
Νέο Nissan Qashqai e-POWER: Ακόμα καλύτερη οικονομία χωρίς ανάγκη πρίζας
Η Nissan εξελίσσει το καινοτόμο σύστημα e-POWER για το Qashqai, προσφέροντας κορυφαία οικονομία καυσίμου, μειωμένες εκπομπές ρύπων και ηλεκτρική αίσθηση χωρίς ανάγκη φόρτισης.


Η Nissan επανασυστήνει το Qashqai με την πιο προηγμένη μορφή του e-POWER, ενισχύοντας περαιτέρω την υπόσχεσή της για ομαλή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση χωρίς τις προκλήσεις των plug-in hybrid ή των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σχεδόν δέκα χρόνια μετά την αρχική εμφάνιση της τεχνολογίας, η νέα γενιά του e-POWER συνδυάζει την ηλεκτρική απόδοση με την αυτονομία ενός συμβατικού βενζινοκίνητου μοντέλου, δημιουργώντας μια μοναδική υβριδική εμπειρία χωρίς καλώδιο φόρτισης.
Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά υβριδικά, στο e-POWER ο 3κύλινδρος τούρμπο θερμικός κινητήρας των 1,5 λίτρων δεν κινεί απευθείας τους τροχούς, αλλά χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα. Έτσι, το Qashqai διατηρεί σταθερή την αίσθηση της ηλεκτρικής οδήγησης: άμεση απόκριση, αθόρυβη λειτουργία και ήπια επιτάχυνση, χωρίς αλλαγές ταχυτήτων ή «νεκρά» σημεία. Ταυτόχρονα, η τεχνολογία αναγεννητικής πέδησης ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση, ενισχύοντας την απόδοση και περιορίζοντας τις απώλειες.
Το νέο e-POWER της Nissan προσφέρει την αίσθηση ενός ηλεκτρικού, χωρίς τις ανησυχίες ενός ηλεκτρικού
Η νέα γενιά του e-POWER έρχεται με σημαντικές μηχανολογικές αναβαθμίσεις. Ο θερμικός κινητήρας διαθέτει πλέον τεχνολογία STARC που σταθεροποιεί την καύση για καλύτερη θερμική απόδοση και μειωμένο θόρυβο. Ένα νέο, πιο αποδοτικό τούρμπο έχει συμβάλει στη μείωση των στροφών λειτουργίας στον αυτοκινητόδρομο κατά 200 rpm, ενώ οι αλλαγές στη βαθμονόμηση του κινητήρα και στα υλικά ηχομόνωσης έχουν οδηγήσει σε μείωση του θορύβου καμπίνας έως και 5,6 dB. Αν και η μεταβλητή σχέση συμπίεσης δεν είναι πλέον απαραίτητη λόγω των άλλων τεχνολογικών παρεμβάσεων, η συνολική ισχύς του συστήματος διατηρείται στα 150 kW, με τη μπαταρία να παραμένει στις 2,1 kWh.

Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά: κατανάλωση μόλις 4,5 l/100 km (WLTP), μειωμένες εκπομπές CO₂ στα 102 g/km (από 116 g/km), 14% βελτίωση στην κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο και έως 16% συνολική βελτίωση σε πραγματικές συνθήκες. Η αυτονομία αγγίζει τα 1.200 km με γεμάτο ρεζερβουάρ, ξεπερνώντας στην πράξη πολλά plug-in υβριδικά, χωρίς ανάγκη για φόρτιση με καλώδια.
Η λειτουργία Sport προσφέρει +10 kW επιπλέον ισχύ, ενισχύοντας τη δυναμική απόκριση, ενώ η νέα μονάδα μετάδοσης που συνδυάζει κινητήρα, γεννήτρια, μειωτή και μετατροπέα σε ένα ελαφρύ και συμπαγές πακέτο, μειώνει περαιτέρω τους κραδασμούς και ενισχύει την πολιτισμένη αίσθηση λειτουργίας. Επιπλέον, η χρήση λιπαντικού 0W16 μειώνει την εσωτερική τριβή, συμβάλλοντας στην αυξημένη απόδοση, ενώ τα διαστήματα συντήρησης επεκτείνονται από τα 15.000 στα 20.000 km, μειώνοντας το συνολικό κόστος χρήσης.
Σύμφωνα με τον David Moss, Ανώτερο Αντιπρόεδρο Έρευνας & Ανάπτυξης της Nissan AMIEO, η νέα γενιά του e-POWER ενσωματώνει την τεχνογνωσία της εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά και προσφέρει «μια πιο αθόρυβη, εκλεπτυσμένη οδήγηση, με επιδόσεις που παραπέμπουν σε κινητήρα ντίζελ».
Η άφιξη του ανανεωμένου Qashqai θα φέρει και αναβαθμισμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας, όπως το πλήρως ενσωματωμένο infotainment της Google, με Google Maps, Google Assistant και Play Store, φωνητικές εντολές, προβλέψεις καιρού και το πρωτοποριακό Nissan Trip Stories που επιτρέπει την καταγραφή και κοινοποίηση ταξιδιωτικών εμπειριών. Παράλληλα, το σύστημα υποβοήθησης ProPILOT ενισχύεται με νέες δυνατότητες παρακολούθησης κυκλοφορίας και αυτόνομης οδήγησης σε πολλαπλές λωρίδες.
Το νέο Qashqai e-POWER θα παράγεται στο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland του Ηνωμένου Βασιλείου και θα διατεθεί στις ευρωπαϊκές αγορές από το φθινόπωρο, συνεχίζοντας την πορεία του ως πρωτοπόρου της κατηγορίας και ενισχύοντας τη στρατηγική της ιαπωνικής μάρκας για εξηλεκτρισμό χωρίς συμβιβασμούς.