node/40727

Mahindra Roxor: Πλέον δεν μοιάζει με Jeep Wrangler

Εκτενέστατες σχεδιαστικές αλλαγές επέτρεψαν στο Mahindra Roxor να πωλείται στην αγορά των ΗΠΑ.

Μετά από την περσινή απόφαση δικαστηρίου στις ΗΠΑ πως το Mahindra Roxor είναι αντιγραφή του Jeep Wrangler, η ινδική φίρμα αναγκάστηκε να προβεί σε σημαντικές σχεδιαστικές αλλαγές στο τετρακίνητο μοντέλο προκειμένου να αρθεί η απαγόρευση παραγωγής και πώλησής του στις ΗΠΑ.

Για όσους δεν έχουν παρακολουθήσει την υπόθεση, η Mahindra είχε ειδική άδεια για την παραγωγή οχημάτων της Willys από το 1947. Η ινδική εκδοχή του Willys CJ-3B (1955-1968) κυκλοφορούσε στην αγορά της Ινδίας μέχρι και το 2010 οπότε και αντικαταστάθηκε από το Mahindra Thar. Το προσιτό όχημα εκτός δρόμου δεν έκρυψε ποτέ πως είναι αντιγραφή του Jeep Wrangler καθώς έχει σχεδόν ίδια γρίλια, φώτα, αμάξωμα, φτερά και πόρτες με το αμερικανικό μοντέλο. 

Το πρόβλημα με την FCA προέκυψε το 2017, όταν η Mahindra έφερε στις Ηνωμένες Πολιτείες το Roxor - μια ελαφρώς διαφοροποιημένη έκδοση του Thar - το οποίο συναρμολογείται στο Michigan. Η υπόθεση πήγε στα δικαστήρια τον Αύγουστο του 2018 και η απόφαση για απαγόρευση πώλησής του πάρθηκε τον Δεκέμβριο του 2019 με ισχύ από τα μέσα του 2020.

Mahindra Roxor

Στις αρχές ου 2020, η Mahindra παρουσίασε μια ανανεωμένη έκδοση του Roxor (εικόνα) με διαφορετική γρίλια που παραπέμπει στο Toyota FJ, όμως το πρόβλημα παρέμεινε καθώς τα υπόλοιπα σχεδιαστικά του στοιχεία το καθιστούσαν αντιγραφή του Jeep Wrangler.

Έτσι, για το 2021, το Mahindra Roxor άλλαξε ριζικά, ακολουθώντας σχεδόν κατα γράμμα τις προσταγές του δικαστηρίου. Πιο συγκεκριμένα, το Roxor δεν έχει πλέον εξωτερικούς μεντεσέδες, τα πίσω τοιχώματα της καμπίνας δεν είναι στο ίδιο ύψος με τη γραμμή του καπό, η γρίλια είναι εντελώς διαφορετική, το καπό δεν είναι επίπεδο καθώς απέκτησε φούσκωμα, τα φτερά δεν έχουν το χαρακτηριστικό σχήμα και τα φώτα απέχουν περισσότερο μεταξύ τους διαμορφώνοντας ένα πιο φαρδύ καπό. Τα μοναδικά στοιχεία που παρέμειναν ίδια ενώ είχε ζητηθεί να αλλάξουν, είναι τα κοψίματα για τις πόρτες στο αμάξωμα, η σιλουέτα και οι καμπυλωτές άκρες του καπό.

Χάρη σε όλες τις αλλαγές, η Mahindra κατάφερε να πάρει πίσω την άδεια παραγωγής και πώλησης του Roxor στις ΗΠΑ. Η FCA από τη μεριά της δήλωσε πως δεν είναι ικανοποιημένη με την απόφαση της επιτροπής και πως θα ασκήσει έφεση.