node/6904

Με μοτέρ BMW το Toyota Verso

Το Toyota Verso θα διατίθεται και με τον 1.600άρη κινητήρα ντίζελ της BMW, ως πρώτη εφαρμογή της τεχνικής συνεργασίας που υπογράφηκε από τους δύο κατασκευαστές τον Δεκέμβριο του 2011.

Το Verso 1.6 D-4D, που θα μπει σε παραγωγή τον Ιανουάριο του 2014 στις εγκαταστάσεις της Toyota στο Adapazari της Τουρκίας θα κινείται από τον 1.600άρη τουρμποντίζελ της BMW που για την περίπτωση θα αποδίδει ισχύ 112 PS στις 4.000 rpm και ροπή 27,5 kgm από τις 1.750 μέχρι τις 2.250 rpm.

Το μοτέρ με αντιρρυπαντική πιστοποίηση Euro 5 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της BMW στην Αυστρία και χρησιμοποιείται επίσης στην BMW 1 Series και στο Mini Μκ2. Η Toyota, που χρειαζόταν διακαώς ένα μικρό σύγχρονο ντίζελ για να ανταγωνιστεί με αξιώσεις τους αντιπάλους της στις ευρωπαϊκές αγορές, δηλώνει ότι το Verso 1.6 D-4D εκπέμπει CO2 119 g/km.

Ο Gerald Killman που ηγείται της εξέλιξης στο εργοστάσιο κινητήρων της BMW, δήλωσε στους συνεργάτες μας στο βρετανικό Autocar, ότι η ομάδα του στην Toyota Motor Europe στο Βέλγιο, προχώρησαν στη σχεδίαση νέων βάσεων για το μοτέρ, ενός νέου σφόνδυλου διπλής μάζας και ενός νέου καβουκιού στο σασμάν.

Ωστόσο, όπως δήλωσε, η μεγαλύτερη τεχνική πρόκληση ήταν η δημιουργία του «ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου» επικοινωνίας μεταξύ του κινητήρα BMW και του αυτοκινήτου Toyota. H Toyota από τη μεριά της σχεδίασε νέο star/stop για τον κινητήρα.

Καθώς η βασική δομή του Toyota Verso παρέμεινε απαράλλαχτη, ο Killman είπε ότι η μηχανολογική δουλειά για τη μείωση του θορύβου, των κραδασμών και της τραχύτητας του μοτέρ (NVH- Noise, Vibration, Harshness) δεν ήταν τόσο εκτεταμένη όπως θα γινόταν στην περίπτωση που θα είχαν να τοποθετήσουν το μοτέρ σε μια ολοκαίνουργια δομή.

Η ευρεία συνεργασία της Toyota με την BMW περιλαμβάνει μια δοκιμαστική μελέτη για την από κοινού εξέλιξη μιας πλατφόρμας σπορ μοντέλου, μελέτες σε ελαφρά αμαξώματα, έρευνα σε μπαταρίες λιθίου και την εξέλιξη ενός συστήματος κυψελών καυσίμου.

TAGS