Hyundai και Kia: Μίνι SUV για την Ευρώπη;

Η Hyundai και η Kia πιθανότατα θα εμπλουτίσουν την ευρωπαϊκή γκάμα με Α-SUV για να καλύψουν τη ζήτηση για ψηλά αυτοκίνητα μικρού μεγέθους στις πολύβουες πόλεις.

Εάν τα πρότζεκτ πάρουν το πράσινο φως, τα νέα μίνι-SUV θα τοποθετηθούν στην γκάμα κάτω από τα Hyundai Kona και Kia Stonic, τα οποία σήμερα είναι τα μικρότερα SUV που πωλούνται στη Γηραιά Ήπειρο από τις δύο κορεατικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η Kia εξετάζει μερικά από τα μοντέλα της που κυκλοφορούν ήδη στην Κίνα και στην Ινδία για να διαπιστώσει αν οι πλατφόρμες τους θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για ένα ευρωπαϊκό μίνι SUV, δήλωσε ο επικεφαλής λειτουργών της Kia Europe, Emilio Herrera. «Σκεφτόμαστε να λανσάρουμε ένα crossover μικρότερο από το Stonic, αν και δεν υπάρχει επιβεβαιωμένο σχέδιο», είπε. Ένα τέτοιο «έχει νόημα και θα ήθελα να το έχω», είπε ο Herrera.

Δεν θα είναι 4x4
Η Hyundai Europe θέλει επίσης ένα μίνι-SUV επειδή η ζήτηση μετατοπίζεται από τα κλασικά IX στις μικρότερες κατηγορίες σε SUV και crossover, δήλωσε ο Thomas Schmid, επικεφαλής λειτουργιών της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας για τη Γηραιά Ήπειρο.

Εάν η Hyundai λανσάρει ένα ψηλό αυτοκίνητο πόλης, δεν θα χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα που υποστηρίζει ένα SUV που θα λανσαριστεί στην Ινδία εφέτος και που βασίζεται στο πρωτότυπο Carlino, δήλωσε ο Schmid. Η Hyundai Europe θα προτιμούσε ένα μοντέλο που θα ήταν περισσότερο crossover παρά SUV, είπε. Ως εκ τούτου δεν θα είχε τετρακίνηση. «Κανείς δεν χρειάζεται τετρακίνηση σε αυτήν την κατηγορία», δήλωσε ο Schmid. Εξάλλου, το μεγαλύτερο Kona έχει επιλογή 4WD, ενώ το επίσης μεγαλύτερο Stonic δεν έχει.

Νέα κατηγορία εν όψει;
Επί του παρόντος στην Ευρώπη, μόνο το Suzuki Jimny, το οποίο έχει μήκος 3,65 m, μπορεί να καταχωριστεί ως μίνι-SUV, δήλωσε ο αναλυτής της JATO Dynamics, Felipe Munoz. Μια νέα γενιά από SUV και crossover, μικρότερα από τα τέσσερα μέτρα, θα μπορούσε να αναπτυχθεί συνιστώντας μια καινούργια κατηγορία, είπε. Οι νεοεισερχόμενοι στα μίνι-SUV μάλιστα, θα μπορούσαν να πάρουν μερίδιο αγοράς από την κλασική κατηγορία των μίνι, δήλωσε ο Munoz. Εν προκειμένω, η Hyundai από το i10 και η Kia από το Picanto.

Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες εξετάζουν επίσης νέα μοντέλα για να καλύψουν την αναμενόμενη ζήτηση για μίνι-SUV από άτομα που ζουν σε μητροπολιτικές περιοχές. Η Jeep της Fiat Chrysler Automobiles σχεδιάζει να λανσάρει ένα baby-SUV έως το 2022 που θα τοποθετείται στην γκάμα κάτω από Renegade, δήλωσε η FCA τον Ιούνιο. Θα κατασκευάζεται στην Ιταλία και θα πωλείται σε όλον τον κόσμο. Η Jeep περιγράφει το μοντέλο ως «urban utility vehicle».

Στις ΗΠΑ, η Hyundai σχεδιάζει να λανσάρει ένα crossover με το όνομα QX, επίσης κάτω από το Kona στο δεύτερο μισό του 2019. Θα ονομάζεται εμπορικά Styx και σύμφωνα με πληροφορίες θα ντεμπουτάρει στις 17 Απριλίου στο New York Auto Show.

Ψαλιδισμένο μερίδιο
Ο Munoz της JATO δήλωσε ότι τα νεοεισερχόμενα μίνι-SUV θα ανταγωνίζονται και μερικά χάτσμπακ από τις μικρές κατηγορίες, όπως τα σημερινά SUV των μικρών κατηγοριών διαβρώνουν το μερίδιο αγοράς των σουπερμίνι και των κόμπακτ μοντέλων.

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις των SUV των μικρών κατηγοριών αυξήθηκαν κατά 37% τους πρώτους εννέα μήνες του 2018 σε 1,45 εκατ. αυτοκίνητα, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO. Χωρίς σε αυτό το νούμερο να περιλαμβάνονται τα premium SUV, όπως το MINI Countryman και το Audi Q2. Οι πωλήσεις των μαζικών κόμπακτ SUV αυξήθηκαν κατά 20% την ίδια περίοδο.

Η ανάπτυξη και στις δύο κατηγορίες οφείλεται στον αυξανόμενο αριθμό των νέων μοντέλων, ανέφερε ο Munoz.