Mazda RX VISION Concept: Wankel τούρμπο υβριδικό, με 475 ίππους το… RX-9 [video]

Mazda RX VISION Concept: Wankel τούρμπο υβριδικό, με 475 ίππους το… RX-9 [video]

Τούρμπο, υβριδική τεχνολογία και ιπποδύναμη κοντά στους 500 ίππους. Οι προδιαγραφές του Wankel επομενης γενιάς που εξελίσσει η Mazda για το RX-9 σοκάρουν.

Όχι μόνο δεν εγκαταλείπει τον Wankel η Mazda αλλά απογειώνει την εξέλιξή του. Μια νέα γενιά περιστροφικών κινητήρων με την ονομασία SKYACTIV-R θα αποκαλυφθεί το 2017, χρονιά που η Mazda και ο κινητήρας Wankel γιορτάζουν την 50η τους επέτειο.

O νέος κινητήρας δεν θα έχει καμία σχέση με τον 13Β Renesis του απερχόμενου RX-8. Τo νέο αυτοκίνητο θα εφοδιάζεται με ένα μεγαλύτερο μοτέρ 1.6, με δύο ρότορες. Μια ιδέα είχε δώσει η Mazda με το concept 16Χ. Kαλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι για να καλύψουν τις αδυναμίες του Renesis σε ό,τι έχει να κάνει με την κατανάλωση βενζίνης και λαδιού, αλλά και την έλλειψη ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, το εργοστάσιο δοκιμάζει έναν υβριδικό τούρμπο κινητήρα με δύο ρότορες 800 cc, με απόδοση πάνω από 450 ίππους. Αντίθετα με το MX-5 που έχει το κιβώτιο εμπρός, στο RX-9 προβλέπεται διάταξη transaxle: Δηλαδή το σασμάν, το οποίο πιθανότατα θα είναι διπλού συμπλέκτη, θα είναι τοποθετημένο πίσω, μαζί με το διαφορικό προς όφελος της κατανομής βάρους.



Οι μηχανικοί της Mazda πειραματίζονται με την υπερτροφοδότηση σε δύο στάδια. Με ένα ηλεκτρικό τούρμπο να καλύπτει την έλλειψη ροπής στις πολύ χαμηλές στροφές, και ένα κλασικό να αναλαμβάνει την συνέχεια, από τις μεσαίες. Σε ό,τι έχει να κάνει με την ανάφλεξη, η Mazda εξελίσσει την τεχνολογία HCCI, η οποία προβλέπει την συμπίεση του καυσίμου μέχρι του σημείου της αυτανάφλεξης, όπως γίνεται στους κινητήρες diesel. Το κέρδος, σύμφωνα με το εργοστάσιο είναι μειωμένη κατά 30% κατανάλωση καυσίμου εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές οξειδίων του αζώτου, ακόμη και χωρίς καταλύτη.

Πέρα από την εντυπωσιακή μέγιστη ισχύ, στους στόχους της Mazda είναι μια γεμάτη, ομαλή καμπύλη ροπής. Αλλά το στροφάρισμα πάνω από τις 8.000 rpm είναι εκ των ουκ άνευ. Σε ό,τι έχει να κάνει με το αμάξωμα, η χρήση αλουμινίου θα είναι εκτεταμένη. Το μήκος αναμένεται να είναι 20 cm μικρότερο σε σχέση με το RX VISION Concept και το βάρος δεν θα ξεπερνά τα 1.400 kg.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube

Videos από το DRIVE