BMW: Ντεμπούτο για την τεχνολογία eDrive

BMW: Ντεμπούτο για την τεχνολογία eDrive

To BMW eDrive ενσωματώνει υπό ένα τίτλο όλες τις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης, από τα μοντέλα της σειράς BWM i μέχρι τα μοντέλα plug in hybrid.

Με άλλα λόγια, το eDrive είναι η νέα αρχιτεκτονική που θα εξασφαλίζει ευελιξία στην καθημερινή μετακίνηση, περιορισμό των ρύπων, οικονομία στα έξοδα μετακίνησης, διατηρώντας υψηλό επίπεδο στην οδική συμπεριφορά και στην ποιότητα κατασκευής. Οι δυο νέες συμμετοχές στο πρόγραμμα χρήση ηλεκτροκίνησης της BMW είναι η 225xe και η 330e.

Παίρνοντας τη σκυτάλη από τα i3 και i8, το eDrive εκμεταλλεύεται τη μέχρι τώρα τεχνογνωσία από τη χρήση των μπαταριών, του ηλεκτροκινήτηρα (σύγχρονου τύπου) και των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου. Προχωράει όμως άλλο ένα βήμα, δίνοντας ευελιξία στον τρόπο μετάδοσης της κίνησης, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μοντέλου. Έτσι μπορεί υπό την ίδια αρχιτεκτονική να συνυπάρχουν ηλεκτροκινητήρας, 3κύλινδροι ή 4κύλινδροι κινητήρες, μετάδοσης στους εμπρός, στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς (είτε μέσω του xDrive είτε μέσω ηλεκτροκινητήρα). Όλα τα plug in hybrid μοντέλα θα έχουν τη δυνατότητα της κίνησης με αποκλειστική χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, έστω και με περιορισμένη μέγιστη ταχύτητα και αυτονομία. Επίσης, στα ήδη γνωστά προγράμματα λειτουργίας SPORT, COMFORT και ECO PRO που βρίσκουμε σε όλες τις BMW, προστίθενται τα AUTO eDrive, MAX eDrive και SAVE BATTERY.
 
Στο προκείμενο, τα δυο νέα μοντέλα που κάνουν ντεμπούτο μερικές μέρες πριν από την έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, προσθέτουν από μια plug in hybrid έκδοση στην γκάμα της Σειράς 2 Active Tourer και της Σειράς 3
 
Η BMW 225xe χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο κινητήρας 1.5 λίτρων της σειράς TwinPower Turbo ισχύος 136 ίππων σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα 88 ίππων. Η συνδυασμένη ισχύς φτάνει τους 224 ίππους, με μέγιστη ροπή 39,2 kgm. Σύμφωνα με τη BMW, η 225xe επιταχύνει μέχρι τα 100 km/h σε 6,7”, έχει μέση κατανάλωση 2,1 lt/100km και εκπομπές CO2 στα 49 g/km. Όλα αυτά, διατηρώντας αυτούσιο το χαρακτήρα, την πρακτικότητα και την ευρυχωρία της Active Tourer, με χώρο αποσκευών σταθερά στα 400 λίτρα. Οι μπαταρίες έχουν χωρητικότητα 7,7 kWh και είναι τοποθετημένες κατά μήκος του πατώματος και κάτω από το πίσω κάθισμα. Με αποκλειστική χρήση του ηλεκτρικού κινητήρα η μέγιστη ταχύτητα είναι 125 km/h ενώ η αυτονομία φτάνει τα 41 km. Ο χρόνος φόρτισης σε απλή παροχή ρεύματος είναι 3 ώρες και 15 λεπτά, ενώ με το BMW i Wallbox η διάρκεια μειώνεται στις 2 ώρες και 15 λεπτά. 
 
Η BMW 330e συνδυάζει τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα με τον 2λιτρο τετρακύλινδρο της σειράς TwinPower Turbo, ισχύος 184 ίππων. Η συνδυασμένη ισχύς είναι 252 ίπποι, με μέγιστη συνδυασμένη ροπή 42,8 kgm. Το πλεονέκτημα του eDrive είναι περισσότερο εμφανές στη διαθέσιμη ροπή, αφού να προσφέρει σταθερά 10,2 kgm, ενώ για μικρά χρονικά διαστήματα μπορεί να δώσει έως και 25,5 kgm. Η 330e επιταχύνει σε 6,1” μέχρι τα 100 km/h, έχει μέση κατανάλωση 2,1 lt/100km και εκπέμπει CO2 49 g/km. Η συνολική αυτονομία φτάνει τα 600 km, ενώ με αποκλειστική χρήση της ενέργειας στις μπαταρίες (μέγιστη χωρητικότητα 7,6 kWh) περιορίζεται στα 40 km. Τα δεδομένα για το χρόνο φόρτισης είναι ακριβώς ίδια με αυτά της 225xe παραπάνω. 
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube