Νέο Lexus LBX, ένα πολυτελές Β-SUV με επόμενης γενιάς υβριδική τεχνολογία

Νέο Lexus LBX, ένα πολυτελές Β-SUV με επόμενης γενιάς υβριδική τεχνολογία

Η παρουσίαση του νέου Lexus LBX σηματοδοτεί την είσοδο της ιαπωνικής φίρμας στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική και σημαντική κατηγορία των B-SUV. Θα είναι διαθέσιμο μόνο με αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση.

Το νέο μέλος της οικογένειας SUV της Lexus αποκαλύφθηκε, με την ιαπωνική εταιρεία να παρουσιάζει το πολυαναμενόμενο το Lexus LBX. Ένα μοντέλο που πρόκειται να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην γκάμα της και η αποκάλυψή του οποίου σηματοδοτεί παράλληλα την είσοδό της στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των B-SUV. Μια από τις πιο σημαντικές κατηγορίες στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.

Με το ολοκαίνουργιο LBX, η Lexus εισέρχεται σε μια κατηγορία όπου υπάρχει πολύ μικρή εκπροσώπηση από μοντέλα με πολυτελή σφραγίδα. Το Audi Q2 και το DS 3 θα είναι οι κύριοι αντίπαλοι του νέου LBX, που όπως αποκαλύπτει και το ακρωνύμιό του (το LBX σημαίνει «Lexus Breakthrough Crossover»), έρχεται με διάθεση για τομές στην κατηγορία.

H παραγωγή του νέου Lexus LBX θα ξεκινήσει αργότερα φέτος και πως το επίσημο λανσάρισμα του LBX θα γίνει το φθινόπωρο, οπότε και θα ανοίξει το βιβλίο παραγγελιών.

Μια γρήγορη ματιά στις πρώτες φωτογραφίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα φανερώνουν ένα SUV που βασίζεται στη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Lexus. Στο μπροστινό μέρος, το νέο LBX έχει τη δική του προσωπικότητα. Διαθέτει μια νέα διαμόρφωση που «ξεφεύγει» από την παραδοσιακή μάσκα με τα διπλά βέλη. Η μάσκα ενοποιείται σε ένα ενιαίο τραπεζοειδές σχήμα και συνδυάζεται με φωτιστικά σώματα στα οποία είναι ενσωματωμένα τα φώτα ημέρας LED. 

Lexus LBX

Η πλάγια όψη αποκαλύπτει τον SUV χαρακτήρα του μοντέλου, με τα μαύρα πλαστικά περιμετρικά των θόλων και του κάτω μέρους του αμαξώματος να αναδεικνύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Ολοκληρώνοντας την περιήγησή μας στο εξωτερικό του, αξίζει και μια αναφορά στα πίσω φώτα που είναι οριζόντια τοποθετημένα και συνδέονται με μια λωρίδα φωτός.

Όπως προαναφέραμε, πρόκειται για ένα μικρό SUV οι διαστάσεις του οποίου μοιάζουν πολύ με αυτές του Toyota Yaris Cross. Μοντέλο με το οποίο είναι στενά συνδεδεμένο. Είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που στηρίζεται στην πλατφόρμα GA-B, μια παραλλαγή της αρχιτεκτονικής TNGA του ιαπωνικού ομίλου. Ωστόσο, η Lexus σημειώνει ότι η πλατφόρμα έχει ρυθμιστεί κατάλληλα ώστε να ανταποκρίνεται στις υψηλές «απαιτήσεις» της.

Από πλευράς διαστάσεων, το νέο SUV έχει μήκος 4.190 mm, πλάτος 1.825 mm και ύψος 1.545 mm ενώ το μεταξόνιο του είναι στα 2.580 mm. Πατάει σε ζάντες 18’’ και ο χώρος αποσκευών έχει όγκο φόρτωσης 322 lt και μπορεί να αυξηθεί στα 992 lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Η χωρητικότητα αυτή μειώνεται στα 272 και 942 lt στο τετρακίνητο μοντέλο.

Lexus LBX

Στο εσωτερικό του νέου LBX η Lexus έχει δώσει ιδιαίτερη προσοχή στις επενδύσεις και τα εξαρτήματα της καμπίνας, ώστε να προσφέρει την απόλυτη αίσθηση ποιότητας. Ενώ πέρα από το συνθετικό δέρμα, στις διαθέσιμες επιλογές του εσωτερικού περιλαμβάνονται και μη ζωικά υλικά. Η σχεδίαση της καμπίνας είναι μια ερμηνεία της φιλοσοφίας Tazuna της Lexus, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Lexus NX. Αυτό τοποθετεί τα κύρια χειριστήρια και τις πηγές πληροφοριών γύρω από τον οδηγό, ώστε ο χειρισμός τους να απαιτεί μόνο ελάχιστες κινήσεις του χεριού, με ελάχιστη διάσπαση της προσοχής. Με τον τρόπο αυτό, ο οδηγός παραμένει συγκεντρωμένος στην οδήγηση, με τη λιγότερη δυνατή διάσπαση προσοχής. 

Η φιλοσοφία Tazuna ενισχύεται με μια νέα, πλήρως ψηφιακή οθόνη οργάνων 12,3’’, που κάνει την εμφάνισή της για πρώτη φορά σε Lexus. Η διάταξη και η προβολή των ενδείξεων και των δεδομένων αλλάζει ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης και μπορεί να προσαρμοστεί στις προσωπικές προτιμήσεις. Προαιρετικά, μπορεί να συνδυαστεί με σύστημα head-up display.

Το LBX είναι εξοπλισμένο με το πιο πρόσφατο σύστημα Lexus Link Connect, το οποίο λειτουργεί μέσω μιας οθόνης αφής 9,8”. Το σύστημα παρέχει πλοήγηση βασισμένη στο cloud, βελτιστοποιώντας τον προγραμματισμό διαδρομής με πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τα κυκλοφοριακά συμβάντα και τις καθυστερήσεις. Ο ψηφιακός βοηθός «Hey Lexus» αναβαθμίζει την εμπειρία του ταξιδιού καθώς ανταποκρίνεται σε φωνητικές εντολές τόσο του οδηγού όσο και του συνοδηγού.

Lexus LBX

Η ενσωμάτωση smartphone στο infotainment ενεργοποιείται με ασύρματη ή ενσύρματη σύνδεση για το Apple CarPlay ή με ενσύρματη σύνδεση για το Android Auto. Όπως και τα πιο πρόσφατα νέα μοντέλα Lexus, το LBX προσφέρει απρόσκοπτες over-the-air ενημερώσεις λογισμικού για τα συστήματα πολυμέσων και ασφάλειας. Η Mark Levinson, αποκλειστικός συνεργάτης της Lexus στον τομέα των ηχοσυστημάτων, σχεδίασε από την πλευρά της ένα προαιρετικό ηχοσύστημα με 13 ηχεία και ένα subwoofer.

Ο κατάλογος των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού είναι εκτενής. Το LBX είναι εξοπλισμένο με το σύστημα Lexus Safety System + τελευταίας γενιάς. Άλλες τεχνολογίες περιλαμβάνουν cruise control με δυναμικό ραντάρ, σύστημα ασφάλειας πριν από τη σύγκρουση με υποβοήθηση διασταύρωσης, βοηθό διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα ηλεκτρικού ανοίγματος πόρτας e-Latch με υποβοήθηση ασφαλούς εξόδου, σύστημα παρακολούθησης οδηγού, σύστημα προειδοποίησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, σύστημα παρακολούθησης τυφλού σημείου και έξυπνους αισθητήρες στάθμευσης με αυτόματο φρενάρισμα.

Lexus LBX

Αποκλειστικά με υβριδικό σύστημα κίνησης
Από μηχανολογικής πλευράς, το νέο LBX φέρνει στην μικρή κατηγορία των SUV τη δημοφιλή αυτοφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία (HEV) της Lexus. Στην καρδιά του μικρού ιαπωνικού SUV βρίσκεται ένα σύστημα κίνησης με αρκετά νέα χαρακτηριστικά. Διαθέτει έναν νέο ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία υψηλής τάσης. Μια μπαταρία που επιτρέπει τη γρηγορότερη και αποτελεσματικότερη φόρτιση και εκφόρτιση της ενέργειας, γεγονός που μεταφράζεται σε αυξημένη απόδοση.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,5 lt. Η Lexus τονίζει πόσο ελαφρύ και συμπαγές είναι το μπλοκ. Συνοδεύεται από ένα υβριδικό σύστημα που έχει υποστεί πλήρη ανανέωση και διαθέτει έναν ή δύο νέους ηλεκτροκινητήρες. Η συνδυασμένη μέγιστη ισχύς αυτού του νέου υβριδικού συστήματος είναι 136 PS και 185 Nm μέγιστης ροπής. Η κίνησή του γίνεται μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων e-CVT και υπάρχει η δυνατότητα επιλογής διαμόρφωσης με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή με τετρακίνηση E-Four. 

Lexus LBX

Η νέα μπαταρία διαθέτει διπολική τεχνολογία νικελίου-υδριδίου μετάλλου (NiMH). Διαθέτει επίσης ένα πρόσφατα σχεδιασμένο σύστημα ψύξης που συμβάλλει στην παράταση της διάρκειας ζωής και της απόδοσής της. Παρεμπιπτόντως, ένα μέτρο εξοικονόμησης χώρου που έχει επιλέξει η μάρκα είναι η τοποθέτηση των δύο γεννητριών κινητήρων σε ξεχωριστούς άξονες, γεγονός που μειώνει το συνολικό μήκος του συστήματος μετάδοσης κίνησης. Η τετρακίνητη έκδοση E-Four προσθέτει έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Κατά την εκκίνηση, στις στροφές και την οδήγηση σε επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση, το σύστημα κίνησης κατανέμει αυτόματα την ισχύ στους πίσω τροχούς.

Με χωρητικότητα 1 kWh, η μπαταρία NiMH επιτρέπει την οδήγηση του αυτοκινήτου σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία σε ορισμένες περιπτώσεις και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Η Lexus εκτιμά ότι, σε αστικό περιβάλλον, το νέο LBX θα έχει τη δυνατότητα να κινείται σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία έως και το 60% του χρόνου. 

Όσον αφορά τις επιδόσεις του, το μόνο στοιχείο έχει ανακοινωθεί προς το παρόν από την Lexus είναι ότι η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h θα διαρκεί 9,2’’. 

Τέλος, η Lexus ανακοίνωσε ότι η παραγωγή του νέου LBX θα ξεκινήσει αργότερα φέτος και πως το επίσημο λανσάρισμα του LBX θα γίνει το φθινόπωρο, οπότε και θα ανοίξει το βιβλίο παραγγελιών, με τις πρώτες παραδόσεις να υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2024.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube