node/37729

Η Mazda εξηγείται για τη «μικρή» μπαταρία του MX-30

Οι 35 kWh για ένα ηλεκτρικό κόμπακτ SUV μπορεί να μην φαίνονται αρκετές στη αυγή της νέας δεκαετίας. Αλλά η Mazda επικαλείται τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και το όφελος σε περίπτωση αλλαγής μπαταρίας.

Σε μια εποχή που ένα αυτοκίνητο πόλης μπορεί να έχει μπαταρία έως 50 kWh, η Mazda έκανε μια παράδοξη επιλογή, στα χαρτιά, εξοπλίζοντας το MX-30 με μπαταρία μόλις 35,5 kWh. Ενεργειακή χωρητικότητα ηλεκτρικού σουπερμίνι, αλλά πάνω σε ένα πιο ισχυρό, μεγαλύτερο, αλλά και πάνω από όλα βαρύτερο αυτοκίνητο. Οπότε, είναι θεμιτό να θέτει κάποιος ερωτήματα σχετικά με την αυτονομία και τη χρήση του MX-30 εκτός πόλης.

Για τη Mazda όμως, η υιοθέτηση μικρότερης μπαταρίας έχει τουλάχιστον μία εξήγηση: Τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Φυσικά δεν θα είμαστε εμείς που θα αντικρούσουμε την ιαπωνική φίρμα σχετικά με αυτό το θέμα (εκείνοι σαφώς γνωρίζουν καλύτερα), αλλά η σύγκριση με άλλα πιο ευέλικτα στη χρήση crossover (βλ. με μεγαλύτερες μπαταρίες), ειδικά αυτά με παραπλήσια τιμή, θα μπορούσαν να βλάψουν τη Mazda.

Mazda MX-30

Για τον επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης της Mazda Europe είναι ιδιαίτερα σημαντικό να δούμε το κόστος και τις επιπτώσεις στις περιπτώσεις οδηγών που διανύουν πολλά χιλιόμετρα. O Hajime Seikaku εξηγεί ότι ακόμη και ύστερα από την αλλαγή της μπαταρίας, κοντά στα 200.000 km, η ισορροπία CO2 του MX-30 θα είναι παρόμοια με αυτή ενός Mazda3 με μοτέρ ντίζελ.

Προφανώς, το άλλο πλεονέκτημα θα είναι η επαναφόρτιση των μπαταριών ταχύτερα. Υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι πάντοτε θα είναι απαραίτητο να αντιμετωπιστεί μια αυτονομία που, σε πραγματικές συνθήκες, θα είναι γύρω στα 200 km.

Mazda MX-30