node/38795

Τι να προσέξετε όταν θέτετε την μοτοσικλέτα σας για καιρό σε ακινησία

Προετοιμάστε την μοτοσικλέτα σας για ακινησία σωστά, ώστε να μη αντιμετωπίσετε πρόβλημα όταν πάρετε και πάλι μαζί της τους δρόμους.

Μετά την επιβολή περιορισμού στην κυκλοφορίας, λόγω των μέτρων κατά της εξάπλωσης της πανδημίας COVID-19, αρκετός κόσμος αναρωτιέται για το τι θα συμβεί στην μοτοσικλέτα του αν τεθεί σε ακινησία για πολλές εβδομάδες. Είναι δικαιολογημένη αυτή η ανησυχία ή μήπως υπερβάλουμε; Σε αυτό το ερώτημα θα απαντήσουμε εδώ, αναφέροντας τα προβλήματα και τις λύσεις τους.

Το τι θα συμβεί σε μια ακίνητη μοτοσυκλέτα εξαρτάται από τρεις βασικούς παράγοντες. Τη χρονική διάρκεια της ακινησίας, τη λειτουργική κατάσταση και την ηλικία της μοτοσικλέτας. Αυτοί οι τρεις παράμετροι αλληλεπιδρούν ο ένας με τον άλλον και δημιουργούν διαφορετικά προβλήματα. Οπότε δεν μπορούν να γίνουν απόλυτες γενικεύσεις και να λέμε συμβουλές τύπου: “βγάλε την μπαταρία” ή “βάλε τη μοτοσικλέτα πάνω σε τάκους” ή “άδειασε τη βενζίνη”.

Για να γίνουμε πιο ξεκάθαροι, μια καινούργια μοτοσικλέτα σε άριστη κατάσταση που θα μείνει ακίνητη σε κλειστό χώρο για ένα ή και δύο μήνες δεν χρειάζεται την ίδια φροντίδα και προετοιμασία με μια παλιά μοτοσυκλέτα σε μέτρια κατάσταση που θα μείνει ακίνητη για πολλούς μήνες. 

Ακινησία μέχρι 60 ημέρες
Εάν δεν σκοπεύουμε να θέσουμε τη μοτοσικλέτα σε ακινησία για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των δύο μηνών, όσα λιγότερα πράγματα πειράξουμε, τόσο το καλύτερο! Ιδιαίτερα αν η μοτοσικλέτα μας είναι καινούρια και σε άριστη κατάσταση. Ξεκινάμε με ένα καλό πλύσιμο για να φύγουν από πάνω της όλα τα οξέα και τα χημικά που έχει μαζέψει από τον δρόμο με τρεχούμενο νερό και απαλό σαπούνι.

Αν χρησιμοποιείτε πιεστικό, μην το παρακάνετε με την πίεση και κυρίως ΜΗΝ προσπαθήστε να καθαρίσετε από τα λιπαρά κατάλοιπα την αλυσίδα, τις αναρτήσεις, τα φρένα και τους άξονες με την πίεση του νερού. ΠΟΤΕ! Θα καταστρέψεις τα τσιμουχάκια, θα μπει νερό στα ρουλμάν και θα προκαλέσεις σοβαρές ζημιές.  Ένα πινελάκι με ειδικό καθαριστικό και τρεχούμενο νερό είναι το μόνο που επιτρέπεται. Αν δεν έχεις ειδικά καθαριστικά, απλώς σκούπισε όσα περισσότερα κατάλοιπα μπορείς με χαρτί ή πανί που δεν μαδάει. Μπορείτε να βρείτε ότι χρειάζεστε για την μοτοσικλέτα σας εδώ στο Autodoc.gr.

Στεγνώνουμε πολύ καλά την μοτοσικλέτα μας σε όλα τα κρυφά σημεία της. Αμέσως μετά βάζουμε σπρέι στην αλυσίδα μας για να την προστατεύσουμε από την οξείδωση. Οι τελειομανείς μπορείτε να ψεκάσετε με ένα σπρέι σιλικόνης στα άβαφα μαύρα πλαστικά και τις εμφανείς καλωδιώσεις. Τα σπρέι για τα ταμπλό των αυτοκινήτων κάνουν κι αυτά καλή δουλειά. ΠΡΟΣΟΧΗ! Το σπρέι πρέπει να είναι σιλικόνης για πλαστικές και ελαστικές επιφάνειες και ΟΧΙ με βάση το πετρέλαιο, διότι θα καταστρέψει τα πλαστικά, τις τσιμούχες και τα καλώδια.

Φουσκώνουμε τα λάστιχα με περισσότερη πίεση απ’ όση προτείνει ο κατασκευαστής για να μειώσουμε την παραμόρφωση του σκελετού, αλλά και για να αποφύγουμε μεγάλες απώλειες πίεσης από την ακινησία. Αν έχεις διπλό σταντ βάλε τη σε αυτό. Αν έχεις κάλυμμα, σκέπασέ τη.

ducati

Στο σενάριο που μιλάμε για καινούρια μοτοσικλέτα και το διάστημα ακινησίας δεν ξεπερνά τις 45-60 ημέρες, η μπαταρία και η βενζίνη δεν θα μας δημιουργήσουν προβλήματα. Οι βενζίνες, ακόμα και αυτές που έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε αιθανόλη, μένουν σταθερές για 60 ημέρες τουλάχιστον. Εκείνο που έχει σημασία σε μοτοσικλέτες με μεταλλικό ρεζερβουάρ είναι να τις έχουμε γεμίσει με βενζίνη, ώστε τα μεταλλικά τοιχώματα του ρεζερβουάρ να μην έρχονται σε επαφή με τον αέρα που λόγω οξυγόνου δημιουργεί οξείδωση, δηλαδή σκουριά.

Η μπαταρία δεν χρειάζεται να αποσυνδεθεί, ειδικά στις καινούργιες μοτοσικλέτες με can/bus και περίπλοκα ηλεκτρονικά, διότι σε κάποιες από αυτές ίσως χρειαστεί μετά να την πας με γερανό στην αντιπροσωπεία για να γίνει reset των ηλεκτρονικών της. Σε αυτές τις μοτοσικλέτες η καλύτερη λύση είναι οι συντηρητές μπαταρίας. Αν δεν έχεις, κάνε μια μεγάλη βόλτα πριν ξεκινήσεις τη διαδικασία ακινητοποίησης για να είναι η μπαταρία γεμάτη.

Αν για οποιοδήποτε λόγο αποφασίσεις να αποσυνδέσεις τη μπαταρία, τότε βγάλε τη εντελώς από τη μοτοσικλέτα και μην ξεβιδώσεις απλώς τους πόλους. Το τελευταίο πράγμα που θέλεις είναι να ακουμπήσουν τα καλώδια στους πόλους και να κάνουν σπινθήρα. Οι μόνοι λόγοι για να βγάλουμε τη μπαταρία όταν η ακινησία έχει διάρκεια μικρότερη των 60 ήμερών, είναι στην περίπτωση που υπάρχει κάποιο πρόβλημα διαρροής ρεύματος. Αν π.χ. έχουμε κάνει πρόχειρες μετατροπές στα φώτα, έχουμε προσθέσει κακής ποιότητας after market ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά αξεσουάρ ή γενικά έχουμε κάνει παράξενες πατέντες στα καλώδια. Αν τώρα μιλάμε για μοτοσυκλέτες άνω των 10-15 ετών, χωρίς περίπλοκα ηλεκτρονικά και δεν έχετε ασχοληθεί ποτέ με τη μπαταρία της από τότε που την πήρατε, τότε βγάλτε τη. Έτσι κι αλλιώς, μια τόσο ταλαιπωρημένη μπαταρία θα χρειαστεί αντικατάσταση.

Πριν πάρουμε και πάλι τους δρόμους
Σε κάθε περίπτωση, πριν την πρώτη βόλτα μετά από μια μεγάλης διάρκειας ακινητοποίηση της μοτοσικλέτας μας, κάνουμε έναν γενικό και λεπτομερή έλεγχο για να βεβαιωθούμε πως είναι στην κατάσταση που την αφήσαμε. Γάτες ή ποντίκια μπορεί να έχουν προκαλέσει κρυφές ζημιές (π.χ. σε καλώδια). Κάνουμε πρώτα μικρών αποστάσεων βόλτες, χωρίς να ζορίζουμε τη μοτοσικλέτα και την τύχη μας. Ναι, ύστερα από την κλεισούρα θέλουμε να φύγουμε για εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά, όμως αν κάτι έχει πάει στραβά, είναι καλύτερα να το μάθουμε κοντά στην περιοχή μας και όχι στην μέση του πουθενά.

node/39382
Nawa Racer

Πέντε εντυπωσιακές ηλεκτρικές μοτοσικλέτες

Η εντυπωσιακή εμφάνιση, όπως και τα αντίστοιχα τεχνικά χαρακτηριστικά -όσα είναι διαθέσιμα, τέλος πάντων- απετέλεσαν την κρησάρα της επιλογής μας.

Πέμπτη, 02 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Πέντε εντυπωσιακές ηλεκτρικές μοτοσικλέτες

Ιστορικό εταιρείας, αυτονομία, βάρος/εύρος χρήσης ή σχέση τιμής/απόδοσης, σχεδιασμός, μέγιστη ταχύτητα, τεχνολογία μπαταρίας: Πέντε μοτοσικλέτες από πολύ διαφορετικούς ορίζοντες, αλλά με εντυπωσιακή εμφάνιση και εξαιρετικά χαρακτηριστικά.

Σαφώς και υπάρχουν πολλές περισσότερες από πέντε ηλεκτρικές μοτοσικλέτες που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν εντυπωσιακές. Η επιλογή μας όμως περιλαμβάνει πέντε τέτοιες, η καθεμία τους για διαφορετικό λόγο και που σχεδιάστηκαν στις τέσσερις γωνιές του πλανήτη. Με τιμή μεταξύ κάτι σχεδόν 20.000 και 70.000 ευρώ, όλες τους υπόσχονται ότι θα κάνουν εμπορική καριέρα. 

Curtiss 1
Τα πρωτότυπα που την ακολουθούν, η εμπιστευτική παραγωγή, ένας οδικός χάρτης που διέρρευσε, ένας διόλου πειστικός ιστότοπος, δυσεύρετες τεχνικές πληροφορίες, ελάχιστη επικοινωνία… Χρειάζεται πολύς κόπος για να κατανοήσεις το πρότζεκτ της φίρμας που πατά πάνω στον Glenn Curtiss, μηχανικό, εφευρέτη, πιλότο, αναβάτη και Αμερικανό επιχειρηματία που γεννήθηκε το 1878.

Curtiss 1
Η σελίδα στο facebook σου δίνει μερικές νέες φωτογραφίες για την Curtiss 1 που θα μπει τελικά -κατά τα ισχυριζόμενα- σε παραγωγή τον Φεβρουάριο του 2021 και όχι κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Η μοτοσικλέτα βασίζεται στο πρωτότυπο Hades με ένα ιδιαίτερα τολμηρό στιλ που θυμίζει σκυλί κυνοδρομιών έτοιμο για εκκίνηση.

Αυτό το εξέχον προσάρτημα, πολύ πιο διακριτικό στο στην περίπτωση της Curtis 1, δεν είναι άλλο από την μπαταρία της οποίας οι κυψέλες κολυμπούν σε ψυκτικό υγρό. Μπαταρία που τροφοδοτεί με ενέργεια ένα ηλεκτρομοτέρ 112 ίππων (88 ονομαστικών) και 200 Nm.

Curtiss 1

Η φίρμα και το μέγεθος των ελαστικών, όπως και το μέγεθος των δίσκων ανακοινώθηκαν ήδη, αλλά όχι η αυτονομία, η τεχνολογία της μπαταρίας και η ενεργειακή χωρητικότητά της (a priori 16,8 kWh) ή η μέγιστη ταχύτητα της Curtis 1. Η τιμή της ξεκινά από τις 70.000 ευρώ για τη βασική έκδοση «Pure» που ανήκει στην γκάμα λανσαρίσματος «First Edition».

