node/12449

Επίσημο: Νέο Audi R8 2015 [update + νέο video]

Η Audi έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία και τις φωτογραφίες του ολοκαίνουργιου supercar της.

Με την πρώτη γενιά του R8, η Audi τάραξε για τα καλά τα νερά της κατηγορίας των supercars. Παρότι δεν είχε το «κασέ» των ακριβότερων ανταγωνιστών, κατάφερε όχι μόνο να σταθεί επάξια απέναντί τους αλλά να καθιερωθεί και ως ένα διασκεδαστικό στην οδήγηση supercar που ταυτόχρονα ήταν αρκετά πρακτικό για καθημερινή χρήση.

Σχεδιαστικά, το νέο R8 διατηρεί, εν πολλοίς, το look του προκατόχου του. Διαφέρει αρκετά ώστε να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως νέο μοντέλο χάρη στη νέα, μικρότερη σε διαστάσεις, εξαγωνική μάσκα, τις μεγάλες εισαγωγές αέρα και τα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα LED που, προαιρετικά, προσφέρονται και με τεχνολογία laser. Με μήκος 4,42 m, πλάτος 1,94 m και ύψος 1,24 m, το νέο R8 διαφέρουν ελάχιστα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Αν και οι υπεύθυνοι της Audi παραδέχονται ότι το R8 βασίζεται, ουσιαστικά, στην πλατφόρμα της Lamborghini Huracán, έχει φαρδύτερα μετατρόχια και μακρύτερο μεταξόνιο. Το πλαίσιο είναι, όπως και στο «αδελφό» ιταλικό supercar, ολοκαίνουργιο και η κατασκευή του συνδυάζει αλουμίνιο και ανθρακονήματα.

Η ακαμψία έχει αυξηθεί κατά 40%, το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και η ανάρτηση είναι με αλουμινένια διπλά ψαλίδια και στους τέσσερις τροχούς (19 ιντσών στάνταρ, 20 προαιρετικά)

Το υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης του πρώτου R8 έδωσε τη θέση του σε ηλεκτρομηχανικό και το χειροκίνητο κιβώτιο δεν είναι πλέον διαθέσιμο, αφού το νέο R8 προσφέρεται αποκλειστικά με το επτατάχυτο ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη S tronic.

Ο μοναδικός κινητήρας, τουλάχιστον στην αρχή, είναι ο ατμοσφαιρικός V10 διπλού (άμεσου και έμμεσου) ψεκασμού των 5,2 λίτρων σε δύο εκδόσεις: με 540 ίππους και 54,5 kgm για το «απλό» R8 V10 και 610 ίππους και 56,6 kgm για το V10 Plus. Και οι δύο έχουν ξηρό κάρτερ, ενώ η προσθήκη του συστήματος Cylinder On Demand (COD) που απενεργοποιεί τη μία από τις δύο πλευρές κυλίνδρων του V10 διακόπτοντας την ανάφλεξη και την παροχή καυσίμου και του start-stop μειώνουν την κατανάλωση κατά 10%.

Ακόμα και η βασική έκδοση προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις, με 0-100 km/h σε 3,5¨ και τελική 323 km/h, ενώ στο Plus τα αντίστοιχαα νούμερα είναι 3,2¨ και 330 km/h αντίστοιχα.

Η τετρακίνηση είναι πλήρως ανασχεδιασμένη. Στον εμπρός άξονα, ένας ηλεκτροϋδραυλικός πολύδισκος συμπλέκτης αντικαθιστά τον Visco του προκατόχου του και, ενώ υπό κανονικές συνθήκες όλη η ισχύς μεταδίδεται στον πίσω άξονα, ο οποίος διαθέτει μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το μοίρασμά της αναπροσαρμόζεται ανάλογα με την πρόσφυση, στέλνοντας ακόμα και το 100% της ισχύος μπορεί να σταλεί στους εμπρός τροχούς.

Μέσα, μία ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών αντικαθιστά τα αναλογικά όργανα του προηγούμενου μοντέλου, δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει την προβολή των «virtual» οργάνων ή του χάρτη του συστήματος πλοήγησης. Το σύστημα πολυμέσων ΜΜΙ ανήκει στον βασικό εξοπλισμό προσφέροντας συνδεσιμότητα με smartphones και δυνατότητα σύνδεσης στο internet.

Οι πωλήσεις του νέου Audi R8 θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι με το V10 να κοστίζει (στη Γερμανία) 165.000 ευρώ και το V10 Plus 187.400 ευρώ.

[Πηγή: Audi]




 

TAGS