node/15401

Επίσημο: νέα Ferrari F12tdf με 780 PS

Η κορυφαία έκδοση της Ferrari F12 παίρνει το όνομά της από τον αγώνα Tour de France και θα παραχθεί σε 799 αντίτυπα.

Την είχαμε δει πρόσφατα σε κατασκοπευτικές φωτογραφίες ως F12 GTO, και σήμερα ήρθε η στιγμή να μας αποκαλυφθεί επίσημα. Η κορυφαία έκδοση της Ferrari F12, με προσανατολισμό τη χρήση σε πίστα, τελικά ονομάζεται F12tdf.

Η Ferrari F12tdf πήρε το όνομά της από το Tour de France, τον θρυλικό αγώνα αντοχής στον οποίο η Ferrari μεσουρανούσε τις δεκαετίες του ’50 και του ’60. Πιο επιτυχημένο μοντέλο της εκεί ήταν σίγουρα η 250 GT Berlinetta, με την οποία είχε κερδίσει τον αγώνα τέσσερις συνεχόμενες χρονιές. Ένα καλό αγωνιστικό για αυτές τις συνθήκες έπρεπε να είναι φυσικά πολύ γρήγορο αλλά και εύκολο στη χρήση, ώστε να μην εξουθενώσει τον οδηγό του στα εκατοντάδες χιλιόμετρα που είχε να διανύσει. Αυτό το πνεύμα μεταφέρεται τώρα στην F12tdf.

Κάτω από το καπό της βρίσκεται ο ατμοσφαιρικός V12 6,3 lt. της F12 Berlinetta, βελτιωμένος έτσι ώστε να αποδίδει 780 PS στις 8.500 rpm και 71,9 kgm στις 6.250 rpm. To κιβώτιο διπλού συμπλέκτη F1 DCT που στέλνει την κίνηση στους πίσω τροχούς έχει 6% κοντύτερες σχέσεις και είναι γρηγορότερο, κατά 30% στα ανεβάσματα και 40% στα κατεβάσματα. Ταυτόχρονα, αυστηρή δίαιτα σχεδόν σε κάθε τμήμα του αυτοκινήτου έχει μειώσει το βάρος κατά 110 kg. Έτσι το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 2,9’’, ενώ τα 200 km/h τα φτάνει σε 7,9’’. Τα φρένα προέρχονται κατευθείαν από τη LaFerrari, και σύμφωνα με την ιταλική φίρμα η F12tdf ακινητοποιείται από τα 100 km/h σε 30,5 m.

Σημαντική δουλειά έχει γίνει στον τομέα της αεροδυναμικής. Υπάρχει επίπεδο πάτωμα και ενεργός αεροδυναμικός διαχύτης πίσω, μεγαλύτερη και ωηλότερη πίσω αεροτομή, ενώ ούτε ένα πάνελ του αμαξώματος δεν έχει μεταφερθεί αυτούσιο από την F12 Berlinetta, αφού όλα έχουν επιπλέον αεραγωγούς. Έτσι η F12tdf πετυχαίνει downforce 230 kg στα 200 km/h, από 123 της Berlinetta.

Ενώ τα πίσω λάστιχα έχουν διατηρήσει τις διαστάσεις της F12 Berlinetta (315/35R20), τα εμπρός λάστιχα της tdf είναι φαρδύτερα κατά 20 mm (275/35R20). Αυτή η αλλαγή αυξάνει τόσο την πρόσφυση των εμπρός τροχών που θα έδινε ακραία υπερστροφική συμπεριφορά στο αυτοκίνητο, σύμφωνα με τη Ferrari, οπότε υιοθετήθηκε η λύση της ενεργητικής τετραδιεύθυνσης. Το σύστημα ονομάζεται Virtual Short Wheelbase και δουλεύει με λογική αντίστοιχη με της Porsche 911 GT3, χαρίζοντας ευελιξία στη χαμηλή ταχύτητα και σταθερότητα στα πολλά km/h.

Η νέα Ferrari F12tdf έγραψε στην πίστα του Fiorano 1’21’’, ρίχνοντας έτσι 2’’ στην F12 Berlinetta και 3’’ στον προκάτοχό της, την 599 GTO. Όσοι επιθυμούν να την αγοράσουν θα πρέπει να σπεύσουν, αφού θα παραχθούν μόνο 799 αυτοκίνητα, και ένα μεγάλο μέρος εξ αυτών έχει ήδη πουληθεί.

[Πηγή: Ferrari]

TAGS
node/39722

Η ανανεωμένη Porsche Panamera έκανε ρεκόρ στο Nürburgring

Η Porsche θα παρουσιάσει σύντομα την ανανεωμένη έκδοση της δεύτερης γενιάς Panamera - την ταχύτερη λιμουζίνα στην Πράσινη Κόλαση.

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Η ανανεωμένη Porsche Panamera έκανε ρεκόρ στο Nürburgring

Η Porsche ανακοίνωσε πως η επερχόμενη ανανεωμένη έκδοση της Panamera έσπασε το ρεκόρ της ταχύτερης λιμουζίνας (executive car) στην πίστα του Nürburgring με χρόνο 7:29.81.

Πίσω από το τιμόνι της ελαφρώς καμουφλαρισμένης Panamera αγνώστων λοιπών στοιχείων (αν και από τις εξατμίσεις εικάζουμε πως είναι η έκδοση Turbo) βρέθηκε ο οδηγός εξέλιξης Lars Kern που κάλυψε τα 20.832 m της πίστας στο ιδιαίτερα σεβαστό χρόνο των 7:29.81 - ιδιαίτερα αν λάβουμε υπόψην το βάρος και την κατηγορία του μοντέλου. Το ρεκόρ έγινε στις 24 Ιουλίου με εξωτερική θερμοκρασία 22ο Κελσίου και θερμοκρασία ασφάλτου 34ο Κελσίου. Το αυτοκίνητο είχε αγωνιστικό κάθισμα και ρολ κέιτζ για λόγους ασφαλείας όμως κατά τα άλλα βρισκόταν σε εργοστασιακή μορφή, με τα προαιρετικά ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 που εξελίχθηκαν αποκλειστικά για τη νέα Panamera.

«Οι βελτιώσεις στο στήσιμο και τον κινητήρα της νέας Panamera ήταν διαρκώς αντιληπτές κατά τη διάρκεια αυτού του γύρου σε μια πίστα που θεωρείται μια από τις πιο δύσκολες στον κόσμο. Συγκεκριμένα στα τμήματα Hatzenbach ή Bergwerk και Kesselchen, η νέα ρύθμιση του ηλεκτρομηχανικού συστήματος ελέγχου των κλίσεων ήταν αξιόπιστα αποδοτικό, χαρίζοντας στην Panamera απίστευτη σταθερότητα παρά τις ανωμαλίες στην επιφάνεια της πίστας. Στην Schwedenkreuz, το αυτοκίνητο επωφελήθηκε από το βελτιωμένο κράτημα και την αυξημένη πρόσφυση των νέων ελαστικών Michelin sports. Κατάφερα να πιάσω ταχύτητες στις στροφές που δεν θα πίστευα ότι είναι δυνατές με την Panamera.», δήλωσε ο Kern.

H σημερινή, δεύτερη γενιά (971) της Porsche Panamera παρουσιάστηκε το 2016. Τότε, ο ίδιος οδηγός με την Panamera Turbo είχε σημειώσει χρόνο 7:38:46 στην πίστα μήκους 20,6 km (χρονομετρήθηκε σε απόσταση 200 m μακρύτερη από το σημερινό μήκος). Η ανανεωμένη Panamera κάλυψε την αντίστοιχη διαδρομή σε 7:25:04, κάτι που την καθιστά περίπου 13" ταχύτερη από τον προκάτοχό της.

[Πηγή: Porsche]

node/39720
BMW M3 Touring MY2022

Η BMW επιβεβαιώνει την M3 Touring

Χρειάστηκαν σχεδόν 30 χρόνια για την BMW να διαβεί το Ρουβίκωνα: Είναι πλέον επίσημο, η M3 Touring θα δει το φως της παραγωγής. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται υπό εξέλιξη και θα φορέσει το μοτέρ S58 με 510 PS.

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Η BMW επιβεβαιώνει την M3 Touring

Κανένας πια δεν το θεωρούσε πιθανό, σε σημείο μάλιστα κάποιοι να σκέφτονται να φτιάξουν μια «δικιά» τους M3 Touring. Η BMW αρνιόταν εδώ και χρόνια, από καταβολής του μοντέλου, να φτιάξει μια στέισον M3, χωρίς να επικαλείται κάποια δικαιολογία που να ευσταθεί. Αλλά το 2020 είναι η χρονιά που οι φαν του Μονάχου, της M3 και του συγκεκριμένου τύπου αμαξώματος, μπορούν να βάλουν ένα «τικ» στο δελτίο με τα «αιτήματά» τους. Η BMW σήμερα επιβεβαίωσε τη φήμη στην οποία είχαμε αναφερθεί πριν από δύο ημέρες: Η M3 Touring βρίσκεται υπό εξέλιξη.

«Τι θα λέγατε για ένα πολύ μεγάλο, πολύ σπονδυλωτό χώρο αποσκευών σε ένα σπορ αυτοκίνητο υψηλής απόδοσης;» διερωτάται η BMW στο δελτίο Τύπου της. Οι πελάτες της κατηγορίας, που βρίσκονται κυρίως σε αγορές που ενδιαφέρονται για στέισον (Γερμανία, Ελβετία, Σκανδιναβία), θα αποκριθούν ότι είναι σαφώς ευχαριστημένοι, αλλά θα πρέπει και να είναι υπομονετικοί.

Προφανώς θα προσπεράσουμε το μοναδικό πρωτότυπο Touring της M3 E46 που κατασκευάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’00. Αυτή τη φορά, είμαστε εμπρός σε ένα μοντέλο παραγωγής που, ωστόσο, δεν λανσαριστεί εμπορικά πριν από το 2022. Μέχρι τότε, η BMW διασφαλίζει τον απαιτούμενο χρόνο για να λανσάρει τις νέες M3 και M4. Η M3 Touring θα μοιράζεται όμως τον κινητήρα με τα πιο κλασικά αδέρφια της, δηλαδή τη υφιστάμενη μονάδα S58 που υπάρχει ήδη κάτω από το καπό των X3 και X4 M, με 510 ίππους.