HyperTEK
Σχεδιασμένη από τη Blackstone Tek, νοτιοαφρικανική προμηθεύτρια που κατασκευάζει ανθρακονημάτινες ζάντες για σπορ αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, η HyperTEK επίσης ξεχωρίζει για τον ασυνήθιστο σχεδιασμό της. Με την πρώτη ματιά, θα μπορούσε κάποιος να φανταστεί ότι αυτή η ηλεκτρική μοτοσικλέτα είναι εξοπλισμένη με τουρμπίνα που με τα αέριά της θα εξαΰλωνε τον πίσω τροχό.HyperTEK
Αναρτημένη κυριολεκτικά στον αέρα, η σέλα δίνει σε αυτή την ηλεκτρική μοτοσικλέτα ένα αέρινο άγγιγμα, μοντερνισμό και ελαφρότητα. Κάτι που όμως δεν ισχύει στην πραγματικότητα για το τελευταίο, καθώς ζυγίζει παραπάνω από την Curtiss 1 (205 έναντι 193 kg), την οποία και θα ανταγωνιστεί το 2021 εάν τα δύο πρότζεκτ μετουσιωθούν σε μοτοσικλέτες παραγωγής.

Υπεύθυνος για τις ντιζαινάτες γραμμές της HyperTEK είναι ο σχεδιαστής Pierre Terblanche, τον οποίο ο κόσμος της μοτοσικλέτας γνωρίζει για την αγωνιστική εμφάνιση που έδωσε στις Ducati 749, 888 και 999.HyperTEK
Η HyperTEK επιδιώκει την αυτονομία περισσότερο από την ισχύ. Ο υγρόψυκτος κινητήρας DHX Hawk αποδίδει 109 PS και 120 Nm. Η μπαταρία, επαναφορτίζεται σε περίπου 30 λεπτά της ώρας πάνω από το 80% της χωρητικότητάς της, δίνοντας στη HyperTEK αυτονομία 300 km.

Σύμφωνα με το αγαπημένο υλικό της Blackstone Tek, η HyperTEK βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα ανθρακονήματα. Και αν δεν βλέπετε κάποια ψηφιακή οθόνη οργάνων είναι επειδή τα βασικά δεδομένα προβάλλονται στη βιζιέρα του κράνους του αναβάτη. Ένα άλλο αξιοσημείωτο στοιχείο, αν και ίσως δεν διαφημίζεται καθόλου: Η μετάδοση έχει μελετηθεί για να διευκολύνει τα burn-out και τις σούζες! Και η τιμή της; Κατά προσέγγιση 71.000 ευρώ!

Nawa Racer
Το όνομα κρύβει τη γαλλική προέλευση αυτής της αστικής ηλεκτρικής μοτοσικλέτας με τις απαλές, αεροδυναμικές γραμμές που μπορείς να φανταστείς τον αέρα να τις… χαϊδεύει. Ο πίσω τροχός δεν έχει ακτίνες ή πλήμνη, δίνοντας έντονα space εμφάνιση.

Αυτό που ξεχωρίζει τη διαστημική Nawa Racer από τις άλλες εντυπωσιακές μοτοσικλέτες που επιλέξαμε είναι οι μπαταρίες της: Μια μίξη κυψελών λιθίου που χρειάζονται μία ώρα επαναφόρτιση για το 80% της χωρητικότητας των 9 kWh, και υπέρ-πυκνωτών με βάση ανθρακονημάτινους νανοσωλήνες και δυνατότητα ανάκτησης 0,1 kWh σε ελάχιστα λεπτά.

Nawa Racer

Μια πρωτοποριακή αρχιτεκτονική που ανακτά το 80% της ενέργειας από το φρενάρισμα και την επιβράδυνση, και στην οποία ειδικεύεται η γαλλική εταιρεία Nawa Technologies. Σε σημείο μάλιστα που η Racer ήταν κύριο έκθεμά της τον περασμένο Ιανουάριο στο CES στο Las Vegas.

Σε συνδυασμό με τη γενναιόδωρη χρήση ινών άνθρακα, αυτό το πάντρεμα μπαταρίας και υπέρ-πυκνωτών έχει ιδιαίτερα ευεργετική επίδραση στη σχέση βάρους (150 kg)/αυτονομίας (μικτή 150 km, πόλη 300 km). Για τον ίδιο λόγο, η Racer χρειάζεται 3” για το 0-100 km/h και πιάνει τα 160 km/h.

Nawa Racer

Θα βγει στην αγορά η Nawa Racer; Αυτό που επιδιώκει στην πραγματικότητα η Nawa Technologies είναι να δελεάσει τους κατασκευαστές μοτοσικλετών, ελπίζοντας να τους πουλάει τα υβριδικά «πακέτα» που εξοπλίζουν αυτή την πολύ ελκυστική μοτοσικλέτα. Συνεπώς και συναφώς, η απάντηση είναι «μάλλον όχι!». 

Verge TS
Εάν σας άρεσε ο πίσω τροχός χωρίς ακτίνες και χωρίς πλήμνη στη Nawa Racer (που πιθανόν δεν θα πωλείται), τότε έχετε ακόμα μια ευκαιρία για μια τέτοια ηλεκτρική μοτοσικλέτα στο γκαράζ σας. Και αυτό, χάρη στη ρόουντστερ TS της Verge Motorcycles.

Αυτή η φινλανδική μηχανή είναι το εμπορεύσιμο μοντέλο της RMK E2. Είναι επίσης ένα από τα φθηνότερα στην επιλογή μας με τιμή περίπου 24.990 ευρώ (προ-παραγγελία έναντι κατάθεσης 2.000 ευρώ).

Verge TS

Το βάρος των 225 κιλών τοποθετεί την TS ως τη βαρύτερη από τις πέντε μοτοσικλέτες που επιλέξαμε. Κάτι που όμως δεν την εμποδίζει να έχει αυτονομία 300 km στην πόλη και 200 km στον ανοιχτό δρόμο, με την τελική να περιορίζεται στα 180 km/h.

Ο κινητήρας με μέγιστη ισχύ 109 PS και μέγιστη ροπή 1.000 Nm (!), επιτρέπει στη Verge TS να πιάνει τα 100 km/h από στάση σε λιγότερο από 4”.

Verge TS

Αν αναρωτιέστε ποια η ενεργειακή χωρητικότητα για την μπαταρία, θα σας πούμε ότι αυτή είναι ένα από τα δεδομένα που λείπουν συχνά από την τεκμηρίωση των κατασκευαστών ηλεκτρικών μοτοσικλετών. Λες και δεν αποτελούν σημαντική τεχνική προδιαγραφή ή λες και κινδυνεύει να αντιγραφεί σκόπιμα ή να ξεπεραστεί από τον ανταγωνισμό. Τέλος πάντων, εκείνο που δημοσιοποιείται είναι ότι η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί σε τέσσερις ώρες σε μια οικιακή πρίζα ή σε 45-50 λεπτά στο 80% μέσω βύσματος CCS Combo.

Verge TS
Η Verge TS παρουσιάζεται σε πέντε διαμορφώσεις που συσχετίζονται με ένα λαμπερό μαύρο ή πιο φωτεινές και ηλεκτρικές αποχρώσεις, όπως πορτοκαλί, πράσινο, μπλε...

Damon Hypersport
Το τέλος της διεθνούς περιοδείας μας έφτασε στο Vancouver, στον Καναδά, και στην Damon. Επίσης, έκθεμα στα εντυπωσιακά σταντ του CES στο Las Vegas νωρίτερα εφέτος, η Hypersport είναι η ηλεκτρική μοτοσικλέτα που ξεχωρίζει με την τελική ταχύτητα που είναι και η υψηλότερη από τις πέντε επιλογές μας: 320 km/h.

Είναι επίσης εκείνη που θα πρέπει να περιμένεις για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, δεδομένου ότι η παραγωγή της δεν θα ξεκινήσει μέχρι τον επόμενο χρόνο, με τις πρώτες παραδόσεις να τοποθετούνται το 2022. Υπό την προϋπόθεση ότι η κράτηση γίνεται αρκετά νωρίς, καταθέτοντας μόνο 90 ευρώ (Tesla μας μυρίζει) για τιμή καταλόγου που ξεκινά περίπου από τις 22.300 ευρώ για το βασικό μοντέλο HS.

