node/39127

Έρχεται η πρώτη ηλεκτρική Alfa Romeo

Το νέο ηλεκτρικό B-SUV της Alfa Romeo θα εμπλουτίσει τη γκάμα δίπλα στις Tonale και Stelvio.

Σύμφωνα με το Autocar, η Alfa Romeo ετοιμάζει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό όχημα για το 2022, το οποίο θα είναι το τρίτο SUV της γκάμα της δίπλα στην επερχόμενη έκδοση παραγωγής της Tonale (C-SUV) και την μεγαλύτερη Stelvio (D-SUV).

Η νέα Alfa Romeo θα ανήκει στην κατηγορία premium B-SUV και πιθανότατα θα μοιράζεται την ηλεκτρική πλατφόρμα eCMP του ομίλου PSA με τα DS 3 Crossback E-Tense, Peugeot e-2008 και Opel Mokka-e. Να θυμίσουμε πως σε αυτά τα μοντέλα ένας ηλεκτροκινητήρας 136 PS κινεί τον εμπρός άξονα, και μια μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh χαρίζει αυτονομία 330-340 km ανάμεσα σε κάθε φόρτιση. Παρόλα αυτά, η στόχευση της Alfa Romeo στις επιδόσεις, θα οδηγήσει σε πιο επιθετικό στήσιμο του μοντέλου και διαφορές στα τεχνικά χαρακτηριστικά. Επιπλέον, η ηλεκτρική Alfa θα έχει τεχνητό ήχο ο οποίος δεν θα προσομοιώνει ένα θερμικό μοτέρα όμως θα έχει στόχο να ενισχύει το συναίσθημα του οδηγού όποτε αυτός το επιλέγει.

Εκπρόσωπος της Alfa Romeo δήλωσε στο Autocar: «Όταν κυκλοφορήσαμε τις Giulia και Stelvio, μας αναγνώρισαν ως μια σπορ φίρμα, χάρη στο εξαιρετικό κράτημα. Προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε ότι τα μοντέλα μας δεν είναι μόνο σπορ αλλά μπορούν επίσης να οδηγηθούν και με ένα άνετο τρόπο - κάτι που παλαιότερα οι πελάτες δεν θα περίμεναν από την Alfa Romeo - έτσι ώστε να απευθυνθούμε σε μεγαλύτερη δεξαμενή πελατών.»

«Όσον αφορά το ηλεκτρικό μοντέλο, θα μείνουμε πιστοί στον σπορ χαρακτήρα της Alfa Romeo και θα χρησιμοποιήσουμε τους ηλεκτροκινητήρες με έμφαση στις επιδόσεις. Η κατηγορία B-Segment είναι μάλλον η καλύτερη επιλογή όσον αφορά την αυτονομία και τη χρήση, και το δίκτυο φορτιστών θα έχει επίσης βελτιωθεί μέχρι την παρουσίαση του μοντέλου.»

Σχετικά με την εξωτερική σχεδίαση του ηλεκτρικού B-SUV, ο εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε: «Θα σεβαστούμε το αίσθημα της οικογενειακής σχεδιαστικής ταυτότητας - έχουμε μερικά κοινά στοιχεία σε ολόκληρη τη γκάμα - όμως δεν θέλουμε να κάνουμε copy paste στα μοντέλα μας, γιατί κάθε κατηγορία έχει τη δική της προσωπικότητα, και οι πελάτες μας είναι διαφορετικοί σε ηλικία και προσδοκίες.»

Η κυκλοφορία ενός ηλεκτρικού μοντέλου σε μια ανερχόμενη κατηγορία θα βοηθήσει την Alfa Romeo να αυξήσει τις πωλήσεις της με στόχο τις 400.000 μονάδες το χρόνο, βελτιώνοντας παράλληλα τον μέσο όρο εκπομπών CO2. Ενδεικτικό είναι πως το 2019 η ιταλική φίρμα πούλησε στην Ευρώπη 54.365 αυτοκίνητα, μια μείωση άνω του 50% σε σχέση με το 2018.

*Η εικόνα είναι ψηφιακά επεξεργασμένη κατά προσέγγιση, καθώς δεν έχουμε ακόμα στοιχεία για το πως θα μοιάζει το ηλεκτρικό B-SUV.

[Πηγή: Autocar]

TAGS
node/39396

Škoda Octavia RS: Πρεμιέρα για τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου [video]

Εκτός από plug-in hybrid, η τέταρτη γενιά Škoda Octavia RS είναι διαθέσιμη και σε εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου.

Παρασκευή, 03 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Škoda Octavia RS: Πρεμιέρα για τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου [video]

Λίγους μήνες μετά από την πρεμιέρα του υβριδικού Octavia RS iV, η Škoda παρουσίασε τις αντίστοιχες εκδόσεις επιδόσεων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που φέρουν το έμβλημα RS, επιβεβαιώνοντας τις φήμες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους.

Η βενζινοκίνητη έκδοση του Octavia RS φορά τον υπερτροφοδοτούμενο 2.0 TSI με απόδοση 245 PS και 370 Nm (όπως στο VW Golf GTI), ο οποίος συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, είτε με αυτόματο DSG 7 σχέσεων. Η επιτάχυνση 0-100 km/h απαιτεί 6,7" και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 250 km/h.

Για όποιον προτιμά πετρέλαιο, υπάρχει η έκδοση με τον 2.0 TDI απόδοσης 200 PS και 400 Nm (όπως στο VW Golf GTD) που συνεργάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων ενώ είναι η μόνη που διατίθεται προαιρετικά και με σύστημα τετρακίνησης. Σε αυτή την περίπτωση, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 6,8" και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 243 km/h.

Skoda Octavia RS

Όσο για το Octavia RS iV που γνωρίζαμε ήδη από τον Μάρτιο, αυτό έχει υβριδικό σύστημα κίνησης (ίδιο με του VW Golf GTE) που συνδυάζει βενζινοκινητήρα 1.4 TSI με ηλεκτροκινητήρα και αυτόματο κιβώτιο DSG 6 σχέσεων. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 245 PS και τα 400 Nm ροπής επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,3" και τελική ταχύτητα 225 km/h. Η μπαταρία 13 kWh χαρίζει στο μοντέλο ηλεκτρική αυτονομία 60 km ανάμεσα σε κάθε φόρτιση, ενώ οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 30 g/km (μετρήσεις WLTP).

Και οι τρεις εκδόσεις συνδυάζονται με σπορ ανάρτηση (χαμηλωμένη κατά 15 mm στα TSI και TDI), και προαιρετικά με ενεργή ανάρτηση και το σύστημα Dynamic Chassis Control που αλλάζει τις ρυθμίσεις σε μια σειρά από παραμέτρους (ανάρτηση, κιβώτιο, τιμόνι κτλ). Επιπλέον, η έκδοση TSI έχει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης VAQ στον εμπρός άξονα για καλύτερη πρόσφυση. Όσο για τα φρένα, έχουμε δίσκους 340 mm εμπρός και 310 mm πίσω στο βενζινοκίνητο και το υβριδικό, και ελαφρώς μικρότερους στο πετρελαιοκίνητο.

Skoda Octavia RS Combi

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο: Νέο Škoda Octavia [video]

Αισθητικά, ανεξαρτήτως κινητήρα, το Octavia RS διαθέτει νέο αεροδυναμικό πακέτο. Στη μάσκα βρίσκουμε φώτα full LED Matrix, ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και φώτα ομίχλης, σπλίτερ και έμβλημα vRS στη γρίλια. Στο πίσω μέρος βρίσκουμε μια διακριτική αεροτομή, επιπλέον εσοχές στον προφυλακτήρα και ένα διαχύτη με μια κόκκινη διακοσμητική λωρίδα που φιλοξενεί δύο μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης.

Όλες οι λεπτομέρειες (γρίλια, εισαγωγές αέρα, καθρέφτες, πλαίσιο παραθύρων, επιγραφή Skoda, αεροτομή, διαχύτης κτλ) είναι βαμμένες σε μαύρη απόχρωση χαρίζοντας ένα "σκοτεινό" look στο Octavia. Επιπλέον, στο προφίλ ξεχωρίζουν οι ζάντες 18" (προαιρετικά 19") που κρύβουν πίσω τους κόκκινες δαγκάνες φρένων.

Skoda Octavia RS

Στο εσωτερικό βρίσκουμε σπορ καθίσματα με μαύρες υφασμάτινες επενδύσεις (προαιρετικά καθίσματα Ergo με δέρμα και Alcantara), ταμπλό με επένδυση από Alcantara, σπορ δερμάτινο τιμόνι με το έμβλημα vRS, paddles αλλαγής σχέσεων και αλουμινένια πεντάλ. Κατά τα άλλα βρίσκουμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit 10,25" και τη μεγάλη οθόνη αφής 10" στην κεντρική κονσόλα.

H Škoda δεν ανακοίνωσε τις τιμές για την γκάμα Octavia RS, οι οποίες αναμένεται να κυκλοφορήσουν μέσα στο έτος.

[Πηγή: Skoda]

node/39393

Dodge Durango SRT Hellcat: Το ισχυρότερο SUV στον κόσμο [video]

Το επταθέσιο SUV της Dodge απέκτησε έκδοση Hellcat με 720 PS!

Παρασκευή, 03 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Dodge Durango SRT Hellcat: Το ισχυρότερο SUV στον κόσμο [video]

Η Dodge παρουσίασε στις ΗΠΑ την ανανεωμένη γκάμα του Durango μαζί με την έκδοση SRT Hellcat που κερδίζει επάξια τον τίτλο του ισχυρότερου SUV παραγωγής στον κόσμο!

Κάτω από το καπό του Dodge Durango SRT Hellcat βρίσκεται ο supercharged V8 HEMI Hellcat κινητήρας με χωρητικότητα 6,2 λίτρων, που αποδίδει 720 PS και 875 Nm (όπως και στα Charger Hellcat και Challenger Hellcat). Το μοτέρ συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο TorqueFlite 8HP95 8 σχέσεων το οποίο στέλνει τη δύναμη και στους τέσσερις τροχούς.

Για να διαχειριστεί καλύτερα όλη αυτή τη δύναμη, το μοντέλο απέκτησε ειδικό στήσιμο της ενεργής ανάρτησης με σφιχτότερα αμορτισέρ, νέα ρύθμιση στην ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού, ισχυρότερα φρένα της Brembo (δίσκοι 400 mm με εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και δίσκοι 350 mm με ετραπίστονες πίσω), Launch Control και λειτουργίες οδήγησης Street, Sport, Track και Custom.

Σύμφωνα με την Dodge, το επταθέσιο SUV επιταχύνει από τα 0-97 km/h σε 3,5" και έχει τελική ταχύτητα 290 km/h. Παράλληλα, ολοκληρώνει το 1/4 του μιλίου σε 11,5" (!) ενώ έχει δυνατότητα ρυμούλκησης 3.946 kg.

Dodge Durango SRT Hellcat

Εξωτερικά, η ανανεωμένη γκάμα Durango απέκτησε ανασχεδισμένη μάσκα με νέα γρίλια και πιο μοντέρνα γραφικά LED στα φώτα και νέα σχέδια τροχών. Όσο για το SRT Hellcat, ξεχωρίζει από το σπλίτερ, τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα εμπρός (χωρίς φώτα ομίχλης), τις ρίγες που διατρέχουν όλο το αμάξωμα, τις εισαγωγές αέρα στο καπό, τη μεγαλύτερη αεροτομή, τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης και τις ζάντες 20" που φορούν ελαστικά Pirelli Scorpion Zero 295/45ZR20.

Στο εσωτερικό βρίσκουμε οθόνη αφής 10,1" με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Uconnect 5, νέο πίνακα οργάνων και νέες επενδύσεις στα σπορ καθίσματα, το ταμπλό και τις πόρτες.

Το  Dodge Durango SRT Hellcat θα είναι διαθέσιμο στις ΗΠΑ μόνο για το model year 2021, με τα βιβλία των παραγγελιών να ανοίγουν το φθινόπωρο και τις πρώτες παραδόσεις να είναι προγραμματισμένες για τις αρχές του έτους.
 

[Πηγή: FCA Group]