Η Peugeot «ανοίγει παράθυρο» για την επιστροφή του 108

Η Peugeot «ανοίγει παράθυρο» για την επιστροφή του 108

Η γαλλική μάρκα εξετάζει σοβαρά την επαναφορά ενός αυτοκινήτου πόλης στην γκάμα της, συνέχεια του Peugeot 108, καθώς η προωθούμενη κατηγορία E-car της Ε.Ε. υπόσχεται ξανά βιωσιμότητα στα μικρά και φθηνά μοντέλα.

Peugeot 108

Η Peugeot δείχνει έτοιμη να ξαναμπεί στο παιχνίδι των μικρών αυτοκινήτων πόλης, εφόσον η νέα κατηγορία E-car που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση τεθεί τελικά σε εφαρμογή.

Μια κατηγορία που στοχεύει να «αναστήσει» τα αυτοκίνητα πόλης, μειώνοντας το κόστος παραγωγής τους μέσω πιο απλοποιημένων κανονισμών ασφαλείας και ρύπων και λιγότερων υποχρεωτικών τεχνολογιών.

«Αν η Ευρώπη θέλει πραγματικά προσιτά αυτοκίνητα πόλης, πρέπει πρώτα να τα κάνει εφικτά» - Alain Favey, CEO της Peugeot

Η αποχώρηση του Peugeot 108 από την αγορά πριν από περίπου τέσσερα χρόνια -μαζί με τα συγγενικά Toyota Aygo και Citroën C1- είχε σηματοδοτήσει το τέλος μιας τριακονταετούς πορείας της Peugeot στο Α-segment, που ξεκίνησε το 1991 με το εμβληματικό 106. Η αυστηροποίηση των κανονισμών και η εκτόξευση του κόστους παραγωγής είχαν καταστήσει τα μικρά μοντέλα οικονομικά ασύμφορα, οδηγώντας στην έξοδο και άλλους κατασκευαστές.

Ωστόσο, ο CEO της Peugeot, Alain Favey, αφήνει πλέον ανοιχτό παράθυρο επιστροφής, υπό μια ξεκάθαρη προϋπόθεση: οι νέοι κανόνες πρέπει να επιτρέπουν στην εταιρεία να παράγει κερδοφόρα ένα αυτοκίνητο μικρότερο από το Peugeot 208, το οποίο σήμερα αποτελεί το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της.

Όπως εξήγησε ο Favey, «υπήρχαν 108, 107 και 106. Στο πρόσφατο παρελθόν έχουμε πουλήσει πάνω από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα στο Α-segment. Αν υπάρξει μια νέα κατηγορία που μας επιτρέπει να παράγουμε μικρότερα αυτοκίνητα με κέρδος, τότε προφανώς και υπάρχει χώρος για την Peugeot εκεί, όπως υπήρχε και στο παρελθόν».

Peugeot 106

Η υπό διαμόρφωση κατηγορία E-car στοχεύει να ανακουφίσει τις εταιρείες από ορισμένες τεχνολογικές και νομοθετικές απαιτήσεις, ώστε τα φθηνά μικρά να αποκτήσουν ξανά βιώσιμο περιθώριο κέρδους. Μια προοπτική που έχει ήδη κινητοποιήσει αρκετούς κατασκευαστές, από τη Dacia μέχρι τη BYD, οι οποίοι βλέπουν την ευκαιρία να λανσάρουν νέα μοντέλα για την ευρωπαϊκή αγορά.

Το ενδιαφέρον αναζωπυρώνεται και εντός του ομίλου, καθώς η Citroën έχει δηλώσει πως ένα πιο φιλικό ρυθμιστικό πλαίσιο ίσως ανοίξει τον δρόμο για έναν «διάδοχο» του θρυλικού 2CV και δεν αποκλείεται η Peugeot να ακολουθήσει με μια αντίστοιχη πρόταση, όπως είχε συμβεί παλαιότερα με τα 108 και C1.

Παρά την αισιοδοξία, ο Favey ξεκαθαρίζει πως χωρίς αλλαγές στους κανόνες δεν υπάρχει περίπτωση επιστροφής στο Α-segment. Όπως είχε δηλώσει και η πρώην CEO, Linda Jackson, «σήμερα δεν υπάρχει χώρος για ένα μικρό Peugeot πόλης, αναλογιζόμενοι το κόστος παραγωγής και τον εξοπλισμό που απαιτείται».

Ο Favey υπογραμμίζει ότι οι τεχνολογίες ασφαλείας και οι υποχρεωτικές λειτουργίες υποβοήθησης «έχουν νόημα», αλλά δυσκολεύουν την ύπαρξη πραγματικά προσιτών μοντέλων. «Αν οι αγοραστές πρέπει να πληρώσουν όλα αυτά τα συστήματα, το κόστος ανεβαίνει. Κάποια στιγμή, το αυτοκίνητο γίνεται τόσο ακριβό που ο καταναλωτής απλώς δεν μπορεί να το αγοράσει. Και τότε πρέπει να αναρωτηθούμε: μήπως υπάρχει ένας άλλος δρόμος; Ένας δρόμος που θα επιτρέπει καλύτερα προϊόντα σε προσιτή τιμή για όσους τα χρειάζονται;»

Με τη νέα κατηγορία E-car να βρίσκεται υπό διαβούλευση, η Peugeot παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις. Αν οι συνθήκες αλλάξουν, όλα δείχνουν πως ο διάδοχος του Peugeot 108 δεν είναι μόνο πιθανός, αλλά και επιθυμητός από τα στελέχη της φίρμας.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube