node/34768

MotoGP Αργεντινής: Ο Marquez κονκισταδόρ!

Ο Marc Marquez ήταν σε δικό του αγώνα στην πίστα Termas de Rio Hondo, κατακτώντας με άνεση την πρώτη του φετινή νίκη. Δεύτερος ο Rossi.

Παρότι έκοψε ρυθμό στο τέλος, ο Marquez τερμάτισε σχεδόν 10” μπροστά από τον Valentino Rossi, που νίκησε στα ίσια τον Andrea Dovizioso στον τελευταίο γύρο.

Ο Marquez έκανε την τέλεια εκκίνηση από την pole position για να ξεφύγει αμέσως, ανοίγοντας μια διαφορά 1” από τον Rossi στον πρώτο γύρο. Στη συνέχεια ο πρωταθλητής ακολούθησε ένα δαιμονισμένο ρυθμό, αφήνοντας τους άλλους  σχεδόν ένα δευτερόλεπτο πίσω σε κάθε γύρο.

Στον 10ο από τους 25 γύρους ο Marquez ήταν ήδη 7” μπροστά και στη συνέχεια άνοιξε την ψαλίδα μέχρι τα 12”, πριν κόψει λίγο στο τέλος για να τερματίσει με διαφορά 9,8” και να πάρει την τρίτη του νίκη στην πίστα Termas de Rio Hondo.

Πολύ πίσω από τον σούπερσταρ της Honda σχηματίστηκε μια σειρά από 8 αναβάτες, αλλά η μάχη για τη 2η θέση έγινε ουσιαστικά ανάμεσα στον Valentino με τη Yamaha και τον Dovizioso με την Ducati. Ο Rossi άνοιξε τη γραμμή του στην Κ5 του 7ου γύρου, αλλά ξαναπήρε τη θέση στον επόμενο γύρο. Ο Dovi ξαναπέρασε τον συμπατριώτη του στον 13ο γύρο, όμως δεν μπόρεσε να του ξεφύγει και, έχοντας -όπως είπε- διαλέξει λάθος πίσω λάστιχο, τον είδε να τον περνά στην Κ7 του τελευταίου γύρου και δεν είχε τρόπο να απαντήσει.

Μεγάλη μάχη έγινε για την 4η θέση ανάμεσα στον Jack Miller (Pramac Ducati), τον Alex Rins, που είχε ανέβει από τη 16η θέση με τη Suzuki, και τον Danilo Petrucci με την εργοστασιακή Ducati. Τελικά ο Αυστραλός πέρασε στο τέλος τον Rins και τον Petrucci, και οι τρεις τους τερμάτισαν με αυτή τη σειρά.

Ο team-mate του Rossi, o Maverick Vinales, ξεκίνησε άσχημα από τη 2η θέση της εκκίνησης, πέφτοντας στην 4η θέση στον πρώτο γύρο και στην 8η στον δεύτερο. Ο Ισπανός ήταν τελικά έτοιμος να πάρει την 7η θέση όταν τον χτύπησε από πίσω ο Franco Morbidelli (Yamaha Petronas) στην Κ7 με αποτέλεσμα να πέσουν και οι δύο.

Το ατύχημα προώθησε τον Takaaki Nakagami (LCR Honda) στην 7η θέση, μπροστά από τους αδελφούς Espargaro, τον Aleix (Aprilia) και τον Pol (KTM), ενώ ο «ρούκι» Fabio Quartararo (Yamaha Petronas) φάνηκε να εγκαταλείπει στο τέλος ενώ ήταν στη δεκάδα (;ήταν πάντως στα αποτελέσματα).

Απογοητευτικός και πάλι ο Jorge Lorenzo, που δεν έχει ακόμη προσαρμοστεί στην εργοστασιακή Honda και τερμάτισε 12ος χάρη στην πτώση των Vinales και Morbidelli.

O Cal Crutchlow πέταξε από το παράθυρο την ευκαιρία για έναν καλό τερματισμό, κλέβοντας στην εκκίνηση και δεχόμενος ποινή διέλευσης από τα pits για να τερματίσει τελικά 13ος.

Ο Johann Zarco τερμάτισε 15ος για δεύτερη φορά φέτος με την εργοστασιακή ΚΤΜ, ενώ ο Andrea Iannone ήταν 17ος και τελευταίος με την εργοστασιακή Aprilia.

Και οι δύο αναβάτες της Avintia Ducati, Tito Rabat και Karel Abraham, έπεσαν, ενώ ο Joan Mir βγήκε ευθεία σε μια στροφή, μάλλον από πρόβλημα στη Suzuki, και επίσης εγκατέλειψε.

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ MOTOGP ΑΡΓΕΝΤΙΝΗΣ

Θ.

ΑΝΑΒΑΤΗΣ

ΟΜΑΔΑ

ΓΥΡΟΙ

ΧΡ./ΔΙΑΦ.

1

Marc Marquez

Honda

25

41m43.688s

2

Valentino Rossi

Yamaha

25

9.816s

3

Andrea Dovizioso

Ducati

25

10.530s

4

Jack Miller

Pramac Ducati

25

12.140s

5

Alex Rins

Suzuki

25

12.563s

6

Danilo Petrucci

Ducati

25

13.750s

7

Takaaki Nakagami

LCR Honda

25

18.160s

8

Fabio Quartararo

Petronas Yamaha

25

20.403s

9

Aleix Espargaro

Aprilia

25

25.292s

10

Pol Espargaro

KTM

25

25.679s

11

Miguel Oliveira

Tech3 KTM

25

25.855s

12

Jorge Lorenzo

Honda

25

27.497s

13

Cal Crutchlow

LCR Honda

25

31.398s

14

Francesco Bagnaia

Pramac Ducati

25

32.893s

15

Johann Zarco

KTM

25

33.372s

16

Hafizh Syahrin

Tech3 KTM

25

35.545s

17

Andrea Iannone

Aprilia

25

38.238s

-

Maverick Vinales

Yamaha

24

Πτώση

-

Franco Morbidelli

Petronas Yamaha

24

Πτώση

-

Joan Mir

Suzuki

21

Εγκατ.

-

Tito Rabat

Avintia Ducati

15

Πτώση

-

Karel Abraham

Avintia Ducati

14

Πτώση

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΒΑΤΩΝ

Θ.

ΑΝΑΒΑΤΗΣ

ΒΑΘ.

1

Marc Marquez

45

2

Andrea Dovizioso

41

3

Valentino Rossi

31

4

Alex Rins

24

5

Danilo Petrucci

20

6

Cal Crutchlow

19

7

Takaaki Nakagami

16

8

Jack Miller

13

9

Aleix Espargaro

13

10

Pol Espargaro

10

 

node/39417

Ποιοί οδηγοί της F1 δε γονάτισαν για το "Black Lives Matter"; [video]

Όλοι ανεξαιρέτως δήλωσαν πως υποστηρίζουν τον αγώνα κατά του ρατσισμού όμως κάποιοι επέλεξαν να μη γονατίσουν συμβολικά στη γραμμή της εκκίνησης.

Δευτέρα, 06 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Ποιοί οδηγοί της F1 δε γονάτισαν για το "Black Lives Matter"; [video]

Το αφιέρωμα της Formula 1 κατά τη διάρκεια του Αυστριακού Grand Prix για την υποστήριξη του κινήματος "Black Lives Matter" κατά του ρατσισμού, προκάλεσε ανάμεικτα συναισθήματα στους οπαδούς του αθλήματος όταν είδαν ορισμένους από τους οδηγούς να μη γονατίζουν στη γραμμή της εκκίνησης.

Το συμβάν έγινε πριν από το ξεκίνημα της σεζόν του 2020 που παρατάθηκε λόγω πανδημίας, ως μια συμβολική κίνηση μετά από απόφαση της ομοσπονδίας των οδηγών. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι οδηγοί «στέκονται ενωμένοι με τις ομάδες τους απέναντι στο ρατσισμό και τις προκαταλήψεις, ενώ ταυτόχρονα ενστερνίζονται τις αρχές της διαφορετικότητας, της ισότητας και της ενσωμάτωσης, υποστηρίζοντας τη δέσμευση της Formula 1 σε αυτές».

 Όπως θα δείτε και στο βίντεο, όλοι οι πιλότοι της F1 φόρεσαν μαύρα T-Shirt με την επιγραφή "End Racism", εκτός από τον Lewis Hamilton που επέλεξε το σύνθημα "Black Lives Matter". Αντίθετα με την πλειοψηφία των οδηγών που γονάτισε συμβολικά, έξι πιλότοι αποφάσισαν να σταθούν όρθιοι - οι Max Verstappen, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Daniil Kvyat, Kimi Raikkonen και Antonio Giovinazzi.

Ο Ιταλός Charles Leclerc δικαιολόγησε την απόφασή του στο twitter λέγοντας: «Πιστεύω πως αυτό που μετράει είναι τα στοιχεία και οι συμπεριφορές στην καθημερινή μας ζωή αντί για τυπικές χειρονομίες που μπορούν να θεωρηθούν αμφιλεγόμενες σε ορισμένες χώρες. Δεν θα γονατίσω αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως είμαι λιγότερο αφοσιωμένος από τους υπόλοιπους στη μάχη κατά του ρατσισμού.»

Σε αντίστοιχο ύφος ήταν και η ανακοίνωση του Ολλανδού Max Verstappen: «Είμαι πολύ αφοσιωμένος στην ισότητα και τη μάχη κατά του ρατσισμού. Όμως πιστεύω πως ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφραστεί στο χρόνο και με τον τρόπο που του ταιριάζει. Δεν θα γονατίσω σήμερα αλλά σέβομαι και υποστηρίζω τις προσωπικές επιλογές κάθε οδηγού.»

Lewis Hamilton

Από τη μεριά του, ο Βρετανός Lewis Hamilton που είναι ο μοναδικός έγχρωμος οδηγός, γνωστός ακτιβιστής και θερμός υποστηρικτής του κινήματος "Black Lives Matter" δήλωσε: «Γνωρίζω τις απόψεις ορισμένων οδηγών αλλά στην τελική κανένας δεν θα έπρεπε να αναγκάζεται να γονατίσει. Δεν ζήτησα ποτέ ούτε απαίτησα από κανένα να γονατίσει. Δεν το ανέφερα καν. Αναφέρθηκε από τη διοργάνωση της Formula 1 και την ομοσπονδία Grand Prix Drivers Association. Άφησα τους πάντες να μιλήσουν και στη συνέχεια τους είπα παιδιά, εγώ θα το κάνω αλλά εσείς να κάνετε ότι νιώθετε πως είναι σωστό. Νιώθω ευγνωμοσύνη απέναντι σε όσους γονάτισαν μαζί μου. Είναι ακόμα ένα πολύ ισχυρό μήνυμα αλλά τελικά, το αν γονάτισες ή όχι δεν θα αλλάξει τον κόσμο. Είναι πολύ μεγαλύτερο θέμα ανά τον κόσμο αλλά για εμένα προσωπικά, ο καθένας έχει τη δική του προσωπική επιλογή.»

Θέση για την επιλογή των συναδέλφων του πήρε και ο Αυστραλός Daniel Ricciardo που δήλωσε: «Η συζήτηση με τους οδηγούς μου έδειξε πως όλοι μας είμαστε 100% μαζί με την υποστήριξη του μηνύματος και την εξάλλειψη του ρατσισμού. Κανένας από εμάς δεν είναι αντίθετος με αυτό οπότε όλοι το υποστηρίζουμε. Απλά πιστεύω πως υπήρξε μια δυσκολία με μερικούς οδηγούς και την εθνικότητά τους, και το συμβολισμό που έχει για αυτούς το να γονατίζουν. Προφανώς, ο λόγος που εμείς το κάναμε ήταν ξεκάθαρα για να υποστηρίξουμε το Black Lives Matter. Δεν είναι θέμα πολιτικής ή κάτι άλλο. Όμως υπάρχει μια λεπτή γραμμή για τις εθνικότητες ορισμένων οδηγών και το πώς θα μπορούσε να ερμηνευτεί αυτή η κίνηση τους. Τους ακούσαμε όλους, όλες τις απόψεις, και δεν θα εκθέσουμε κανένα. Όλοι μας αντιληφθήκαμε πως θα κάνουμε μόνο ότι νιώθουμε άνετα να κάνουμε. Και κανένας δεν θα κριθεί για την επιλογή του να μην σταθεί με συγκεκριμένο τρόπο ή να μην γονατίσει.»

Εκτός από τη συμβολική κίνηση των οδηγών, η ομάδα της Mercedes-AMG άλλαξε το χρώμα των μονοθεσίων της από ασημί σε μαύρο - και τις στολές των οδηγών της Hamilton και Bottas, ενώ η FIA δώρισε 1 εκατομμύριο ευρώ σε μη κερδοσκοπική οργάνωση με στόχο τη ενίσχυση της πολιτιστικής ποικιλομορφίας στη Formula 1.

[Πηγή: news.com.au]

node/39415

Ο Valtteri Bottas νικητής του Αυστριακού Grand Prix

Ο πρώτος αγώνας της σεζόν για το 2020 είχε πολλά απρόοπτα και ηχηρό μήνυμα κατά του ρατσισμού.

Δευτέρα, 06 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Ο Valtteri Bottas νικητής του Αυστριακού Grand Prix

O Valtteri Bottas ήταν ο νικητής του πρώτου Grand Prix για το πρωτάθλημα Formula 1 του 2020 που πραγματοποιήθηκε χθες στην Αυστρία, μετά από διακοπή μακράς διαρκείας λόγω πανδημίας. Πίσω από το νικητή Bottas με Mercedes-AMG, τερμάτισαν ο Charles Leclerc με Ferrari και ο Lando Norris με McLaren.

Η ποινή πέντε δευτερολέπτων που επιβλήθηκε στον περσινό πρωταθλητή Lewis Hamilton με Mercedes-AMG λόγω πρόκλησης σύγκρουσης τον έριξε από τη δεύτερη στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης. Νωρίτερα, ο Βρετανός είχε δεχθεί ποινή τριών θέσεων στις κατατακτήριες δοκιμές. Πίσω από τον Hamilton, στην πέμπτη θέση, τερμάτισε ο Carlos Sainz Jr με μονοθέσιο της McLaren.

Η αντισυμβατική πρεμιέρα της σεζόν χαρακτηρίστηκε από τις εγκαταλείψεις των 9 από τους 20 οδηγούς που συμμετείχαν (Kvyat, Albon, Raikkonen, Russell, Grosjean, Magnussen, Stroll, Ricciardo και Verstappen) και τρεις διακοπές του αγώνα με παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Όλοι οι οδηγοί του grid φόρεσαν μαύρα T-shirt με συνθήματα κατά του ρατσισμού στέλνοντας ένα μήνυμα υποστήριξης στο κίνημα "Black Lives Matter", αν και ορισμένοι από αυτούς επέλεξαν να μη γονατίσουν στη γραμμή εκκίνησης (Verstappen, Leclerc, Kimi Raikkonen, Daniil Kvyat, Antonio Giovinazzi και Carlos Sainz Jr.). Σε αυτό το κλίμα η Mercedes-AMG επέλεξε μαύρη φορεσιά για τα μονοθέσιά της, δείχνοντας έμπρακτα την υποστήριξή της στον Βρετανό Lewis Hamilton που πρωτοστατεί στον αγώνα κατά του ρατσισμού., και τρεις διακοπές του αγώνα με παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας.