node/41261

Επίσημο: Νέο Hyundai IONIQ 5

H ηλεκτρική οικογένεια IONIQ της Hyundai, υποδέχεται το πρώτο της μέλος. Το εντυπωσιακό CUV IONIQ 5.

Το IONIQ 5, δεν είναι ένα ακόμη νέο μοντέλο στη γκάμα των Κορεατών. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο σταθμό, στην ιστορία της εταιρείας. Το πρώτο εξ’ ολοκλήρου ηλεκτρικό όχημα της Hyundai, σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και... πήρε σάρκα και οστά, ως γνήσιο EV μοντέλο. Η κορεατική φίρμα, έπειτα από χρόνια ερευνών, εξέλιξης και πακτωλό χρημάτων παρουσιάζει το πρώτο μέλος του νέου brand IONIQ, εγκαινιάζοντας έτσι, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη νέα εποχή που ανατέλλει στον όμιλο.

Το IONIQ 5, είναι μόνο η αρχή, αφού σύντομα η γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων της οικογένειας IONIQ,  θα εμπλουτιστεί με δύο ακόμα νέα οχήματα, το IONIQ 6 –η έκδοση παραγωγής ουσιαστικά του concept Prophecy, η οποία αναμένεται το 2022- και το IONIQ 7, το μεγάλο ηλεκτρικό SUV των Κορεατών, το οποίο θα λανσαριστεί επίσημα αρχές του 2024. Μέχρι τότε όμως, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή κι ας δούμε παρέα το βιογραφικό που συνοδεύει τον πατριάρχη των ηλεκτρικών οχημάτων της Hyundai, του IONIQ 5.

5

Η Hyundai, ανέφερε χαρακτηριστικά στην digital παρουσίαση του μοντέλου, ότι το IONIQ 5 έχει στο DNA του στοιχεία από το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής των Κορεατών, το Pony, του 1975. Και δεν αναφέρονταν μονάχα στο αισθητικό σκέλος. Με αυτόν τον τρόπο, οι άνθρωποι της Hyundai θέλησαν να τονίσουν το πόσο σημαντικό είναι για την εταιρεία το νέο ηλεκτρικό τους δημιούργημα και τι σημαίνει ουσιαστικά για το μέλλον ολόκληρου του ομίλου.

51

Αισθητικά, το IONIQ 5, ελάχιστες διαφορές έχει από το πρωτότυπο 45 EV Concept που γνωρίσαμε προ διετίας στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Αξίζουν πολλά μπράβο στους ντιζάινερς της φίρμας που τόλμησαν να ρίξουν ένα πρωτότυπο όχημα... στην παραγωγή. Η σιλουέτα του μοντέλου συνδυάζει σε ιδανικές αναλογίες το κομψό παρουσιαστικό, με το φουτουριστικό στιλ, με τα «space pixel» DRL φωτιστικά σώματα εμπρός/πίσω, τις αναδυόμενες χειρολαβές και τις 20άρες ζάντες, να περνούν αυτούσια από το concept car και στην έκδοση παραγωγής! Επίσης, το IONIQ 5 θα διατίθεται και με κάμερες αντί καθρεπτών σε όσες αγορές το επιτρέπει η νομοθεσία. 

52

Το νέο IONIQ 5 έχει μήκος 4.635 mm, πλάτος 1.890 mm και ύψος 1.605 mm. To πλέον εντυπωσιακό ωστόσο χαρακτηριστικό στο νέο δημιούργημα των Κορεατών είναι δίχως αμφιβολία, το μεταξόνιο του μοντέλου. Με 3.000 mm υπόσχεται ευρυχωρία στην καμπίνα ανώτερης κατηγορίας μοντέλου! Μιλώντας για την καμπίνα, η νέα EV πλατφόρμα (Electric-Global Modular Platform “E-GMP”) πάνω στην οποία χτίστηκε το IONIQ 5 έλυσε τα χέρια των σχεδιαστών της εταιρείας. Στην κυριολεξία όμως...

Οι διαθέσιμοι χώροι στο εσωτερικό για τους επιβάτες είναι εντυπωσιακοί, το πάτωμα είναι τελείως flat ευνοώντας τη διαρρύθμιση της καμπίνας, ενώ η κεντρική κονσόλα, που ονομάζεται Universal Island, έχει τη δυνατότητα να μετακινηθεί έως και κατά 140 χιλιοστά αυξάνοντας την πρακτικότητα στο θάλαμο των επιβατών. Ο δε χώρος φόρτωσης, προσφέρει υπό κανονικές συνθήκες 531 lt αποθηκευτικού όγκου δύναται όμως με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων να εκτοξευτεί στα 1,600 lt.

Στο πλαίσιο βέβαια της δημιουργίας ενός «πράσινου» οχήματος η Hyundai φρόντισε ώστε και τα υλικά που χρησιμοποιούνται στην καμπίνα να έχουν όσο το δυνατόν μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Αυτό σημαίνει πως χρησιμοποιούνται κατά κόρον ανακυκλώσιμα υλικά από πλαστικά μπουκάλια, νήματα κ.α., ενώ τα εμπρός καθίσματα ντύνονται με επένδυση επεξεργασμένου δέρματος. 

54

Το ταμπλό του IONIQ 5 διαθέτει dual cockpit, που σημαίνει πως φέρει δυο οθόνες, μία για τη  συνδεσιμότητα και μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, διαστάσεων 12 ιντσών, με γυάλινη κάλυψη στα πρότυπα της Mercedes-Benz… Επίσης, για πρώτη φορά το IONIQ 5 εφοδιάζεται με Head-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας (AR HUD), μετατρέποντας το παρμπρίζ σε οθόνη. Από την παλέτα των τεχνολογικών gadgets δε θα μπορούσαν φυσικά να απουσιάζουν συστήματα όπως το Highway Driving Assist 2, το Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), το Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), το Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) κ.α.

55

Ένα ακόμη highlight χαρακτηριστικό του νέου IONIQ 5, είναι δίχως αμφιβολία, η ηλιακή οροφή. Βελτιώνει της απόδοση του συστήματος, συλλέγοντας την ενέργεια από τον ήλιο, μεταφέροντας την στην μπαταρία για αύξηση της αυτονομίας, ενώ συγχρόνως χαρίζει και μια πιο ευχάριστη νότα στα ενδότερα της καμπίνας.

Για την κίνηση τώρα του μοντέλου, οι υποψήφιοι πελάτες του IONIQ 5 θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο μπαταριών, χωρητικότητας 58 και 72,6 kWh, καθώς και μέσα από δύο επιλογές ηλεκτροκινητήρων. Στην πρώτη περίπτωση, το αυτοκίνητο κινείται μόνο με τη συνδρομή του πίσω ηλεκτροκινητήρα και στη δεύτερη, προστίθεται ένα ακόμα ηλεκτρικό μοτέρ στον εμπρός άξονα. Ανεξάρτητα ποια θα είναι η επιλογή σας, η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 185 km/h.

 

57

Στην κορυφή των εκδόσεων, φιγουράρει η τετρακίνητη version, που συνδυάζεται με την μπαταρία 72,6 kWh (υπάρχει και έκδοση 77,4-kWh αποκλειστικά για τις ΗΠΑ) και αποδίδει συνολική ισχύ 225 kW (306 PS) και ροπή 605 Nm, επιταχύνοντας από στάση μέχρι τα πρώτα «100» σε χρόνο 5,2''. Στη δικίνητη version, με τους 218 PS (160 kW) και τα 350 Nm ροπής, το IONIQ 5 προσφέρει αυτονομία 480 km σε κύκλο μέτρησης WLTP. Στην περίπτωση χρήσης της μικρότερης μπαταρίας (58 kWh), η τετρακίνητη εκδοχή προσφέρει 173 kW (235 PS) και ροπή 605 Nm, ενώ η αντίστοιχη δικίνητη, 125 kW (170 PS) και ροπή 350 Nm.

Η νέα πλατφόρμα E-GMP, πέρα από τα οφέλη που προαναφέραμε, μπορεί επίσης να υποστηρίξει υποδομές φόρτισης 400 και 800 V, ενώ δύναται να λειτουργήσει και ως αμφίδρομος φορτιστής Vehicle to Load (V2L), επιτρέποντας χρήση ή φόρτιση ηλεκτρικών εξωτερικών συσκευών, όντας δηλαδή ένας έξτρα φορτιστής. Για τη φόρτιση του οχήματος σε φορτιστή 350 kW, απαιτούνται 18 λεπτά για το 80% της ενέργειας του. Το νέο IONIQ 5 αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα την εμπορική του σταδιοδρομία και πιθανότατα θα βρίσκεται στη χώρα μας μέσα στο καλοκαίρι.