Νέα Ferrari GTC4Lusso

Νέα Ferrari GTC4Lusso

Η ανανεωμένη Ferrari FF έχει καινούργιο όνομα και αρκετές βελτιώσεις, μέσα κι έξω.

Η νέα Ferrari GTC4Lusso αποκαλύφθηκε πριν την επίσημη παρουσίασή της στην έκθεση της Γενεύης, αρχές Μαρτίου.

Το ανανεωμένο μοντέλο έχει ελαφρές αισθητικές αλλαγές που το διαφοροποιούν από τον προκάτοχό του. Οι αεροδυναμικές βελτιώσεις περιλαμβάνουν μια νέα εμπρός μάσκα  με ενσωματωμένες εισαγωγές αέρα, νέα ανοίγματα εξαερισμού στα πίσω φτερά, ένα σπόιλερ στην άκρη της σκεπής και ένα νέο διαχύτη. Ως αποτέλεσμα, η Ferrari λκέει ότι ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) είναι «σημαντικά χαμηλότερος» από της FF.

Ενδιαφέρον είναι το ότι η Ferrari ανακοινώνει πως η GTC4Lusso θα στοχεύει ένα νεαρότερο κοινό από το παραδοσιακό της μάρκας. Οι ιδιοκτήτες FF έκαναν, κατά μέσο όρο, περισσότερα χιλιόμετρα από εκείνους άλλων μοντέλων της Ferrari, πράγμα που σημαίνει ότι η GTC4Lusso θα γίνει το κατ’ εξοχήν μοντέλο «μεγάλου τουρισμού» της εταιρείας.

Τη νέα GTC4Lusso κινεί ο ίδιος V12 6,2 λίτρων της FF, αλλά με ιπποδύναμη αυξημένη από τους 660 στους 690 PS. H ισχύς αυτή αποδίδεται στις 8.000 rpm, ενώ η μέγιστη ροπή των 71,2 kgm εμφανίζεται στις 5.750 rpm και το 80% της τιμής αυτής είναι διαθέσιμο από τις 1.750 μόλις rpm. Όπως και πριν, η ροπή μεταδίδεται και στους 4 τροχούς μέσω ενός 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Όσον αφορά στον ήχο του κινητήρα, η Ferrari λέει ότι είναι «πλούσιος και δυνατός στη γρήγορη οδήγηση, και διακριτικός αλλά αρμονικός μέσα στην πόλη».

Με την αύξηση της δύναμης, η GTC4Lusso φτάνει από στάση τα 100 km/h σε 3,4” – 0,3” πιο γρήγορα από την FF– ενώ η τελική ταχύτητα παραμένει η ίδια, στα 335 km/h. Αν παραγγελθεί με τα έξτρα, ελαφρά εξαρτήματα, το αυτοκίνητο ζυγίζει 1.790 kg στεγνό, δηλαδή το ίδιο με την FF. H Ferrari δεν έχει ακόμη ανακοινώσει αν η GTC4Lusso θα είναι πιο οικονομική και φιλική προς το περιβάλλον από την FF, που καταναλώνει 15,4 lt/100km και εκπέμπει 360 g CO2/km.

Όπως και η FF, έτσι και η GTC4Lusso είναι τετρακίνητη, αλλά έχει για πρώτη φορά και σύστημα τετραδιεύθυνσης. Το νέο, βελτιωμένο σύστημα, με το όνομα 4RM-S, δουλεύει σε συνδυασμό με το πρόγραμμα Side Slip Angle Control (SSC), με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό και τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Η Ferrari λέει ότι, ως αποτέλεσμα, ο οδηγός «μπορεί εύκολα να διαχειρίζεται την εξαιρετική ροπή της GTC4Lusso, ακόμη και σε χιονισμένους, βρεγμένους ή γλιστερούς δρόμους».

Η τετραθέσια καμπίνα έχει μια νέα οθόνη HD 10,25 ιντσών, ένα μικρότερο τιμόνι με πιο εργονομικούς διακόπτες και το σύστημα διπλής προβολής “dual cockpit display” που επιτρέπει στους επιβάτες να έχουν τη δική τους ένδειξη για την ταχύτητα και τις παραμέτρους του κινητήρα.

Ανάμεσα στις σημαντικές αλλαγές του εσωτερικού είναι ένα νέο σύστημα πληροφόρησης και πολυμέσων (infotainment), που έχει εξελιχθεί από την Delphi αλλά παραμένει συμβατό με το Apple CarPlay.

H οθόνη 10,25” είναι πολύ μεγαλύτερη από εκείνη της FF και η Ferrari υποστηρίζει ότι η αναβαθμισμένη της λειτουργικότητα θα βάλει την GTC4Lusso ανάμεσα στους πρωτοπόρους της κατηγορίας. Η οθόνη μπροστά από το συνοδηγό φαίνεται να δείχνει τις αδρανειακές επιταχύνσεις g, για πρώτη φορά σε Ferrari.

Το μικρότερο τιμόνι – εφικτό χάρη σε έναν πιο μαζεμένο αερόσακο– έχει «πιο εργονομικά» χειριστήρια, όπως το ξανασχεδιασμένο Manettino και τα νέα πλήκτρα για το hands-free τηλέφωνο.

Η GTC4Lusso έχει επίσης μια θήκη ανάμεσα στα καθίσματα, ειδικά σχεδιασμένη για να βάζεις το κλειδί όταν οδηγείς – κάτι που επίσης έλειπε από την FF.

Η Ferrari λέει ότι η GTC4Lusso έχει σχεδιαστεί «για πελάτες που θέλουν να ζουν την εμπειρία της οδήγησης μιας Ferrari οπουδήποτε, οποτεδήποτε, σε σύντομες διαδρομές ή μεγάλα ταξίδια, σε χιονισμένους ορεινούς δρόμους ή μέσα στην πόλη, μόνοι τους ή με τη συντροφιά τριών τυχερών επιβατών. Οδηγούς που απαιτούν εξαιρετική δύναμη αλλά αρνούνται να κάνουν παραχωρήσεις στην άνεση, στη σπορτίβ κομψότητα και την άψογη προσοχή στη λεπτομέρεια».

Οι τιμές, οι αριθμοί παραγωγής και οι χρόνοι παράδοσης της νέας GTC4Lusso δεν θα αποκαλυφθούν πριν το λανσάρισμα του μοντέλου στη Γενεύη, αλλά αναμένεται να είναι ακριβότερη από την FF (φωτ. κάτω).

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube