
Από €27.750 στην Ελλάδα η Mercedes-Benz CLA

«Στα επόμενα 7 χρόνια, η Mercedes-Benz θα παρουσιάσει 30 νέα μοντέλα, με τα 13 από αυτά να μην αντικαθιστούν κάποιο προϋπάρχον αλλά να είναι ολοκαίνουργια». Έτσι έκλεισε την ομιλία που συνόδευσε τα αποκαλυπτήρια της νέας E-Class στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ, ο CEO της Daimler AG, Dieter Zetsche.
Το πρώτο από αυτά είναι η CLA, που είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά σε μια παρουσίαση που έλαβε χώρα λίγες ώρες πριν ανοίξει η έκθεση. Πρόκειται για ένα 4θυρο κουπέ μήκους 4,63 m που χρησιμοποιεί το πάτωμα των Α και B-Class. Η σχεδίασή του είναι σαγηνευτική, ειδικά στο πίσω μέρος. Εκτός από πανέμορφη, είναι και ιδιαίτερα αεροδυναμική, αφού με συντελεστή Cd που φτάνει το 0,22 για τις εκδόσεις BlueEFFICIENCY (0,23 για τις υπόλοιπες), είναι το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο παραγωγής. Το εσωτερικό του είναι κατά βάσει εκείνο της A-Class, μόνο που το πίσω κάθισμα είναι -κατά τη Mercedes-Benz- 2+1 θέσεων και το πορτμπαγκάζ μεγαλύτερο. Το τελευταίο, με χωρητικότητα 470 lt υπολείπεται μόλις 5 λίτρων του πορτμπαγκάζ της μεγαλύτερης C-Class.
Η Mercedes-Benz έχει προικίσει το νέο της «μωρό» όπως το αποκαλεί, με μπόλικη τεχνολογία. Σε πρώτο χρόνο τουλάχιστον, το ενδιαφέρουν κεντρίζει ο 1.600άρης τούρμπο κινητήρας των 122 (CLA 180) και 156 (CLΑ 200) ίππων, που διαθέτει όχι μόνο άμεσο ψεκασμό αλλά και μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής. Παράλληλα θα διατίθενται ο 2λιτρος τούρμπο βενζινοκινητήρας (CLΑ 250) των 211 ίππων καθώς και ο τουρμποντίζελ 2.1 (CLΑ 220 CDI) των 170 ίππων. Αργότερα μέσα στο 2013 θα ακολουθήσει η 1.800άρα CLA 200 CDI των 136 ίππων και μέσα στο 2014 η βασική 1.500άρα CLA 180 CDI των 109 ίππων.
Ένα πολύ σημαντικό νέο είναι η ύπαρξη ενός ολοκαίνουργιου συστήματος τετρακίνησης στον προαιρετικό εξοπλισμό της CLA. Είναι η πρώτη φορά που διατίθεται σύστημα 4MATIC σε προσθιοκίνητη πλατφόρμα της Mercedes-Benz, ανοίγοντας το δρόμο και για την κορυφαία A45 AMG. Γι’ αυτό φροντίζει ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης που κατανέμει τη ροπή εμπρός-πίσω ανάλογα με τις ανάγκες. Όπως και τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν το ίδιο πάτωμα, υπάρχουν δύο προτάσεις στη ρύθμιση πλαισίου και ανάρτησης που μπορείς να διαλέξεις, η άνετη και η σπορ.
Είναι περιττό να αναφέρουμε ότι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας ασφάλειας δίνει το «παρών», με σύστημα που προειδοποιεί για τον κίνδυνο μιας σύγκρουσης και –προαιρετικά- φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο (από τα 7 km/h κι επάνω) για να την αποτρέψει.
Οι παραγγελίες για την CLA έχουν ήδη ξεκινήσει και τα πρώτα αυτοκίνητα στην Ελλάδα θα φτάσουν στο τέλος Απριλίου. Η τιμή για την CLA 180 των 122 ίππων θα ξεκινάει από τα περίπου 27.750 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της απόσυρσης, με πλουσιότερο βασικό εξοπλισμό από την A-Class.