
Μπαταρίες: Οι δύο κινεζικοί κολοσσοί που συνεχίζουν να κυριαρχούν παγκοσμίως
CATL και BYD εξακολουθούν να διατηρούν πάνω από το 55% της παγκόσμιας αγοράς, αφήνοντας τον ανταγωνισμό μακριά, παρά την αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.


Οι χρονιές περνούν, αλλά η κυριαρχία των κινεζικών CATL και BYD στην παγκόσμια αγορά μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένει αδιαμφισβήτητη.
Κατά το πρώτο 6μηνο του 2025, η CATL κατέλαβε το 37,9% της αγοράς, ενώ η BYD έφτασε το 17,8%. Σε απόλυτους αριθμούς, οι δύο κολοσσοί παρέδωσαν συνολικά 280,8 GWh μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσα στο 6μηνο, εξασφαλίζοντας μερίδιο αγοράς 55,7%. Ο ανταγωνισμός, αν και ενισχυμένος από τη γενική αύξηση της ζήτησης, αδυνατεί να πλησιάσει.
Παρά την όρεξη για παγκόσμια ζήτηση, η μάχη στις μπαταρίες εξακολουθεί να κυριαρχείται σε μεγάλο βαθμό από το ίδιο κινεζικό δίδυμο
Η συνολική παγκόσμια παραγωγή αυξήθηκε κατά 37,3% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 504,4 GWh, χωρίς όμως να μειώσει τη διαφορά μεταξύ των ηγετών της αγοράς και των υπολοίπων. Η CATL διατήρησε την πρώτη θέση με 190,9 GWh, σημειώνοντας αύξηση 37,9%, αν και με ελαφρώς μειωμένο ποσοστό επί του συνόλου.
Η BYD, η οποία κατασκευάζει τόσο μπαταρίες όσο και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συνέχισε την ανοδική της πορεία, αυξάνοντας τις παραδόσεις της κατά 58,4%, φτάνοντας τα 89,9 GWh. Έτσι, ενίσχυσε το μερίδιό της στο 17,8%.
Η LG, αν και παραμένει στην τρίτη θέση, είδε το μερίδιό της να μειώνεται από 12,3% σε 9,4%. Πίσω τους, ο ανταγωνισμός ασθμαίνει: Οι CALB, SK On, Panasonic, Gotion και οι άλλες μοιράζονται τα ψίχουλα. Καμία από αυτές δεν καταφέρνει να κερδίσει μερίδιο αγοράς άνω του 5%.
Αυτή η κατάσταση επιβεβαιώνει ότι, παρά την όρεξη για παγκόσμια ζήτηση, η μάχη των μπαταριών εξακολουθεί να κυριαρχείται σε μεγάλο βαθμό από το ίδιο κινεζικό δίδυμο.