node/29829

Cupra Ateca: Το πρώτο μοντέλο παραγωγής της νέας σπορ υπομάρκας

Η νέα μάρκα μας συστήνεται με ένα σπορ SUV 300 ίππων, δύο πρωτότυπα, ένα αγωνιστικό κι ένα μοντέλο «μπόνους».

To Γενάρη, η SEAT ανακοίνωσε ότι η Cupra θα είναι μια ξεχωριστή μάρκα «για τους φαν της οδήγησης» που θα επικεντρωθεί σε σπορ εκδόσεις των μοντέλων της ισπανικής εταιρείας.

Σήμερα, σε μια ειδική εκδήλωση στη Βαρκελώνη, η νέα φίρμα αποκάλυψε το πρώτο της μοντέλο παραγωγής, το Cupra Ateca.

«Η Cupra είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τη SEAT, για τους πελάτες μας και για την επιχείρηση», σχολίασε ο πρόεδρος της SEAT, Luca de Meo. «Το όλο πρότζεκτ προέκυψε ως το όνειρο μιας ομάδας ανθρώπων που έψαχνε ένα τρόπο να κατακτήσει μια νέα ομάδα εραστών του αυτοκινήτου».

Η νεοσύστατη φίρμα λέει ότι το σπορ SUV είναι μοναδικό στην κατηγορία του, κάνοντας το Ateca ένα σχεδόν premium προϊόν. Το ισχυρότερο crossover στην ιστορία της SEAT χρησιμοποιεί έναν 2λιτρο βενζινοκινητήρα TSI με 300 ίππους, «έναν από τους τεχνολογικά πιο προηγμένους κινητήρες της αγοράς», που συνδυάζεται με ένα ειδικά εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο DSG, διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων.

Η ροπή μοιράζεται και στους 4 τροχούς μέσω ενός ενεργού συστήματος τετρακίνησης, που αναλύει τις οδηγικές συνθήκες σε πραγματικό χρόνο για να δώσει σε κάθε τροχό όσο δύναμη πρέπει. Η SEAT –ή μάλλον η Cupra– εξηγεί ότι το σύστημα παρακολουθεί την ταχύτητα του αυτοκινήτου, την ταχύτητα περιστροφής του κάθε τροχού, τη γωνία του τιμονιού και το στιλ οδήγησης ώστε να ρυθμίζει την παροχή της ροπής για τη βέλτιστη ελκτική πρόσφυση.

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές, το Cupra Ateca κάνει το 0-100 km/h σε 5,4” και μπορεί να φτάσει τα 245 km/h. To κινητήριο σύστημα μπορεί να ελέγχεται μέσω ενός επιλογέα οδηγικού προγράμματος, με επιλογές Normal, Sport, Individual, Snow, Off-Road και φυσικά Cupra. Το τελευταίο πρόγραμμα κάνει πιο γρήγορη την απόκριση του κινητήρα, τον ήχο του πιο σπορ, και σκληραίνει την ανάρτηση.

Η Cupra λανσάρει επίσης το πρώτο της αγωνιστικό αυτοκίνητο, το Cupra TCR (βλ. gallery). Πρόκειται ουσιαστικά για μια εξελιγμένη και ξαναβαφτισμένη έκδοση του αντίστοιχου SEAT Leon, που έχει φτιαχτεί για να πάρει μέρος στους αγώνες TCR του 2018.

Το πρωτότυπο Cupra Ibiza, που είδαμε μετά από διαρροή χθες, επίσης εκτίθεται στη Βαρκελώνη, μαζί με τη μελέτη για ένα Cupra Arona. H Cupra εξηγεί ότι αυτά τα πρωτότυπα δεν έχουν ακόμη πάρει το πράσινο φως για παραγωγή και είναι προς το παρόν απλώς «δυνατές σχεδιαστικές ασκήσεις».

Τέλος, η ισπανική εταιρεία παρουσιάζει και ένα Leon Cupra R ST, που θα εκτεθεί στο Σαλόνι της Γενεύης, το Μάρτη. Χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα με το Cupra Ateca, το ίδιο κιβώτιο DSG και την ενεργή τετρακίνηση.

[Πηγή: SEAT]

 

TAGS