node/12306

Με 1.000 ίππους στη Γενεύη η McLaren P1 GTR

Έξι μήνες μετά την παρουσίαση του πρωτοτύπου, η McLaren έχει ήδη έτοιμη την αγωνιστική έκδοση της P1 που θα ντεμπουτάρει στο 85ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.

H P1 GTR έχει ισχύ 1.000 ίππων και θα διατίθεται μόνο για το αγωνιστικό πρόγραμμα της μάρκας, στα πρότυπα των Ferrari “XX” του Corse Clienti.

H GTR διατηρεί το υβριδικό σύστημα κίνησης IPAS της έκδοσης παραγωγής, που έχει δεχθεί σημαντικές βελτιώσεις οι οποίες δεν αυξάνουν μόνο την ισχύ αλλά και την αντοχή σε αγωνιστική χρήση.

Από τους 1.000 ίππους της μέγιστης ισχύος, οι 800 προέρχονται από τον διτούρμπινο V8 των 3,8 λίτρων και οι υπόλοιποι 200 από τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος τους καθιστά άμεσα διαθέσιμους.

Σε σχέση με την Ρ1, η GTR έχει φαρδύτερο κατά 80 mm εμπρός μετατρόχιο και «κάθεται» 50 mm πιο κοντά στο έδαφος, με τους τροχούς των 19 ιντσών να έχουν ένα μόνο κεντρικό μπουλόνι και να φοράνε σλικ ελαστικά της Pirelli.

Το πάχους 3,2 μόλις mm παρμπρίζ της έκδοσης δρόμου έμεινε ανέπαφο, σε αντίθεση με την γυάλινη οροφή και το πίσω παρμπρίζ που αντικαταστάθηκαν από ανθρακονημάτινα πάνελ και τα πλαϊνά παράθυρα, τα οποία έδωσαν τη θέση τους σε πολυκαρβονικά αγωνιστικών προδιαγραφών με ένα μικρό συρόμενο ανοιγόμενο τμήμα.

Στην GTR, η πίσω πτέρυγα είναι πλέον σταθερή και το ύψος της φτάνει τα 400 mm πάνω από το αμάξωμα – 100 περισσότερα από της απλής Ρ1. Σε συνδυασμό με τα αεροδυναμικά flaps στον εμπρός προφυλακτήρα, η μέγιστη αρνητική άντωση έχει αυξηθεί κατά 10%, φτάνοντας τα 660 kg στα 240 km/h.

Η λειτουργία DRS πάντως είναι ακόμα διαθέσιμη στον οδηγό, ο οποίος μπορεί να αλλάξει την κλίση της πτέρυγας από 32 σε 0 μοίρες με το πάτημα ενός κουμπιού πάνω στο τιμόνι.

Τέλος, η P1 GTR που θα εκτεθεί στη Γενεύη είναι βαμμένη στα ίδια χρώματα με την F1 GTR που πριν από 20 χρόνια κατέκτησε την τρίτη θέση στις 24 Ώρες του Le Mans στον οποίο κυριάρχησε απόλυτα η McLaren.

[Πηγή: McLaren Automotive]

TAGS
node/39722

Η ανανεωμένη Porsche Panamera έκανε ρεκόρ στο Nürburgring

Η Porsche θα παρουσιάσει σύντομα την ανανεωμένη έκδοση της δεύτερης γενιάς Panamera - την ταχύτερη λιμουζίνα στην Πράσινη Κόλαση.

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Η ανανεωμένη Porsche Panamera έκανε ρεκόρ στο Nürburgring

Η Porsche ανακοίνωσε πως η επερχόμενη ανανεωμένη έκδοση της Panamera έσπασε το ρεκόρ της ταχύτερης λιμουζίνας (executive car) στην πίστα του Nürburgring με χρόνο 7:29.81.

Πίσω από το τιμόνι της ελαφρώς καμουφλαρισμένης Panamera αγνώστων λοιπών στοιχείων (αν και από τις εξατμίσεις εικάζουμε πως είναι η έκδοση Turbo) βρέθηκε ο οδηγός εξέλιξης Lars Kern που κάλυψε τα 20.832 m της πίστας στο ιδιαίτερα σεβαστό χρόνο των 7:29.81 - ιδιαίτερα αν λάβουμε υπόψην το βάρος και την κατηγορία του μοντέλου. Το ρεκόρ έγινε στις 24 Ιουλίου με εξωτερική θερμοκρασία 22ο Κελσίου και θερμοκρασία ασφάλτου 34ο Κελσίου. Το αυτοκίνητο είχε αγωνιστικό κάθισμα και ρολ κέιτζ για λόγους ασφαλείας όμως κατά τα άλλα βρισκόταν σε εργοστασιακή μορφή, με τα προαιρετικά ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 που εξελίχθηκαν αποκλειστικά για τη νέα Panamera.

«Οι βελτιώσεις στο στήσιμο και τον κινητήρα της νέας Panamera ήταν διαρκώς αντιληπτές κατά τη διάρκεια αυτού του γύρου σε μια πίστα που θεωρείται μια από τις πιο δύσκολες στον κόσμο. Συγκεκριμένα στα τμήματα Hatzenbach ή Bergwerk και Kesselchen, η νέα ρύθμιση του ηλεκτρομηχανικού συστήματος ελέγχου των κλίσεων ήταν αξιόπιστα αποδοτικό, χαρίζοντας στην Panamera απίστευτη σταθερότητα παρά τις ανωμαλίες στην επιφάνεια της πίστας. Στην Schwedenkreuz, το αυτοκίνητο επωφελήθηκε από το βελτιωμένο κράτημα και την αυξημένη πρόσφυση των νέων ελαστικών Michelin sports. Κατάφερα να πιάσω ταχύτητες στις στροφές που δεν θα πίστευα ότι είναι δυνατές με την Panamera.», δήλωσε ο Kern.

H σημερινή, δεύτερη γενιά (971) της Porsche Panamera παρουσιάστηκε το 2016. Τότε, ο ίδιος οδηγός με την Panamera Turbo είχε σημειώσει χρόνο 7:38:46 στην πίστα μήκους 20,6 km (χρονομετρήθηκε σε απόσταση 200 m μακρύτερη από το σημερινό μήκος). Η ανανεωμένη Panamera κάλυψε την αντίστοιχη διαδρομή σε 7:25:04, κάτι που την καθιστά περίπου 13" ταχύτερη από τον προκάτοχό της.

[Πηγή: Porsche]

node/39720
BMW M3 Touring MY2022

Η BMW επιβεβαιώνει την M3 Touring

Χρειάστηκαν σχεδόν 30 χρόνια για την BMW να διαβεί το Ρουβίκωνα: Είναι πλέον επίσημο, η M3 Touring θα δει το φως της παραγωγής. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται υπό εξέλιξη και θα φορέσει το μοτέρ S58 με 510 PS.

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Η BMW επιβεβαιώνει την M3 Touring

Κανένας πια δεν το θεωρούσε πιθανό, σε σημείο μάλιστα κάποιοι να σκέφτονται να φτιάξουν μια «δικιά» τους M3 Touring. Η BMW αρνιόταν εδώ και χρόνια, από καταβολής του μοντέλου, να φτιάξει μια στέισον M3, χωρίς να επικαλείται κάποια δικαιολογία που να ευσταθεί. Αλλά το 2020 είναι η χρονιά που οι φαν του Μονάχου, της M3 και του συγκεκριμένου τύπου αμαξώματος, μπορούν να βάλουν ένα «τικ» στο δελτίο με τα «αιτήματά» τους. Η BMW σήμερα επιβεβαίωσε τη φήμη στην οποία είχαμε αναφερθεί πριν από δύο ημέρες: Η M3 Touring βρίσκεται υπό εξέλιξη.

«Τι θα λέγατε για ένα πολύ μεγάλο, πολύ σπονδυλωτό χώρο αποσκευών σε ένα σπορ αυτοκίνητο υψηλής απόδοσης;» διερωτάται η BMW στο δελτίο Τύπου της. Οι πελάτες της κατηγορίας, που βρίσκονται κυρίως σε αγορές που ενδιαφέρονται για στέισον (Γερμανία, Ελβετία, Σκανδιναβία), θα αποκριθούν ότι είναι σαφώς ευχαριστημένοι, αλλά θα πρέπει και να είναι υπομονετικοί.

Προφανώς θα προσπεράσουμε το μοναδικό πρωτότυπο Touring της M3 E46 που κατασκευάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’00. Αυτή τη φορά, είμαστε εμπρός σε ένα μοντέλο παραγωγής που, ωστόσο, δεν λανσαριστεί εμπορικά πριν από το 2022. Μέχρι τότε, η BMW διασφαλίζει τον απαιτούμενο χρόνο για να λανσάρει τις νέες M3 και M4. Η M3 Touring θα μοιράζεται όμως τον κινητήρα με τα πιο κλασικά αδέρφια της, δηλαδή τη υφιστάμενη μονάδα S58 που υπάρχει ήδη κάτω από το καπό των X3 και X4 M, με 510 ίππους.