
Ακόμα και ηλεκτρικό, το Mazda MX-5 θα στρίβει! Λένε οι πατέντες!
Παρότι ηλεκτρικό, το επόμενο Mazda MX-5 υπόσχεται να διατηρήσει την ελαφριά κατασκευή, την ευελιξία και την αυθεντική οδηγική απόλαυση, με πατενταρισμένες καινοτομίες που εξασφαλίζουν ισορροπία, επιδόσεις και πιστή αίσθηση ρόουντστερ.


Έχοντας γίνει το αρχέτυπο του απλού, ελαφριού και ευέλικτου ρόουντστερ, το Mazda MX-5 ετοιμάζεται για την αναπόφευκτη μετάβασή του στην ηλεκτροκίνηση. Όπου το MX-5 θα παραμένει με τη δυναμική που ξέρουμε.
Όταν λανσαρίστηκε το 1989, το Mazda MX-5 είχε την φιλοδοξία να αναβιώσει την παράδοση των μικρών ρόουντστερ που ήταν για χρόνια βρετανική ειδικότητα. Μια φιλοδοξία που τότε είχε προκαλέσει χαμόγελα. Όμως, τέσσερις γενιές αργότερα, το MX-5 έχει γίνει πραγματική εικόνα-σύμβολο, παραμένοντας η μοναδική πρόταση του είδους από έναν μεγάλο κατασκευαστή. Παρά την πτώση της αγοράς των κάμπριο/ρόουντστερ, η ιαπωνική εταιρεία σκοπεύει να συνεχίσει την πορεία του μοντέλου.
Μέσα από τις τελευταίες πατέντες της, η Hiroshima πιθανότατα αποκάλυψε μέρος της μεθόδου της για να διατηρήσει αναλλοίωτα τα χαρακτηριστικά του Mazda MX-5 στην ηλεκτρική εποχή
Η πέμπτη γενιά αναμένεται προς το τέλος της δεκαετίας. Θα πρόκειται για ένα μοντέλο με πολλαπλές επιλογές κίνησης: Θερμικό κινητήρα (με διατήρηση του χειροκίνητου κιβωτίου) και ηλεκτρική έκδοση.
Σε αντίθεση με το MG Cyberster που ακολουθεί πιστά τη συνήθη ηλεκτρική αρχιτεκτονική (μπαταρία στο δάπεδο), το μελλοντικό ηλεκτρικό Mazda MX-5 δεν θα χρησιμοποιεί μπαταρία κάτω από το πάτωμα. Σύμφωνα με τις τελευταίες πατέντες, η μπαταρία θα είναι κατανεμημένη σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου, έτσι ώστε να διατηρείται η ισορροπία της μάζας, να χαμηλώνει το κέντρο βάρους και να παραμένει κόμπακτ το αυτοκίνητο, παρά τις αυξημένες διαστάσεις που επιβάλλουν οι μεγάλες μπαταρίες. Να σημειωθεί ότι το σημερινό MX-5 ND έχει μήκος κάτω από τέσσερα μέτρα και μεταξόνιο μόλις 2,31 m -62 και 38 πόντους μικρότερα αντίστοιχα σε σχέση με το ηλεκτρικό ρόουντστερ από την Κίνα. Επίσης, ζυγίζει σχεδόν έναν τόνο λιγότερο.
Το μεγαλύτερο μέρος της μπαταρίας θα τοποθετηθεί κεντρικά, στον άξονα μετάδοσης και κάτω από το εμπρός καπό. Ένα τμήμα θα βρίσκεται εμπρός, από τη μεριά του συνοδηγού, λειτουργώντας ως αντίβαρο όταν το MX-5 οδηγείται χωρίς επιβάτη. Τέλος, δύο μονάδες θα τοποθετηθούν στο πίσω μέρος για να εξισορροπηθεί η μάζα. Ο ηλεκτροκινητήρας θα βρίσκεται στον άξονα μετάδοσης, δηλαδή εμπρός από τον πίσω άξονα, διατηρώντας το αυτοκίνητο ως καθαρόαιμο πισωκίνητο. Δεν προβλέπεται διπλός ή τριπλός κινητήρας. Η λιτότητα παραμένει βασική αρχή.
Ποιο είναι το νέο; Ένα ακόμη προβλεπόμενο στοιχείο για την επόμενη γενιά του Mazda MX-5 είναι η πιθανή προσθήκη μιας πραγματικής έκδοσης κουπέ που θα διατεθεί παράλληλα με το κλασικό καθαρόαιμο με υφασμάτινη (και πάντα χειροκίνητη) οροφή.