το περιβάλλον και ένα ψηφιακό λειτουργικό σύστημα με πλήρη δυνατότητα εξατομίκευσης.

Με την ονομασία ΝΚ1 θα είναι το πρώτο μοντέλο της BMW που θα βασίζεται στην πλατφόρμα «Νeue Klasse» και θα πωλείται παράλληλα με άλλα σεντάν μοντέλα που θα είναι υβριδικά ή θα έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το ΝΚ1 αναμένεται να κινείται στις διαστάσεις της 3 Series. Θυμίζουμε ότι το όνομα «Νeue Klasse» έχει ξαναχρησιμοποιηθεί από τις μπερλίνες της εταιρίας την δεκαετία του ’60 και ’70. 

1960s Neue Klasse

Το ΝΚ1 θα φέρει σύγχρονη χαρακτηριστική σχεδίαση που συνάδει με την ηλεκτρική του φύση και θα επωφελείται από το επίπεδο πάτωμα που θα προσφέρει η νέα πλατφόρμα για να παρέχει αυξημένους εσωτερικούς χώρους. Θα τοποθετηθεί στην αγορά ως η ηλεκτρική εναλλακτική της επόμενης 3 Series και η σχεδιαστική του γλώσσα θα υιοθετηθεί σταδιακά σε όλα τα επόμενης γενιάς μοντέλα της BMW. Θα είναι το τέταρτο ηλεκτρικό σεντάν που θα βγάλει στην αγορά η BMW μέχρι το τέλος του 2025, μαζί με τα i4, i5 και i7 τα οποία όμως βασίζονται στην πλατφόρμα CLAR.

Στην πλατφόρμα «Νeue Klasse» θα βασιστούν όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της BMW από το 2025 και μετά. Η νέα πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα προσθιοκίνητων, πισωκίνητων η τετρακίνητων διατάξεων με διαφορετικά μεγέθη μπαταριών και διαφορετικά μεγέθη μεταξονίων και μετατροχίων. Σύμφωνα με τη ΒΜW στη νέα πλατφόρμα θα μπορούν να βασιστούν μοντέλα μεγέθους της τάξης της 2 Series μέχρι μοντέλα παρεμφερή σε μέγεθος με την X7.

Πέρα από το να αποτελέσει βάση για όλα τα ηλεκτρικά οχήματα της BMW, η νέα πλατφόρμα από αλουμίνιο και χάλυβα υψηλής αντοχής δίνει τη δυνατότητα για Plug-in hybrid μοντέλα με θερμικό κινητήρα εμπρός και ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα αλλά και σύστημα ηλεκτροκίνησης με κυψέλες υδρογόνου.

i4

Οι πλατφόρμες FAAR και CLAR που χρησιμοποιούνται στα σημερινά μοντέλα της μάρκας θα αντικαθιστούν από την «Νeue Klasse» κάτι που σύμφωνα με τη BMW θα βοηθήσει την γραμμή παραγωγής της σε χρόνο και αποτελεσματικότητα.

Τέλος, μαζί με τα ηλεκτρικά μοτέρ νέας τεχνολογίας η «Νeue Klasse» θα χρησιμοποιεί μπαταρίες των 800V με δυνατότητα φόρτισης έως και 350 kW. Ισχύ παρόμοια με αυτή που προσφέρουν οι Porsche Taycan και Αudi e-tron GΤ.

Ενδεικτικό των προθέσεων της BMW είναι και το γεγονός ότι δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να δούμε στο μέλλον και μια έκδοση «Μ» του ΝΚ1.

[Πηγή: Autocar]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube