node/37322

MINI John Cooper Works GP: Αυτό είναι το πιο δυνατό ΜΙΝΙ που φτιάχτηκε ποτέ!

Με 302 ίππους, εντυπωσιακή εμφάνιση και εξίσου εντυπωσιακές επιδόσεις, αποκαλύφθηκε στο Λος Άντζελες.

Έχουμε δει λίγο-πολύ έως τώρα το νέο Mini John Cooper Works GP. Σύμφωνα με πληροφορίες, γύρισε στο Nürburgring σε λιγότερο από οκτώ λεπτά, ένα αξιοσημείωτο ρεκόρ για ένα χάτσμπακ με κίνηση στους εμπρός τροχούς και 300+ ίππους. Βέβαια εκείνο ήταν ένα καμουφλαρισμένο πρωτότυπο.
Τώρα το αυτοκίνητο, αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες και η εικόνα δικαιολογεί τον hardcore χαρακτήρα του μοντέλου, με τη ΜΙΝΙ να το χαρακτηρίζει σαν «πύραυλο τσέπης» ή κάπως έτσι.
Η εταιρεία δίνει 5,1’’ για το 0-100 km/h και υπόσχεται τελική ταχύτητα 265 km/h, καθώς δεν υπάρχει ηλεκτρονικός κόφτης στα 250 km/h όπως σε άλλα μοντέλα.

eng

Για να πετύχει αυτές τις επιδόσεις η εταιρεία πόνταρε στον πιο ισχυρό κινητήρα που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μια ΜΙΝΙ παραγωγής. Ο υπερτροφοδοτούμενος δίλιτρος αποδίδει ισχύ 302 ίππων και ροπή 450 Νm από τις 1.750 στροφές. Πρόκειται για μια αύξηση της τάξης των 74 ίππων σε σχέση με το «απλό» JCW, χάρη στις καίριες παρεμβάσεις στον TwinPower Turbo, όπως και στην ελεύθερη ροή καυσαερίων. Η ΜΙΝΙ εξοπλίζει επίσης John Cooper Works GP με ένα αναβαθμισμένο σύστημα λαδιού και ψύξης για τον κινητήρα, ώστε να αντιμετωπίσει καλύτερα τις ειδικές συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα.

joh

Εξωτερικά το John Cooper Works GP δεν θυμίζει σε τίποτα τα «ταπεινά» ΜΙΝΙ παραγωγής, ακόμη και αυτό το Cooper S. Ξεχωρίζει η μεγάλη πίσω αεροτομή που εξασφαλίζει την απαιτούμενη κάθετη δύναμη αλλά και τα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα. Την ίδια στιγμή οι θόλοι των τροχών (18 ιντσών) κρύβουν την ενισχυμένη ανάρτηση του GP, ενώ όπως αναφέρει η εταιρεία (δίχως να διευκρινίσει επακριβώς), υπάρχουν πρόσθετες ενισχύσεις στο αμάξωμα και στον χώρο του κινητήρα. Σαφώς αναβαθμισμένα είναι και τα φρένα με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός.

Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου Steptronic οκτώ σχέσεων με ένα ενσωματωμένο μηχανικό διαφορικό που διαχειρίζεται την κατανομή της δύναμης. Σε συνεργασία με το σύστημα Dynamic Stability Control (που έχει ειδική ρύθμιση για την περίσταση), η δύναμη βγαίνει ιδανικά στο δρόμο. Όπως εύστοχα σημειώνεται, η ΜΙΝΙ δεν έχει ανακοινώσει ακόμη αν θα βάλει την τελική έκδοση του John Cooper Works GP στο Nordschleife για να «σπάσει» το χρόνο που έκανε το καμουφλαρισμένο πρωτότυπο, παρόλο που η πρόκληση είναι μεγάλη.

mi

Kατά τα λοιπά και σε ό,τι έχει να κάνει με το εσωτερικό του αυτοκινήτου, εδώ θα βρούμε μόνον δύο μπάκετ καθίσματα για τον οδηγό και τον συνοδηγό, με μια κόκκινη ράβδο εγκάρσια πίσω τους να ενισχύει την ακαμψία του συνόλου και να δίνει την εικόνα ενός «άτυπου» roll cage. Η ηχομόνωση τέλος είναι μειωμένη (και για οικονομία σε ό,τι έχει να κάνει με το βάρος), αλλά προφανώς δεν θα χαλάσει κανέναν το να ακούει πιο έντονα το μοτέρ και την εξάτμιση του GΡ.
Η MΙΝΙ θα κατασκευάσει μόνο 3.000 μοντέλα JCW GP 2020 με την τιμή του να ξεκινά από τα $ 44.900 (η τιμή ανακοινώθηκε στις ΗΠΑ). Σαφώς δεν είναι και φθηνό, αλλά από την άλλη θα αποκτήσετε το πιο δυνατό ΜΙΝΙ που έχει παραχθεί ποτέ, ενώ λόγω της περιορισμένης παραγωγής θα είναι και συλλεκτικό. Οι παραδόσεις θα αρχίσουν το Μάρτιο του 2020.

node/39945

Πέντε μοναδικές McLaren Senna GTR LM με αγωνιστικές φορεσιές από το 1995

Τα υπεραυτοκίνητα πίστας είναι βαμμένα στα χρώματα των McLaren F1 GTR που πρωταγωνίστησαν στο Le Mans το 1995.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Πέντε μοναδικές McLaren Senna GTR LM με αγωνιστικές φορεσιές από το 1995

Η McLaren παρουσίασε πέντε μοναδικές Senna GTR που κατασκευάστηκαν στα πρότυπα των πέντε αγωνιστικών McLaren F1 GTR που τερμάτισαν στις θέσεις 1, 2, 4, 5 και 13 στις 24 Ώρες του Le Mans το 1995.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο: McLaren Senna GTR

Τη δημιουργία των υπεραυτοκινήτων πίστας ανέλαβε το τμήμα McLaren Special Operations (MSO), με κάθε μια από τις αγωνιστικές φορεσιές χρειάστηκαν από 800 μέχρι και μερικές χιλιάδες εργατοώρες για την εφαρμογή τους. Τα λογότυπα των χορηγών είναι βαμμένα στο χέρι, όπως και όλα τα γραφικά, ενώ το μοναδικό αυτοκόλλητο βρίσκεται στην οροφή. Εκτός από τα χρώματα των F1 GTR, οι Senna GTR LM έχουν πεντάκτινες ζάντες της OZ με χρυσές δαγκάνες φρένων και χρυσά αμορτισέρ ως ακόμα μια αναφορά στον πρόγονό τους. Παράλληλα διατηρούν το εντυπωσιακό αεροδυναμικό πακέτο της Senna GTR που μπορεί να παράγει έως και 1.000 kg κάθετης δύναμης και έχουν νέες διπλές απολήξεις της εξάτμισης από Inconel.

Στο εσωτερικό βρίσκουμε τιμόνι και καθίσματα αγωνιστικού τύπου με το λογότυπο GTR LM, ζώνες έξι σημείων, paddles αλλαγής σχέσεων από χρυσό και πεντάλ κατασκευασμένα από νιτρίδιο τιτανίου. Επιπλέον, κάθε μοντέλο έχει πλακέτα "1 of 1" που υποδηλώνει το συλλεκτικό του χαρακτήρα, και πληροφορίες για την αντίστοιχη F1 GTR του 1995 πάνω στα ανθρακονημάτινα μαρσπιέ (τα ονόματα των τριών οδηγών, την ημερομηνία του αγώνα και τη θέση στην οποία τερμάτισε).

Αναβαθμισμένος είναι και ο κινητήρας twin-turbo V8 4,0 λίτρων που πλέον αποδίδει 845 PS και 800 Nm (20 PS σε σύγκριση με τις υπόλοιπες Senna GTR) ενώ έχει κόφτη στις 9.000 rpm. 

Ας δούμε όμως το κάθε μοντέλο ξεχωριστά:


McLaren Senna GTR LM 825/1

McLaren Senna GTR LM 825/1

Πρωτότυπο: McLaren F1/01R ‘The Ueno Clinic car’ (1η θέση)
Οδηγοί: Yannick Dalmas, Masanori Sekiya και JJ Lehto


McLaren Senna GTR LM 825/6

McLaren Senna GTR LM 825/6

Πρωτότυπο: McLaren F1/06R ‘The Harrods car’ (3η θέση)
Οδηγοί: Andy Wallace, Derek Bell και Justin Bell


McLaren Senna GTR LM 825/2

McLaren Senna GTR LM 825-2

Πρωτότυπο: McLaren F1/02R ‘The Gulf car’ (4η θέση)
Οδηγοί:  Maurizio Sandro Sala, Mark Blundell και Ray Bellm


McLaren Senna GTR LM 825/7

McLaren Senna GTR LM 825/7

Πρωτότυπο: McLaren F1/07R ‘The Jacadi car’ (5η θέση)
Οδηγοί: Fabien Giroix, Olivier Grouillard και Jean-Denis Deletraz


McLaren Senna GTR LM 825/5

McLaren Senna GTR LM 825/5

Πρωτότυπο: McLaren F1/05R ‘The Cesar car’ (13η θέση)
Οδηγοί: Jean-Luc Maury-Laribiere, Marc Sourd και Hervé Poulin


Οι πέντε τυχεροί ιδιοκτήτες των μοντέλων που προέρχονται από ΗΠΑ, Ευρώπη και Ηνωμένο Βασίλειο, θα έχουν την ευκαιρία να τα οδηγήσουν στη θρυλική πίστα του Le Mans λίγο πριν από τον αγώνα του 2021. Η McLaren δεν θέλησε να αποκαλύψει την τιμή κάθε μοντέλου που προφανώς είναι αρκετά υψηλότερη από τα £1,1 εκατομμύρια στερλίνες (προ φόρων) που κοστίζει μια "απλή" Senna GTR.

node/39944
Volkswagen ID.4 concept

VW: Πρόβλεψη πώλησης 500.000 ID.4 μέχρι το 2025

Επικεφαλής της παγκόσμιας ηλεκτρικής επίθεσης του γερμανικού ομίλου, το VW ID.4, το επερχόμενο ηλεκτρικό SUV, αναμένεται να αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο του όγκου παραγωγής του κατασκευαστή.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

VW: Πρόβλεψη πώλησης 500.000 ID.4 μέχρι το 2025

Το ID.3 μόλις ντεμπουτάρισε στις εκθέσεις των αντιπροσωπειών, αλλά η Volkswagen βρίσκεται ήδη στο επόμενο βήμα. Σχεδιασμένο πάνω στην ίδια πλατφόρμα με το κόμπακτ EV της φίρμας, το Volkswagen ID.4 έρχεται να τοποθετηθεί σε μια πολύ πιο δημοφιλή κατηγορία, αυτή των κόμπακτ SUV. Ένα μοντέλο που το Wolfsburg τοποθετεί ως την ναυαρχίδα της παγκόσμιας επίθεσης όλου του ομίλου.

Πρέπει να ειπωθεί ότι το ID.4 θα είναι το πρώτο μοντέλο της φίρμας που θα κυκλοφορήσει ταυτόχρονα σε πολλές ηπείρους. Ενώ λοιπόν το Volkswagen ID.3 περιορίζεται μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά, το ID.4 θα είναι επίσης διαθέσιμο στην Κίνα και στις Ηνωμένες Πολιτείες.

«Η Volkswagen θέλει να γίνει ηγέτης στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικής κινητικότητας -αλλά αυτό είναι κάτι που δεν θα συμβεί από μόνο του. Η Volkswagen θα επενδύσει περίπου 11 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2024. Και ως ένα κόμπακτ SUV, το ID.4 έχει τις καλύτερες προϋποθέσεις για μεγάλη επιτυχία σε όλες τις σημαντικές αγορές», δήλωσε ο Ralf Brandstätter, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της φίρμας.

Volkswagen ID.4

Μέχρι το 2025, η Volkswagen έχει θέσει στόχο την παραγωγή 1,5 εκατ. ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάθε χρόνο. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της VW, το ID.4 θα αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο του παραπάνω όγκου παραγωγής ή 500.000 αυτοκίνητα ετησίως.

Με λανσάρισμα το 2021, το ηλεκτρικό SUV της Volkswagen θα υιοθετήσει τη φιλοσοφία άλλων EV που έχουν σχεδιαστεί με βάση την σπονδυλωτή πλατφόρμα MEB, προσφέροντας διαφορετικά ηλεκτρομοτέρ και διαμορφώσεις μπαταρίας. Η επίσημη παρουσίαση του ID.4 θα πραγματοποιηθεί στις 23 Σεπτεμβρίου.