Damon Hypersport

Με ενεργειακή πυκνότητα 21,5 kWh (επιτέλους κι ένας που την ανακοινώνει), η μπαταρία παρέχει στο Hypersport αυτονομία μεγαλύτερη από 320 km σε μικτή διαδρομή (αρτηρίες ταχείας κυκλοφορίας και πόλη). Μόνο για αστική χρήση, η ακτίνα δράσης πλησιάζει τα 500 km. Εξαιρετικά!

Άλλα εντυπωσιακά στοιχεία βάσει της τιμής της: Υγρόψυκτο ηλεκτρομοτέρ που αποδίδει μέγιστη ισχύ 218 PS και 200 Nm. Τα 0-100 km/h επιτυγχάνονται σε περίπου 3”, ενώ το βάρος της Hypersport είναι 200 kg, παρόμοιο με αυτό των Curtiss 1 και HyperTek.

Damon Hypersport

Εκτός από δύο κάμερες, αυτή η ηλεκτρική μοτοσικλέτα διαθέτει συνδεσιμότητα 4G που θα επέτρεπε την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ όλων των Damon Hypersport. Στόχος αυτής της τεχνολογίας; Να επιτρέψει στους αναβάτες της μοτοσικλέτας να επωφεληθούν από τα αρχεία επιδόσεων που έχουν δημιουργηθεί στην κοινότητα της Hypersport.

[Πηγή Automobile-Propre]

node/39316

Απίστευτο τροχαίο στην Καλιφόρνια: Έσερνε τη μοτοσικλέτα στον αυτοκινητόδρομο [video]

Από θαύμα σώθηκε με λιγοστούς μώλωπες ο αναβάτης της μοτοσικλέτας.

Τρίτη, 23 Ιουνίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Απίστευτο τροχαίο στην Καλιφόρνια: Έσερνε τη μοτοσικλέτα στον αυτοκινητόδρομο [video]

O Chain Arunritthirot ταξίδευε με την μοτοσικλέτα του, μια Honda CBR600RR, σε αυτοκινητόδρομο της Καλιφόρνια, όταν ξαφνικά κάτι τον χτύπησε με δύναμη από πίσω και τον πέταξε 200 μέτρα μακριά.

Ήταν ένα Honda Odyssey που οδηγούσε, όπως αποδείχθηκε αργότερα, ο 25χρονος George Valentin. Μέχρι εδώ τίποτα το περίεργο, ατυχήματα συμβαίνουν.

Το περίεργο αρχίζει από εδώ και πέρα, αφού η μοτοσικλέτα σφηνώθηκε στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, αλλά ο οδηγός του εξακολουθούσε να κινείται σαν να μην συμβαίνει τίποτα και κυρίως αδιαφορώντας αν ο αναβάτης της μοτοσικλέτας είχε τραυματιστεί ή ακόμη χειρότερα, αν είχε σκοτωθεί.

Οι διπλανοί οδηγοί έβλεπαν με έκπληξη το Honda Odyssey να κινείται με αρκετά μεγάλη ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο και την μοτοσικλέτα να βγάζει σπίθες καθώς σέρνονταν στο οδόστρωμα, αλλά ο Valentin συνέχιζε ατάραχος την πορεία του.

Λίγο αργότερα και αφού είχε βγει από τον αυτοκινητόδρομο ο οδηγός του αυτοκινήτου κατάφερε να αποκολήσει τη μοτοσικλέτα και προσπάθησε να διαφύγει, αλλά τελικά τράκαρε σε ένα φράκτη και συνελήφθη.

Ο Chain Arunritthirot από την άλλη, δεν μπορούσε να πιστέψει ότι γλύτωσε με μερικούς μώλωπες και ευχαρίστησε πρώτα την τύχη του και στη συνέχεια όλους όσοι τον βοήθησαν να απομακρυνθεί από τη μέση του αυτοκινητόδρομου και του έδωσαν τις πρώτες βοήθειες.