node/35134

Audi S4: Και αυτό αποκλειστικά με ντίζελ V6 TDI

Όπως και τα μεγάλα αδέλφια του, το S4 χρησιμοποιεί πλέον αποκλειστικά μοτέρ τουρμποντίζελ: 3.0 V6 TDI με 347 άλογα και mild hybrid.

H επιδημία TDI στην οικογένεια των σπορ Audi προσέβαλε όλα τα μοντέλα. Ύστερα από τα S6/S7 και S5, ήρθε η σειρά του S4 να καταργήσει το βενζινοκινητήρα προς χάριν ενός τουρμποντίζελ.

Σημειώνεται ότι προς το παρόν, το Ingolstadt δεν έχει επισημοποιήσει τα νέα με δελτίο Τύπου, αλλά το δελτίο δεδομένων έχει ήδη δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα του Γερμανού κατασκευαστή. Υπάρχει όμως κάτι που μας εκπλήσσει: Η έκδοση αυτή κάνει την εμφάνισή της λίγες εβδομάδες πριν από την παρουσίαση της ανασχεδιασμένης οικογένειας Α4.

Σύμφωνα με αυτό το τεχνικό δελτίο λοιπόν, το S4 χρησιμοποιεί τον 3λιτρο V6 TDI της εταιρείας που αποδίδει 347 άλογα και μέγιστη ροπή 700 Nm, μεταξύ 2.500 και 3.100 rpm. Το μοτέρ συνδυάζεται με αυτόματο 8άρι κιβώτιο τύπου tiptronic και τετρακίνηση quattro. Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h και χρειάζεται 4,8” για να πιάσει τα 100 km/h από στάση. Να θυμίσουμε ότι οι εργοστασιακές τιμές για το βενζινοκίνητο S4 ήταν 4,7” για την μπερλίνα και 4,9” για το Avant.

Ο 3.0 V6 TDI όμως υποβοηθείται από ένα ηλεκτρικό τούρμπο που αναλαμβάνει την υποστήριξη του κλασικού τούρμπο στις χαμηλές στροφές. Υπάρχει επίσης μια ελαφριά υβριδική υποβοήθηση μέσω της μίζας-εναλλάκτη που επιτρέπει την εξοικονόμηση καυσίμου (η λειτουργία stop/start σβήνει για περισσότερη ώρα τον TDI ), ενώ παρέχει μικρό συμπλήρωμα ισχύος χάρη στην ενέργεια που αποθηκεύεται σε μια μικρή μπαταρία.

Το πλεονέκτημα του TDI είναι η πιστοποίηση των εκπομπών CO2 σε χαμηλότερο επίπεδο σε σχέση με το προηγούμενο μοτέρ TFSI των 354 PS. Έτσι οι νέες τιμές έπεσαν στα 161-163 g/km από τα 166. Όσον αφορά την κατανάλωση, το εργοστάσιο δίνει για μικτό κύκλο μέση τιμή 6,2 lτ/100 km -ο TFSI ήταν για την ίδια μέτρηση στα 7,3 lt.