MotoGP Γαλλίας: Ο Marquez και η 300άρα της Honda

O Marc Marquez χάρισε με άνεση στη Honda την 300ή νίκη της στη μεγάλη κατηγορία.

Η νίκη στο Le Mans είναι η τρίτη φετινή του Ισπανού, που αύξησε και πάλι τη βαθμολογική του διαφορά στο πρωτάθλημα.

Ο Marquez, που ξεκίνησε από την pole position, απέκρουσε αρχικά τις επιθέσεις των αναβατών της Ducati, Danilo Petrucci και Jack Miller, πριν πάρει τον έλεγχο του αγώνα και «ταξιδέψει» προς τη δεύτερη στη σειρά νίκη του στο La Mans και την 300ή της Honda σε MotoGP και GP500.

Ο Petrucci διεκδίκησε την 1η θέση στο ξεκίνημα του αγώνα, πηγαίνοντας πλάι-πλάι με τον Marquez στη Στροφή 1, πριν ο Ισπανός ξαναπεράσει μπροστά από την εσωτερική του σικέιν. Ο Petrucci ξαναδοκίμασε στον επόμενο γύρο, αλλά και πάλι δεν μπόρεσε να κρατηθεί μπροστά, ενώ στη συνέχεια έκανε λαθάκια που τον έριξαν στην 5η θέση.

Ο Marquez πάντως δεν κατάφερε να ξεφύγει από νωρίς, καθώς ο Miller με την Pramac Ducati τον έφτασε και τον πέρασε στον 5ο γύρο. Όμως ο Ισπανός ξαναπέρασε μπροστά στον μεθεπόμενο γύρο, βουτώντας από την εσωτερική του Αυστραλού στο εσάκι Dunlop και όντας έτοιμος να αποκρούσει την αντεπίθεσή του στη La Chapelle. O Miller άνοιξε τη γραμμή του και παρέδωσε ξανά την 1η θέση στον αναβάτη της Honda.

MotoGP Γαλλίας 2019

Από το σημείο αυτό κι έπειτα, ο Marquez άρχισε να δείχνει την ανωτερότητά του, κάνοντας μια σειρά από πολύ γρήγορους γύρους και ανοίγοντας διαφορά ενός δευτερολέπτου από τον Miller στα μισά του αγώνα.

Ο Andrea Dovizioso, που είχε πέσει 7ος μετά την εκκίνηση αλλά ανέβηκε στη συνέχεια, ήταν πλέον στην ουρά του Miller και τον πέρασε όταν ο Αυστραλός άνοιξε τη γραμμή του στη στροφή του Μουσείου. Όμως ο Ιταλός της εργοστασιακής Ducati ήταν ήδη 3” πίσω από τον Marquez και δεν έδειξε να έχει την ταχύτητα για να τον κυνηγήσει. Αντίθετα, βρέθηκε να απειλείται σοβαρά από τον team-mate του, τον Petrucci.

Πέντε γύρους πριν το τέλος, ο “Petrux” προσπάθησε να περάσει από την εσωτερική τον Dovi στην είσοδο του σικέιν Dunlop, όμως άνοιξε τη γραμμή του κι ο Dovizioso ξαναπέρασε μπροστά. Ξαναπροσπάθησε στην αριστερή του Μουσείου, στον επόμενο γύρο, αλλά και πάλι ο Dovi κρατήθηκε μπροστά. Ο «ιπτάμενος αστυνομικός» συνέχισε να πιέζει μέχρι το τέλος, τερματίζοντας 0,158” πίσω από τον team-mate του κι εξασφαλίζοντας το πρώτο του βάθρο ως εργοστασιακός αναβάτης.

Ο Miller τερμάτισε 4ος, αποκρούοντας την επίθεση του Valentino Rossi στους τελευταίους γύρους. Ο Maverick Viñales, με την άλλη εργοστασιακή Yamaha, είχε πέσει αρχικά στη 14η θέση και δεν είχε ανέβει σημαντικά στην κατάταξη όταν τον έριξε ο «ρούκι» Pecco Bagnaia χτυπώντας τον από πίσω στη Στροφή 12 του 7ου γύρου.

Εκπληκτικό αγώνα έκανε ο Pol Espargaro με την πολύ βελτιωμένη ΚΤΜ. Ο Ισπανός έκανε γρήγορη εκκίνηση, μπήκε στην πεντάδα και τελικά κατέκτησε την 6η θέση, το καλύτερο αποτέλεσμα μέχρι τώρα στο στεγνό για την αυστριακή φίρμα – και μάλιστα λιγότερο από 6” πίσω από τον  νικητή!

Ο Franco Morbidelli (Petronas Yamaha) δεν μπόρεσε να απειλήσει τον Espargaro και συμβιβάστηκε με την 7η θέση, ενώ ο team-mate του, ο εντυπωσιακός «ρούκι» Fabio Quartararo, μετά από μία κακή εκκίνηση κι ένα λάθος στον 3ο γύρο, ανέβηκε θεαματικά για να τερματίσει ακριβώς πίσω του, στην 8η θέση και με τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. 

Ο Quartararo πέρασε και τον Cal Crutchlow (LCR Honda), ρίχνοντάς τον στη 9η θέση, μπροστά από τον Alex Rins που είχε ξεκινήσει μόλις 19ος με την εργοστασιακή Suzuki. Ο Rins μπήκε στη δεκάδα περνώντας στο τέλος και τον Jorge Lorenzo, που πάντως εμφανίστηκε ελαφρά βελτιωμένος πάνω στη δεύτερη εργοστασιακή Honda.

Ο άλλος αναβάτης της Suzuki, o Joan Mir, έπεσε στο γύρο προθέρμανσης, προσπαθώντας να αποφύγει τον Karel Abraham (Avintia Ducati) που είχε πέσει μπροστά του. Και οι δύο ξεκίνησαν τον αγώνα από το pit-lane με τις εφεδρικές τους μοτοσικλέτες, αλλά ο Τσέχος πήρε μαύρη σημαία επειδή ξαναμπήκε στην πίστα αφότου είχε περάσει ο πρώτος.

Οι Tito Rabat (Avintia Ducati) και Andrea Iannone (Aprilia) εγκατέλειψαν, ενώ ο Takaaki Nakagami (LCR Honda) έπεσε ενώ ήταν στη 12η θέση.

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ MOTOGP ΓΑΛΛΙΑΣ ΣΤΟ LE MANS

Θ.

ΑΝΑΒΑΤΗΣ

ΟΜΑΔΑ

ΜΟΤ/ΤΑ

ΓΥΡΟΙ

ΧΡ./ΔΙΑΦ.

1

Marc Marquez

Honda

Honda

27

41m53.647s

2

Andrea Dovizioso

Ducati

Ducati

27

1.984s

3

Danilo Petrucci

Ducati

Ducati

27

2.142s

4

Jack Miller

Pramac Ducati

Ducati

27

2.940s

5

Valentino Rossi

Yamaha

Yamaha

27

3.053s

6

Pol Espargaro

KTM

KTM

27

5.935s

7

Franco Morbidelli

Petronas Yamaha

Yamaha

27

7.187s

8

Fabio Quartararo

Petronas Yamaha

Yamaha

27

8.439s

9

Cal Crutchlow

LCR Honda

Honda

27

9.853s

10

Alex Rins

Suzuki

Suzuki

27

13.709s

11

Jorge Lorenzo

Honda

Honda

27

15.003s

12

Aleix Espargaro

Aprilia

Aprilia

27

29.512s

13

Johann Zarco

KTM

KTM

27

33.061s

14

Hafizh Syahrin

Tech3 KTM

KTM

27

35.481s

15

Miguel Oliveira

Tech3 KTM

KTM

27

36.044s

16

Joan Mir

Suzuki

Suzuki

26

1 γύρος

-

Takaaki Nakagami

LCR Honda

Honda

18

Πτώση

-

Andrea Iannone

Aprilia

Aprilia

9

Εγκατ.

-

Maverick Viñales

Yamaha

Yamaha

6

Πτώση

-

Francesco Bagnaia

Pramac Ducati

Ducati

6

Πτώση

-

Karel Abraham

Avintia Ducati

Ducati

5

Ακύρωση

-

Tito Rabat

Avintia Ducati

Ducati

2

Εγκατ.

H ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

POS

RIDER

ΒΑΘΜΟΙ

1

Marc Marquez

95

2

Andrea Dovizioso

87

3

Alex Rins

75

4

Valentino Rossi

72

5

Danilo Petrucci

57

6

Jack Miller

42

7

Cal Crutchlow

34

8

Franco Morbidelli

34

9

Pol Espargaro

31

10

Maverick Viñales

30

11

Takaaki Nakagami

29

12

Fabio Quartararo

25

13

Aleix Espargaro

22

14

Jorge Lorenzo

16

15

Johann Zarco

10

16

Francesco Bagnaia

9

17

Joan Mir

8

18

Miguel Oliveira

8

19

Stefan Bradl

6

20

Andrea Iannone

6

21

Hafizh Syahrin

2

22

Tito Rabat

2

23

Karel Abraham

0

24

Bradley Smith

0