Επίσημο: Ανανεωμένο Škoda Superb με υβριδική έκδοση

Η ναυαρχίδα της Škoda ανανεώνεται στα σημεία και εμπλουτίζει τη γκάμα της.

Η Škoda παρουσίασε την ανανεωμένη έκδοση της τρίτης γενιάς του Superb, το οποίο αποκτά φρεσκαρισμένη εμφάνιση, πιο αποδοτικούς κινητήρες, πιο πλούσιο εξοπλισμό ασφαλείας, νέα έκδοση iV (επαναφορτιζόμενο υβριδικό) και πακέτα εξοπλισμού Laurin & Klement (πολυτελής), και Sportline (σπορ).

Superb

Το Superb iV ξεκινά τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της Škoda και είναι το πρώτο υβριδικό μοντέλο με τα σήματα της τσέχικης φίρμας, χρησιμοποιώντας αρκετά από τα εξαρτήματα που είχαμε δει στο συγγενικό VW Passat GTE.

Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα συνολικής απόδοσης 218 PS (160 kW) αποτελείται από τον κινητήρα 1.4 TSI (115 kW) σε συνδυασμό με ένα ηλεκτρικό μοτέρ (85 kW) και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG 6 σχέσεων. Χάρη στην μπαταρία 13 kWh (37 Ah) που βρίσκεται κάτω από τον χώρο αποσκευών, η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 55km (WLTP) ενώ με γεμάτο το ντεπόζιτο βενζίνης των 50 λίτρων, η συνολική αυτονομία αγγίζει τα 850 km. Η φόρτιση διαρκεί 3 ώρες και 30 λεπτά (με φορτιστή 3,6 kW) ενώ η μπαταρία φορτίζει αυτόματα και κατά τη διάρκεια της οδήγησης μέσω του κινητήρα και του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

Το μοντέλο προσφέρει τρεις λειτουργίες οδήγησης Sport mode (σπορ), E-mode (ηλεκτρική) και Hybrid mode (υβριδική). Σύμφωνα με τη Škoda, οι εκπομπές ρύπων περιορίζονται στα 40 g/km. 

Superb iV

Σχεδιαστικά, η υβριδική έκδοση ξεχωρίζει από τα εμβλήματα, τη διαφορετική γρίλια και τον ελαφρώς διαφορετικό προφυλακτήρα. Για να γίνεται καλύτερα αντιληπτό από τους πεζούς και τους ποδηλάτες, το Superb iV εξοπλίζεται με σύστημα τεχνητού ήχου E-noise όταν βρίσκεται αποκλειστικά σε ηλεκτρική λειτουργία. Λόγω της μπαταρίας, ο χώρος αποσκευών του Superb iV διαμορφώνεται στα 485 λίτρα για το liftback και 510 λίτρα για το estate.

Η παραγωγή του Superb iV θα ξεκινήσει το φθινόπωρο, με τις πρώτες παραδόσεις να είναι προγραμματισμένες για τις αρχές του 2020.

Superb lk

Η ανανέωση της γκάμας του Superb εισάγει τα ενεργά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας full LED Matrix και ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες με νέους αεραγωγούς και λεπτομέρειες από χρώμιο που χαρίζουν στο μοντέλο μια πιο premium εμφάνιση και ελαφρώς μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις. 

Ο κορυφαίος για την κατηγορία χώρος αποσκευών φτάνει τα 625 λίτρα στο liftback και τα 660 λίτρα στο estate.

Σημαντικά αναβαθμισμένος είναι ο εξοπλισμός ασφαλείας του Superb που απέκτησε το σύστημα Predictive Cruise Control που ελέγχει αυτόματα την επιτάχυνση και την επιβράδυνση στον αυτοκινητόδρομο, και το Emergency Assist για δρόμους με πολλαπλές λωρίδες κυκλοφορίας που στρίβει αυτόματα το όχημα όταν εντοπίσει μια ενδεχόμενη σύγκρουση μπροστά του. Και τα δύο χρησιμοποιούν την κάμερα στο παρμπρίζ, τους αισθητήρες και το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης ώστε να παρακολουθούν διαρκώς τον περιβάλλοντα χώρο. Επιπλέον υπάρχουν τα συστήματα Lane Assist, Park Assist, Side Assist, Blind Spot Detect και Front Assist με Predictive Pedestrian Protection.

Η γκάμα των κινητήρων του ανανεωμένου Superb περιλαμβάνει έξι σύνολα προδιαγραφών Euro 6d‑TEMP:

  • 1.6 TDI 120 PS (αυτόματο DSG 7)
  • 2.0 TDI 150 PS (αυτόματο DSG 7 ή χειροκίνητο 6 σχέσεων)
  • 2.0 TDI 190 PS (αυτόματο DSG 7 και προαιρετική τετρακίνηση)
  • 1.5 TSI 150 PS (αυτόματο DSG 7 ή χειροκίνητο 6 σχέσεων)
  • 2.0 TSI 190 PS (αυτόματο DSG 7)
  • 2.0 TSI 272 PS (αυτόματο DSG 7 και στάνταρ τετρακίνηση)
     

Superb Sportline

Την γκάμα του Superb εμπλουτίζει και η έκδοση Sportline η οποία ξεχωρίζει από τη γρίλια σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα, τις μαύρες ζάντες Zenith 18" (προαιρετικά Vega ή Supernova 19"), τα full-LED φώτα, τις νέες εξωτερικές αποχρώσεις Crystal Black και Race Blue και τις επενδύσεις από δέρμα και Alcantara στα σπορ καθίσματα. Επιπλέον, τo Superb Sportline εξοπλίζεται με σπορ ανάρτηση που το φέρνει πιο κοντά στο έδαφος κατά 10mm. Το πακέτο Sportline είναι διαθέσιμο με όλους τους κινητήρες εκτός του βασικού 1.6 TDI, ενώ συνδυάζεται με αμάξωμα hatchback ή estate.

Ο πρόγονος του σημερινού Superb κυκλοφόρησε το 1934 όμως η πρώτη γενιά της σύγχρονης εκδοχής του μοντέλου παρουσιάστηκε το 2001, με τη δεύτερη να ακολουθεί το 2008 και την τρίτη το 2015. Συνολικά, η ναυαρχίδα της Škoda έχει πουλήσει μέχρι σήμερα πάνω από 3 εκατομμύρια μονάδες.