FIAT: SUV, αντίπαλος του Dacia Bigster με έμπνευση από το… Multipla

FIAT: SUV, αντίπαλος του Dacia Bigster με έμπνευση από το… Multipla

Το νέο οικογενειακό μοντέλο της FIAT θα ενταχθεί στη διευρυμένη γκάμα του Panda και αναμένεται στην αγορά το 2027, με έμφαση στην ευρυχωρία και την προσιτή τιμή.

FIAT SUV

Η FΙΑΤ προετοιμάζει δυναμική είσοδο στην κατηγορία των οικογενειακών SUV, με ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο που θα τοποθετείται απέναντι στο Dacia Bigster και θα επαναφέρει το πνεύμα, αλλά όχι απαραίτητα και τη μορφή, του εμβληματικού FΙΑΤ Multipla.

Το νέο C-SUV θα παρουσιαστεί το 2027 και θα είναι μέρος της πλήρους ανανέωσης της οικογένειας Panda, με προσήλωση στην πρακτικότητα και το value for money. Το νέο μοντέλο αποτελεί ένα από τα δύο κόμπακτ αυτοκίνητα που ετοιμάζει η FIAT για τα επόμενα δύο χρόνια. Το δεύτερο αναμένεται να είναι ένα υπερυψωμένο φάστμπακ, το οποίο έχει ήδη προαναγγελθεί μέσω ενός πρωτοτύπου που αποκαλύφθηκε το 2023.

Το πνεύμα του FIAT Multipla επιστρέφει, αυτή τη φορά με SUV σιλουέτα και σύγχρονο τεχνολογικό υπόβαθρο

FIAT Multipla
To FIAT Multipla του 1998 αναβίωσε με σύγχρονο τρόπο τη συνταγή του ορίτζιναλ μοντέλου του 1956.

Όπως και το νέο FΙΑΤ Grande Panda, έτσι και το μελλοντικό SUV θα βασίζεται στην οικονομικά αποδοτική πλατφόρμα Smart Car της Stellantis. Αυτό θα του επιτρέψει να προσφέρεται τόσο με υβριδικά όσο και με αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, ενώ το μήκος του δεν θα ξεπερνά τα 4,5 m, διατηρώντας έτσι τη φιλοσοφία κόμπακτ διαστάσεων με μέγιστη εκμετάλλευση χώρων.

Παρότι θα ανήκει σχεδιαστικά στην οικογένεια Panda και δεν θα σχετίζεται άμεσα με τη ρετρό σειρά που αντλεί έμπνευση από το κλασικό 500, στελέχη της FIAT αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην υιοθετήσει την ονομασία «Panda» ως εμπορικό όνομα.

Ο Gaetano Thorel, επικεφαλής της FIAT Ευρώπης, αναγνώρισε ότι η μετάβαση της μάρκας στην κατηγορία C ενδέχεται να φαντάζει ριψοκίνδυνη, καθώς η FIAT είναι διαχρονικά ταυτισμένη με τα μικρά αυτοκίνητα, ωστόσο υπενθύμισε ότι υπάρχει και σχετική κληρονομιά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ FIAT 600 Multipla 1956-1965, ανατρέποντας τις φόρμες [video]

«Θα είναι μια πρόκληση, γιατί δεν έχουμε το ίδιο παρελθόν στα οικογενειακά αυτοκίνητα όπως με τα 500 και Panda. Όμως, στην πραγματικότητα, έχουμε -αν σκεφτείτε το Multipla, τότε η FIAT έχει ιστορία σε αυτό τον τομέα», τόνισε χαρακτηριστικά ο Thorel.

FIAT Multipla
Το 2004, το FIAT Multipla υπέστη εκτεταμένο φέισλιφτ που του έδωσε πολύ πιο συμβατική εικόνα.

Το FΙΑΤ Multipla με ντεμπούτο το 1998, αναβίωσε το πνεύμα του FIAT 600 Multipla, με μήκος περίπου 4 m και ιδιαίτερη διάταξη εσωτερικού με δύο σειρές τριών καθισμάτων. Αν και η εμφάνισή του δίχασε και η εμπορική του πορεία ήταν περιορισμένη, αναγνωρίστηκε ως ένα πρωτοποριακό σχεδιαστικά αυτοκίνητο.

Το νέο SUV, σε αντίθεση με τη μορφή του Multipla, θα έχει περισσότερο παραδοσιακή σχεδίαση SUV. Ωστόσο, η πρακτικότητα και η ευφυής εκμετάλλευση χώρων, ιδιότητες που χαρακτήριζαν το Multipla, αναμένεται να αποτελέσουν βασικά γνωρίσματά του. Άλλωστε, ήδη το Citroën C3 Aircross, το οποίο βασίζεται στην ίδια Smart Car πλατφόρμα, προσφέρεται με 7θέσια διάταξη.

Το δεύτερο μελλοντικό μοντέλο, που προκύπτει από το πρωτότυπο fastback, εκτιμάται ότι θα εξελιχθεί σε ένα υπερυψωμένο χάτσμπακ, ουσιαστικά ως πνευματικός διάδοχος του FΙΑΤ Tipo, καλύπτοντας έτσι την ανάγκη για οικογενειακά κόμπακτ με ελαφρώς σπορ χαρακτήρα.

FIAT Multipla
Το 6θέσιο πολυμορφικό FIAT Multipla προσπάθησε για μια δεύτερη καριέρα στην Κίνα ως 100% ηλεκτρικό με την ονομασία Zotye E300.  Το κινεζικό «κατόπιν αδείας» αντίγραφο πάτησε πάνω στην αναθεωρημένη εκδοχή του FIAT Multipla που λανσαρίστηκε το 2004.

Ο François Leboine, επικεφαλής σχεδίασης της FΙΑΤ, τόνισε ότι τα επόμενα μοντέλα θα αντλούν στοιχεία τόσο από το Grande Panda όσο και από την ευρύτερη ιστορική παρακαταθήκη της φίρμας, χωρίς όμως να παραμένουν προσκολλημένα στο ρετρό.

«Υπάρχει μια ρετρό αύρα στα προϊόντα μας, όμως ακόμη κι αν δεν γνωρίζει κανείς το παρελθόν, αυτά πρέπει να λειτουργούν ως σύγχρονα μοντέλα», σχολίασε. «Παίζουμε με τους κώδικες της ποπ κουλτούρας και της αυτοκινητικής κουλτούρας, αλλά πρέπει να είναι κατάλληλα και για μια νέα γενιά», πρόσθεσε ο Leboine.

Η στρατηγική της FΙΑΤ, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία του ομίλου Stellantis, αποσκοπεί στην αναγέννηση της φίρμας με έμφαση στην προσιτή κινητικότητα, τη φιλική προς την οικογένεια σχεδίαση και την επανεκκίνηση της παρουσίας της σε σημαντικές ευρωπαϊκές κατηγορίες, όπως αυτή των C-SUV. Μέχρι το 2027, η γκάμα της Fiat θα καλύπτει, σύμφωνα με τον Thorel, κάθε ανάγκη επιβατικού μοντέλου από τα 2,5 έως τα 4,4 m, με στόχο να διεκδικήσει ξανά σημαντικό μερίδιο στην αγορά.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube